Po gimdymo pavargusi oda

moteris-nescia

Po gimdymo organizme vyksta daugybė hormoninių permainų, dėl kurių kolageno kiekis odoje sumažėja

Nėštumo metu moteris sulaukia daugybės komplimentų, kad atrodo atjaunėjusi, pražydusi.

Tai lengva paaiškinti ne tik pakilia laukimo nuotaika, bet ir fiziologiškai, – per nėštumą moters kraujotaka suaktyvėja, kraujo tūris padidėja net iki 40 procentų. Todėl ir skruostukai atrodo rausvesni, ir oda skaistesnė.

O po gimdymo euforija baigiasi. Nemiga, fizinis nuovargis ir emocinė įtampa verčia svajoti tik apie lovą ir poilsio valandėlę. Nuovargis atsispindi ne tik veide, pavargusi atrodo net kūno oda.

Po gimdymo sumažėja kolageno

Kolagenas, vienas svarbiausių kūno baltymų, tarsi susieja organizmo ląsteles. Graikiškai kolageno reikšmė ir yra „klijai“. Po gimdymo organizme vyksta daugybė hormoninių permainų, dėl kurių kolageno kiekis odoje sumažėja. Oda praranda stangrumą, tonusą. Tai natūrali fiziologinė būsena, dėl kurios moterys labai išgyvena. Ką daryti, jei jaunos, gražios moteris oda suglebusi? Dermatologai siūlo kasdienines atstatomąsias procedūras:

1. Kontrastinis dušas. Paprastai pirmąsias savaites po gimdymo moteris nori tik ilsėtis. Vėliau grįžta jėgos, energija, gyvybingumas. Puiki dienos pradžia gali būti kontrastinis dušas, kuris tonizuoja visą kūną. Šilto ir šalto vandens kontrastai aktyvina kraujotaką, oda geriau aprūpinama krauju. Problemines (pilvo sritį, šlaunis ir sėdmenis) galima pamasažuoti masažine pirštine. Pilvo odai nėštumo metu teko didžiausias krūvis – 9 mėnesius ji tempėsi, ir staiga per vieną dieną subliuško. Tik pagimdžiusios moters pilvukas atrodo kaip 5–6 nėštumo mėnesį, bet per pirmąsias šešias savaites pamažu grįžta į savo įprastą formą.

2. Savimasažas. Pilvo odai reikia ypatingo dėmesio. Juk dažnai moteriai nėštumo metu būna atsiradę strijų (ypač, jei priaugo daug svorio), pilvo oda nuo pertempimo truputį nukarusi, su vadinamąja odos kloste. Puiki atstatomoji procedūra yra masažas. Ne kiekviena kūdikį auginanti moteris turi galimybę išeiti iš namų ir pasinaudoti profesionalių masažuotojų paslaugomis. Tačiau veiksmingas ir savimasažas, ypač, jei naudojamės tinkamos kosmetikos priemonės. Pilvo sritį, sėdmenis ir šlaunis galima masažuoti naudojant specialius aliejus, didinančius odos elastingumą, ypač rekomenduojama rinktis vitaminų A ir E turinčius aliejus. Svarbu atkreipti dėmesį, kad aliejus būtų tinkamas naudoti žindymo periodu.

3. Mankštos ir fizinis krūvis. Nors pirmaisiais mėnesiais po gimdymo moteriai tenka nemažas fizinis krūvis, jis tenka daugiausia rankoms ir nugarai. Jei moteris anksčiau nesportavo, nuo kūdikio nešiojimo pradeda skaudėti nugarą, pečius. Reikėtų rasti bent pusvalandį per dieną viso kūno mankštai, kad stiprėtų pilvo, kojų, sėdmenų raumenys. Fizinė veikla gerina organizmo kraujotaką, todėl ir oda greičiau atgaus įprastą būseną. Be to, mankšta gerina nuotaiką.

4. Sveika mityba. Nors maitinanti krūtimi moteris turi atsisakyti produktų, galinčių sukelti alergiją kūdikiui, jos racionas turėtų būti visavertis ir įvairus. Odos būklė labai priklauso nuo to, kaip sveikai ji maitinasi. Maiste turi pakakti vitamino C, nes jis dalyvauja baltymo kolageno gamyboje. Ir jeigu citrusiniai vaisiai žindančioms moterims nerekomenduojami, juos galima keisti mažesnę alergizavimo riziką turinčiais lietuviškais vaisiais arba goji uogomis, kuriose vitamino C kiekis 500 kartų didesnis nei apelsinuose.

Moters racione turi netrūkti produktų, turinčių antioksidacinį poveikį. Tai labai svarbu gerai odos būklei. Puikūs antioksidantai yra visos žalios lapinės daržovės, ypač špinatai. Antioksidantų gausu ir burokėliuose, džiovintose slyvose, mėlynėse. Ankštinės daržovės aprūpina organizmą hialurono rūgštimi, didinančia odos elastingumą.

Šiuo laikotarpiu įprastą aliejų keiskite alyvuogių aliejumi, nes jame esanti oleino rūgštis prasiskverbia per odos ląstelės sienelę ir atjaunina ją iš vidaus.

Šiek tiek pastangų, ir oda nebeatrodys tokia pavargusi.

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

Žymos: ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


− 3 = penki