Kodėl gimdant vienoms skauda, kitoms – ne

gimdymo skausmas

Neringos Laurinaitienės nuotr. www.neringosfoto.lt

Daug metų mane domino gimdymo skausmo problema. Suprasdamas, kad gimdymas yra fiziologinis organizmo procesas, o visi fiziologiniai procesai yra neskausmingi, aš nesupratau, kodėl medicina ir apskritai visa visuomenė įsitikinusi, kad gimdymą turi lydėti kančios.

Rinkau visus duomenis „už“ ir „prieš“, kol pagaliau palaipsniui sukūriau ir pradėjau įgyvendinti metodą, kurį sąlyginai pavadinau „Gimdymas su šypsena“.

Išsamiai tai aprašiau 2012 m. pradžioje išleistoje knygoje tokiu pačiu pavadinimu. Joje pateikiau 25 laiškus moterų, kurios, naudodamosi šia metodika, pagimdė natūraliai ir lengvai. Ir nors seminaruose pasakoju, kaip išvengti gimdymo skausmo, vis dėlto tik tam tikra dalis moterų pasiekdavo reikiamą efektą. Man kilo daug klausimų: kodėl daliai moterų padeda šis metodas, o daliai ne?

Negatyvios mintys yra tarsi širšės

Mūsų sąmonė lemia tai, kokios mintys mus dažniau aplanko. Kai  žmogus kenčia nuo negatyvių minčių, atsiranda liūdesys ir įsitikinimas, kad viskas pasaulyje iš anksto nulemta antgamtinių jėgų. („Aš žinau, kad negalėsiu pagimdyti natūraliai ir lengvai“, „Aš žinau, kad nepagimdysiu be nuskausminamųjų“ ir pan.). Panašios pranašiškos mintys turi tendenciją  išsipildyti. Jeigu moteris įtikino save, kad negali gimdyti be nuskausminamųjų, tai greičiausiai ji nesirūpins tinkamai pasiruošti gimdymui, nežinos, kaip elgtis gimdymo metu, ir todėl jai prireiks vaistų. Jeigu jūs nuolat bijote ir netikite, kad galite pagimdyti natūraliai, tai nededate pastangų, kad tai įvyktų.

Pozityviai nusiteikęs žmogus skleidžia sėkmės, pasitikėjimo pojūtį. Teigiamas mąstymas padaro sėkmingesnį gyvenimą, nes tai, kas nuolatos vyksta galvoje, atsispindi jūsų elgesyje.

Reikėtų nuolat stebėti savo mąstymą ir dažniau kontroliuoti mintis, tinkamai valdyti prisiminimus, ugdyti gerus santykius su aplinkiniais. Deja, dauguma žmonių nesuvokia, kokį svarbų vaidmenį vaidina mūsų mintys, ir nekreipia dėmesio į tai, kokie mąstymo įpročiai susidaro. Kiekviena mintis, kuri ateina į galvą, siunčia į smegenis elektrinį impulsą. Mintys iš tiesų turi fizines savybes, jos realios. Jos turi stiprų poveikį kiekvienai mūsų kūno ląstelei. Kai jūsų protas apsunkęs nuo negatyvių minčių, pasireiškia ir fizinių sutrikimų: dirglumas, bloga nuotaika ir t.t. Vienas iš pačių efektyviausių būdų pasijusti geriau – išmokti kontroliuoti savo mintis.

semeta111

Gydytojas Romualdas Šemeta

 Pratimas

 Žingsnis  1

Jums šovė mintis.

Jūsų smegenys išskiria cheminius junginius.

Į smegenis siunčiamas elektrinis impulsas.

Jūs suvokiate, ką būtent jūs galvojate.

Žingsnis 2

Atkreipkite dėmesį, kaip negatyvios mintys veikia jūsų organizmą. Kiekvieną kartą, kada jums į galvą ateina negatyvi mintis, jūsų smegenys išlaisvina cheminius junginius, nuo kurių jūsų organizmas jaučiasi blogai, o limbinė sistema aktyvuojasi: įsitempia raumenys, padažnėja širdies plakimas, prakaituoja delnai, kartais gali suktis galva. Liūdnų minčių fone šios sistemos aktyvumas kur kas išauga. Kai galvojate apie džiaugsmingus dalykus, limbinės sistemos aktyvumas mažėja.

Žingsnis 3

Atkreipkite dėmesį, kaip organizmą veikia teigiamos mintys.

Kiekvieną kartą, kai jus aplanko džiaugsminga, viltį teikianti mintis, jūsų smegenys išskiria chemines medžiagas, nuo kurių organizmas pradeda jaustis geriau. Daugumos žmonių, kai jie laimingi, raumenys atpalaiduoja, širdis plaka ramiau, kvėpavimas lėtesnis ir lygesnis.

Žingsnis 4

Nepamirškite, kad blogos mintys užteršia jūsų mąstymą.

Mintys turi didelę jėgą. Jos gali padaryti taip, kad jūsų kūnas ir protas pasijaustų gerai arba blogai. Kai žmogus išgyvena gilų emocinį sukrėtimą,  atsiranda fizinių sutrikimų – galvos skausmų, sutrinka žarnynas ir t.t. Medikai teigia, kad žmonės, mąstantys negatyviai, daugiau linkę sirgti onkologinėmis ligomis. Negatyvios mintys užteršia smegenis, protą ir kūną.

Žingsnis 5

Suvokite, kad jūsų negatyvios mintys ne visada kalba tiesą.

Jeigu jūs negalvojate apie savo mintis, jūs galvojate automatiškai. Tačiau jos nebūtinai yra teisingos. Kartais jos jums tiesiog meluoja. Nereikia tikėti kiekviena mintimi, kuri ateina jums į galvą. Labai svarbu stebėti, ar jos padeda, ar trukdo. Deja, jeigu jūs niekada netyrinėjate savo minčių, jūs pradedate tiesiog tikėti jomis, lyg jos būtų teisingos.

Žingsnis 6

Ginčykitės su spontaniškai kilusiomis negatyviomis mintimis.

Galima išmokti mąstyti pozityviai. Jūs galite pasirinkti: galvoti apie palankią situaciją ir jaustis gerai arba galvoti apie nepalankią ir atitinkamai jaustis. Galima sužinoti, kaip pakeisti mąstymą ir keisti savo būseną. Vienas iš būdų pakeisti mąstymą – stebėti save, kai jūs vėl pradedate galvoti negatyviai, ir atsakyti tokioms mintims.

Žingsnis 8

Naikinkite mintis-„širšes“.

Įsivaizduokite, kad pačios blogiausios mintys užvaldo jus kaip visas būrys „širšių“. Vienas iš kovos būdų su jomis – užrašyti šias mintis ir joms atsakyti. Užrašydami negatyvias mintis ir joms atsakydami jūs pašalinate jų jėgą ir galite pagerinti savo savijautą. Nepamirškite, kad mintys kartais meluoja, todėl labai svarbu patikrinti prieš jomis patikint.

Yra daug būdų, kurie priverčia jus galvoti, kad situacija blogesnė, nei yra iš tikrųjų. Galvokite, kad tie būdai – „širšių“ rūšys. Kai tik išmoksite nustatyti „širšės“ rūšį, jūs pašalinsite jos jėgą, kuri jus veikia. Kai kurios „širšės“ yra ypač pavojingos.

 „Širšių“ rūšys

„Širšė“ 1. Mintys iš kategorijos „visada arba niekada“. 

Pavyzdžiui, jūs galvojate, kad kažkas amžinai kartosis, ir jums niekada nelemta kažko pasiekti. Pavyzdžiui: „Gimdymas visada skausmingas  ir man niekada nelemta pagimdyti be skausmo“. Mintis „gimdymas visada skausmingas“ yra nemaloni, todėl ji jus blogai nuteikia, nes aktyvina jūsų limbinę sistemą. Tokiose situacijose niekada nevartokite žodžių iš kategorijos „viskas arba nieko“, pavyzdžiui, „amžinai, visada, niekada, niekas, kiekvienas, visą laiką, visi“ ir t.t.

„Visada arba niekada“ rūšies ,,širšės“ ypač paplitusios. Kai tik jūs sugausite save galvojančią tokiomis „absoliučiomis“ kategorijomis, stenkitės prisiminti atvejus, kurie paneigs šiuos tvirtinimus, pavyzdžiui, perskaitykite  knygoje „Gimdymas su šypsena“ moterų laiškus apie jų gimdymus.

„Širšė“ 2 (pavojinga). Galvojimas, kad viskas baigsis blogai. 

Tokiais atvejais jūsų mintys atspindi tik negatyviąją situacijos pusę ir ignoruoja bet kokį pozityvumą. Savo seminaruose aš pasakoju apie sėkmingai pasibaigusius moterų gimdymus, o tokių yra dauguma. Kartais pasitaiko besilaukiančių moterų, kurios tuoj pat prisimena jos draugės nesėkmingą, sunkų gimdymą. Tada aš joms aiškinu, kad tai pavieniai atvejai, reikėtų išsiaiškinti, ar moteris ruošėsi gimdymui, ar žinojo, kaip elgtis ir t.t.

Dingstis džiaugtis

Verta išmokti žaidimą, kuris vadinasi „Dingstis džiaugtis“. Jo esmė – bet kokioje situacijoje matyti tai, kuo galima būtų džiaugtis.

Nėštumo metu moteris visa dvasia ir kūnu buvo pasiryžusi gimdyti natūraliai. Ji atsakingai ruošėsi, savo svajonėse jau matė save lengvai, natūraliai ir greitai gimdančią. Ji su ta mintimi gulė, su ta mintimi ir kėlėsi. Jai net į galvą neatklysdavo mintis, kad galėtų būti kitaip. Tačiau gimdymas, prasidėjęs ir vykęs normaliai, vėliau komplikavusi ir reikėjo atlikti cezario pjūvį. Moterį tokia išeitis nuliūdino ir pravirkdė. Tačiau vyras, nepraradęs šioje situacijoje savitvardos, žmonai tarė: „Tu tik pažvelk, koks nuostabus mūsų sūnus, kurio mes taip laukėme! Ačiū tau!“ Ir, apkabinęs žmoną, švelniai ją  pabučiavo. Atrodo, reikėjo tiek nedaug pastangų ir paprastų žodžių, kad moteris iškart nusišypsotų.

Šis paprastas, nesudėtingas žaidimas pakeitė daug likimų. Biblijoje yra apie 800 vietų, kai pačioje sunkiausioje situacijoje atsiranda dingstis džiaugtis. Siūloma aktyviai ieškoti gėrio, kad pozityvumu ir optimizmu subalansuotumėte tą pasaulį, kuriame jūs taip dažnai jaučiate negatyvumą.

„Širšė“ 3 (pavojinga). „Aiškiaregystė“.

Tai atvejai, kai galvojant apie artėjantį gimdymą, iš kelių situacijos vystymosi variantų, moteris pasirenka patį nepalankiausią. Nuo vienos tokios minties jūs įsitempiate. Tokios rūšies prognozė – ypač pavojinga „širšė“, nes, laukdami nemalonumo, jūs kartu priverčiate tą nemalonumą įvykti.

Įsivaizduokite, kad vykstate gimdyti ir piešiate mintyse tokį vaizdą: priėmimo kambaryje nieko nėra ir jūsų niekas nelaukia. Dar iki to laiko, kol jūs privažiuojate prie gimdymo namų, jūs jau nusiteikiate nepalankiai. Ir kai pamatote, kad personalas nepuola jūsų sutikti, jūs „pratrūkstate“: gimdymo namuose netvarka, niekas nesirūpina gimdyvėmis, vadinasi, man gimdant  niekas nepadės ir t.t. „Širšė“-aiškiaregė padarė taip, kad jūs pasijutote prastai, sugadinote sau visą gimdymą. Tokiais atvejais vertėtų prisiminti, kad jeigu jūs išties būtumėte aiškiaregė, tai tikriausiai jau būtumėte išlošusi loterijoje keletą milijonų.

„Širšė“ 4. Mąstymas jausmais.

Tai atsitinka, kai jūs beatodairiškai tikite negatyviais savo pojūčiais. Pavyzdžiui: „Aš jaučiu (aš žinau), kad gimdymas yra skausmingas“. Pojūčiai  dažnai apgauna, juk tai tik pojūčiai. Kai tik pajuntate negatyvų jausmą  – iškart atmeskite jį. Patikrinkite, kuo jis remiasi. Ar yra realus pagrindas taip galvoti? Galbūt jūsų pojūčiai remiasi kitų pasakojimais apie gimdymą? Skirkite, kas yra realybė, o kas – tik pojūčiai?

„Širšė“ 5. Etiketės

Kai tik sau „prikabinate“ neigiamą etiketę,  prarandate galimybę objektyviai pažvelgti į situaciją. Negatyvios etiketės ypač kenksmingos. Suprantama, jos yra tik ženklai. Kur kas svarbiau tai, kokią reikšmę šiems ženklams suteikiate jūs.

Kaip išnaikinti „širšių lizdą“

„Širšės“, gyvenančios laisvėje, gali apkrėsti visą organizmą, todėl jas reikia naikinti, kai tik atsiranda. Iš pradžių reikia išmokti jas pastebėti. Jeigu išmoksite gaudyti mintis-„širšes“, kai tik jos pasirodo, ir tuoj pat jas pataisyti,  tada sugebėsite pašalinti iš jų tą jėgą, kuri nuolat jus veikia. Kada negatyvi mintis yra laisvėje, jūsų sąmonė supranta ją kaip teisingą, ir tada į ją reaguoja visas organizmas.

Ištraukdami ,,širšes“ į paviršių ir nagrinėdami jas sveiku protu, jūs įsitikinsite, kaip kvaila galvoti apie tokius dalykus. Nepamirškite, kad norint suprasti, kas teisinga, o kas ne, reikia stebėti savo mintis ir sveikai jas įvertinti, nes negatyvus mąstymas dažniausiai vyksta automatiškai ir nesąmoningai.  Tai ne jūs sprendžiate, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, tai už jus daro netinkami jūsų smegenų įpročiai.

Kiekvieną kartą, kai tik pastebėjote, kad į jūsų sąmonę bando prasibrauti „širšė“, išmokite  ją atpažinti. Fiksuodamos tas mintis ir su jomis ginčydamosi, jūs išmoksite valdyti savo nuotaiką.

Akušeris-ginekologas Romualdas Šemeta

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

Žymos: , ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


+ penki = 14