Geriausia proga mesti rūkyti – nėštumas. Net jei esate vyras

rukale

Studijos „G foto“ nuotr. www.gfoto.eu

„Šis pakelis paskutinis. Cigarečių liko dviems dienoms, o tada – mesiu“, – jei šeimoje – rūkantis žmogus, tikriausiai ne kartą girdėjote tokius pažadus. Bet ateina trečioji diena, ir niekas nesikeičia. Kaip mesti rūkyti?

Žiauri ataka prieš rūkorius

Statistika sako, kad:

Kasdien rūkymas į kapus nuvaro 500 000 pasaulio gyventojų.

Rūkantys žmonės gyvena 5-9 metais trumpiau, o JAV atlikti tyrimai teigia, kad rūkanti moteris gyvena ¼ karto trumpiau nei nerūkanti.

Beveik visi rūkoriai anksčiau ar vėliau suserga lėtiniu bronchitu, rytais juos kankina sausas kosulys.

Nikotinas ir nuodingos dervos sukelia plaučių, gerklės ir virškinamojo trakto vėžį.

Rūkančioms moterims 2 metais anksčiau prasideda klimaksas.

Ši kraupi informacija rūkoriams išsisklaido, kaip dūmas.

Savižudį išgelbėjo paskutinė cigaretė

Ką tik bosas piktai išpylė, ką mano apie Jūsų vėlavimą. Vos jis uždarė duris, skubiai pradėjote ieškoti cigaretės. O kiek surūkoma laukiant lemtingo sprendimo ar bare žiūrint futbolo rungtynes. Kodėl manoma, kad cigaretės mažina įtampą?

Esant stresinei situacijai, į kraują plūsteli adrenalino. Prigimtis diktuoja tokiu metu kažką veikti. Antraip nepanaudota energija virsta nerimu, graužia iš vidaus. Be abejo, stresinėje situacijoje geriau ne rūkyti, o paprakaituoti ant treniruoklio ar bėgti krosą. Bet kaip tai padaryt, kai adrenalinas plūsteli staigiai, o Jūs – su darbo kostiumėliu?

Į pagalbą ateina raminantis rūkymo ritualas. Psichologai mano, kad kam tas ritualas svarbesnis už patį rūkymą. Juk reikia iš rankinės išsiimti pakelį, iš jo – cigaretę, prisidegti, pakelti prie burnos. Mechaniniais judesiais susijaudinimą perkelia iš vienų nervinių centrų į kitus. Įtampa nuslūgsta, gyvenimas prašviesėja. Todėl sakoma, kad savižudį išgelbėjo paskutinė cigaretė.

Ar cigaretės valdo Jus, ar Jūs – cigaretes?

Rūkoriai yra dviejų rūšių. Vieni patys valdo cigaretes – rūko, kai užsimano (per baliukus, klubuose, svečiuose), o gali nerūkyti ištisas savaites ar mėnesius. Kiti patys valdomi cigarečių. Šie jau negali kontroliuoti situacijos – nepratempia be cigarečių dienos, kaip be maisto ar miego.

Jei teigiamai atsakysite į tris iš šių klausimų, vadinasi, cigaretės jau pradeda valdyti Jus:

Ar mėgaujatės cigarečių aromatu?

Nesugebate mesti rūkyti, nors puikiai žinote, kaip žalojate savo sveikatą?

Kai susinervinate, tuoj ieškote cigaretės?

Ar susinervinate, jei nėra galimybės parūkyti?

Kai kurie rūkoriai bando save apgaudinėti rinkdamiesi „light“ ar „super light“” cigaretes. Tačiau tyrimai parodė, kad lengvos cigaretės – tai  savęs apgaulė. Tuomet surūkoma daugiau cigarečių, ir organizmas vis tiek gauna tiek pat nikotino.

Leiskime rūkoriams pasiteisinti

Rūkantieji seniai viską žino, bet turi ir savo argumentų. Jos sako, kad rūkymas nuramina nervus, padeda išvengti stresų. Jei sakoma, kad ,,visos ligos nuo nervų”, tai rūkydamas žmogus kaip tik gauna tą nervus stiprinančią „piliulę“ ir išvengia ligų. Medikai iš tokio argumento tik pasijuoktų, bet, sutikite, tiesos jame yra.

Nors sakoma, kad rūkoriai greičiau sensta ir raukšlėjasi, dauguma saikingai rūkančių žmonių atrodo puikiai. Kodėl? Mat rūkymas, nepaisant visų blogybių, suteikia malonumo. Įkvėptas nikotinas per 7 sekundes pasiekia smegenis ir apsvaigina. Išjudinamas malonumų centras smegenyse, pasigamina daugiau laimės hormono endorfino. O endorfiną medikai prilygina brangiausiems vitaminams.

Padėkite mesti!

Jei norite mesti rūkyti, išsaugokite šią atmintinę:

Jei turite problemų asmeniniame gyvenime – skiriatės, sergate depresija, susipykote su draugais – tuo metu geriau nemesti rūkyti, palaukite ramesnio laiko. Pavyzdžiui, per atostogas, kai stresinių situacijų mažiausiai. Organizmui netekti nikotino – ir taip didžiulis stresas, tad mesdama rūkyti stenkitės save apsaugoti nuo kitų stresų – kelionių, tapimo vegetare ar ruone.

Jeigu esate labai jautrios nervų sistemos, Jums iš susijaudinimo dreba rankos, pila prakaitas ir muša raudonis, geriau nemeskite rūkyti visai.

Pasirinkite sau patraukliausią metimo rūkyti būdą. Vieni narkologai pataria kasdien surūkyti mažiau cigarečių ir pirkti vis silpnesnes, taip organizmas pamažu atpras nuo nikotino. Kiti sako, kad reikia mesti staiga, nes tuomet abstinencijos laikotarpis sutrumpėja. Laimei, yra puikių pagalbinių priemonių. Galite pasikliauti pakaitine nikotino terapija – kramtomąja guma su nikotinu ar pleistriukais, yra ir abstinencijos reiškinius mažinančių medikamentų.

Visada mesdama rūkyti turėkite savo motyvą, pavyzdžiui, norite, kad oda taptų skaistesnė, norite geriau jaustis ir nekosėti rytais ar pan.

Paprastai metus rūkyti 1-3 kg padidėja svoris (deja, ne vienas metęs rūkyti prisipažins ,,pasidovanoję” ir 5-10 kg). Tad prieš mesdami iš anksto apgalvokite naują meniu, užsirašykite į sporto klubą. Metus rūkyti net kelias savaites kamuos žvėriškas apetitas, todėl visada nešiokitės rankinėje nekaloringų sausainių, obuolių ar kramtomosios gumos.

Metus rūkyti kurį laiką kamuoja abstinencijos reiškiniai: nemiga, migrena, nerimas. Tai normalu, taip jaučiasi ir alkoholikas per pagirias, ir narkomanas, negavęs dozės. Metant rūkyti sutrinka miegas, todėl vakare negerkite kavos.

Daugybė žmonių rūko ,,prie kompanijos” ar ,,per baliukus”. Jei tvirtai nusprendėte mesti, kurį laiką pasistenkite vengti kompanijų, nesusitikinėkite su rūkančiais draugais, kurie vis Jus sugundydavo patraukti dūmo. Kvailiausias sprendimas mesti rūkyti prieš Kalėdas ar vakarėlį.

Kurį laiką, kol iš tikrųjų mesite rūkyti, niekam neleiskite rūkyti šalia Jūsų.

Geriausia proga mesti rūkyti – nėštumas. Net jei esate vyras, žmonai pastojus turėtumėte mesti rūkyti. Gal Jūsų šeima dar nesukomplektuota?

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

Žymos: , ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


− trys = 2