12 patarimų žindančiai mamai vegetarei

vegetarė

Studijos „G foto“ nuotr. www.gfoto.eu

Žindymo ir nėštumo metu jums gali pritrūkti maistingųjų medžiagų, ypač jei gimdymas buvo sunkesnis, netekote daugiau kraujo. Jūsų organizmas, žinoma, viską, kas geriausia, stengsis paimti iš jūsų ir atiduoti vaikučiui su pienuku. Geriausia mityba žindymo metu yra žaliavalgystės, vegetarizmo ir ekologiškos mėsos (žuvies) bei kitų baltymų šaltinių derinys.

Pataria g ydytoja Lina Orlovskaja.

Taisyklės turėtų būti tokios:

1) Valgykite kuo daugiau termiškai neapdorotų daržovių ir vaisių – t.y. viską, ką galima valgyti termiškai neapdorotą, valgykite šviežią (užuot kepę daržoves garnyrui, pasigaminkite šviežias salotas iš tų pačių daržovių).

2) Ankštinių produktų – šparaginių pupelių, lęšių, avinžirnių –valgykite 1 kartą per savaitę (jei vaikučiui pučia pilvelį, valgykite tik šparagines pupeles).

3) Jeigu įmanoma, pirkite ūkininkų užaugintą mėsą, ją valgykite virtą ar troškintą 2–3 kartus per savaitę po delno dydžio gabalėlį. Sunkiaisiais metalais neužterštą žuvį (tai Lietuvos upių ir ežerų žuvis arba smulkiosios žuvelės – kilkės, sardinės ir kt.) valgykite 1 kartą per savaitę.

4) Kiaušinių valgykite bent 1 kartą per savaitę (vištų, putpelių, kalakutų kiaušiniai turi skirtingą kiekį įvairių medžiagų, todėl valgykite įvairius kiaušinius).

5) Avokadų valgykite bent kartą per savaitę, nes jie turi daug geležies, augalinės kilmės baltymų ir kitų vertingų medžiagų.

6) Majonezą, grietinę, pomidorų padažą, įvairius salotų padažus, sviestą, dedamą į bulvių ar kruopų košes, pakeiskite šalto spaudimo aliejais. Aliejų vartokite įvairių – linų sėmenų, judros aliejuose gausu omega riebiųjų rūgščių; moliūgų sėklų aliejuje – geležies; erškėtrožių aliejuje – vitamino C.

7) Valgykite įvairias kruopas. Gamindamos maistą nepervirkite kruopų ir daržovių, taip išlieka daugiau vitaminų ir maistingųjų medžiagų.

9) Stenkitės valgyti tik namie gamintą maistą, venkite pusgaminių ir tokių nevertingų produktų kaip saldumynai, dešrelės, žuvų piršteliai, sumuštiniai, traškučiai, geriau rinkitės vaisius, negliaudytus riešutus, įvairias sėklas, daigintus grūdus.

10 ) Prieš valgydamos nulupkite visų prekybos centruose perkamų vaisių odelę – taip išvengsite jiems apdoroti naudojamų cheminių medžiagų. Vaisių valgykite visą, nespauskite iš jo sulčių, nes su išspaudomis išmetate skaidulas ir kitas vertingas medžiagas, be to, spaudžiant sultis oksiduojas dalis vitaminų. Kuo daugiau laiko praeina, kol jas išgeriate, tuo mažiau vitaminų jose lieka.

11) Gamindamos maistą vartokite kuo įvairesnius prieskonius – taip pratinsite vaiką prie įvairesnių maisto skonių, ateityje jis bus mažiau išrankus, be to, prieskoniuose yra daug vertingų biologiškai aktyvių medžiagų, mikroelementų, antivėžinių medžiagų. Venkite tik itin aštrių prieskonių, nes vaikutis gali atsisakyti žįsti krūtį.

12) Venkite genetiškai modifikuotų produktų – tai norvegiška lašiša, pangasija, produktai į kurių sudėtį įeina GMO, soja, dauguma pigių aliejų ir kt.

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

Žymos: ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


aštuoni − = 0