Imunitetui reikia postūmio

imunitetas

Studijos „G foto“ nuotr. www.gfoto.eu

Kad organizmo imuninė sistema imtų aktyviai veikti, kartais reikia tik nedidelio postūmio. Pasinaudokite šia paprastute programa.

 Saugokite ramybę. Gebėjimui nesirgti daug įtakos turi nepertemptas centrinės nervų sistemos darbas. Kai „nervai“ sudirginami – išsiderina ir fizinė sveikata, vaikas dažniau pradeda sirgti ūminėmis ligomis, jos ilgiau užsitęsia.

Darbymetį planuokite ryte. Kiek įmanoma, saugokite save ir vaikus nuo stresų. Svarbiausius ir daugiausiai pastangų reikalaujančius darbus dera atlikti ryte, kad nuo pietų galėtumėte atsipalaiduoti. Kai vaikai mokosi antroje pamainoje, tai „pjauna“ jų imunitetą, nes didieji darbai supuola antroje dienos pusėje.

Nekeiskite kolektyvo. Pakeitęs kolektyvą (darželį, mokyklą), vaikas patenka į aplinką, kurioje daug naujų ligų sukėlėjų. Tad ligų sezono metu tegul vaikas lieka senajame kolektyve.

Nekeiskite režimo. Įrodyta, kad vaikas, pradėjęs lankyti darželį, ima dažnai sirgti, nes turi paklusti ten nustatytai tvarkai, pakinta jo buvę namuose įpročiai, kurie jam užtikrindavo gerą savijautą. Virusų siautėjimo metu nekeiskite vaiko režimo, nusistovėjusių įpročių (neperkelkite jo miegoti į atskirą kambarį, nenujunkykite ir pan.)

Valgykite rūgščius pieno produktus ir raugintas daržoves. Jogurte, kefyre, raugintose pasukose yra gerųjų bakterijų. Gerosios bakterijos stiprina žarnyno, o kartu ir viso organizmo atsparumą. Probiotikų yra raugintose daržovėse – kopūstuose, agurkuose. Raudintose daržovėse gausu vitamino C.

Judėkite bent 30 minčių. Stenkitės, kad vaikučio širdis ir kraujo apytaka būtų aktyvios – per dieną nors 30 minučių vaikas turi aktyviai judėti. Jei negalite išvesti į lauką, sudarykite sąlygas pajudėti namuose.

Glostykite ir myluokitės. Tyrimai parodė, kad masažai gali sustiprinti ląstelių gynybines funkcijas. Jei prisilietimas malonus, odos nervinės ląstelės tuoj pat siunčia pranešimą į smegenis. Jų veikla išskiria daugiau biologiškai aktyvių medžiagų, kurios užkerta kelią streso hormonams.

Juokitės. Juokiantis organizme žaibiškai padidėja antikūnų (medžiagų, kovojančių su ligų sukėlėjais). Tad peršalimo sezono metu žiūrimų filmų žanras turėtų būti komedijos.

Dažniau plaukite rankas. Banalu, bet dažnas kruopštus rankų plovimas apsaugo nuo daugybės virusų.

Dažniau vėdinkite kambarius. Nevėdintose patalpose ligų sukėlėjai tiesiog tarpsta.

Gerkite pakankamai skysčių. Gerti reikia tiek, kad dienos metu šlapimas būtų šviesesnis negu ryte, ir kad bent 3–4 kartus per dieną pasišlapintume.

Mažiau vaikščiokite po prekybos centrus. Žiemą patariama su vaikais prekybos centruose ilgai neužsibūti, nes ten labai sausas oras, nuo kurio greitai išdžiūsta gleivinės. Padžiūvusios gleivinės praranda savo natūralų barjerą ir atsparumą virusams.

Vartokite natūralius imunostimuliatorius. Peršalimo sezono metu verta pastiprinti vaiko imuninę sistemą vitaminu C, ežiuolės, šeivamedžio, propolio, alavijo, islandinės kerpenos, gysločio preparatais, žuvų taukais, bičių produktais ar kitais natūraliais imunostimuliatoriais.

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

Žymos: , ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


penki + = 10