Išmokykite vaiką patogiai nukristi

Agnė Oradauskaitė

Judesio studijos „Strakaliukas“ trenerė kineziterapeutė Agnė Oradauskaitė

Kai vaikas mokosi vaikščioti, laipioti, bėgti, šokinėti ir visaip kitaip susipažinti su aplinka, jis neišvengiamai griūva ir krinta. Ar galima ką nors padaryti, kad traumų būtų kuo mažiau ir jos būtų kuo lengvesnės?

Konsultuoja Judesio studijos „Strakaliukas“ trenerė kineziterapeutė Agnė Oradauskaitė

Dažniausios traumos

Draudimo bendrovės teigia, kad dažniausiai vaikus ištinkančios traumos yra: rankų, kojų lūžiai, raiščių patempimai, galvos praskėlimai, veido žaizdos, dantų nuskėlimai. Tačiau tai nereiškia, kad šaltuoju metų laiku vaikui reikia sėdėti namuose ir saugotis nepargriūti. Dvi dažniausios priežastys, dėl ko vaikai krenta ant slidaus grindinio (ne dėl neurologinių priežasčių): silpna liemens kontrolė bei nepakankamai išugdyta pusiausvyra bei koordinacija.

Tyrimais įrodyta, kad pusiausvyros lavinimas sumažina traumų riziką.  Pusiausvyra, kaip ir kitos fizinės savybės, turi būti lavinama pradedant nuo paprastų pratimukų ir einant prie vis sudėtingesnių, nuo statinės pusiausvyros iki dinaminės ir funkcinių judesių.

Kaip lavinama pusiausvyra?

Statinė pusiausvyra gali būti lavinama atliekant paprastą pratimą – pavyzdžiui, stovint ant pirštų galų. Kitas pratimas – balansuojama ištiestomis per kelius kojomis. Sudėtingesnis variantas – stovint ant vienos kojos ar stovint užsimerkus. Pusiausvyrą galima lavinti žingsniuojant: žingsnis į priekį, žingsnis atgal, žingsnis į šoną.

Dinaminei pusiausvyrai lavinti tinka tokie pratimai, kaip ėjimas tiesia linija, ėjimas tiesia linija kulnas–pirštai (mažinant gravitacijos plokštumą), pasilenkimas stovint ant vienos kojos ir pritūpiant, paskui vėl grįžtant į pradinę padėtį.

Paprasti pratimai po kurio laiko vaikams pasidaro neįdomūs, todėl svarbu būti kūrybingais ir pusiausvyros lavinimą paversti žaidimais ar kitokia veikla, kuri pritrauktų vaikų dėmesį. Tai galėtų būti važiavimas dviračiu, riedučiais, čiuožimas pačiūžomis ar slidinėjimas, šokinėjimas per virvutę.

Kas yra liemens kontrolė

Liemens raumenys skirstomi į nugaros, krūtinės ir pilvo raumenis. Dinaminis stabilumas – tam tikros kūno dalies gebėjimas išlikti stabiliai, sudarant sąlygas kitai kūno daliai judėti. Liemuo yra centrinė kūno dalis, jos dinaminis stabilumas turi lemiamos reikšmės pagrindiniams funkciniams kūno judesiams. Pvz., paslydus ant šlapių lapų krūvos, visas kūno svoris svyra atgal, kojos slysta į priekį. Norint išsilaikyti ant kojų, reikia turėti stiprius pilvo raumenis, jiems įsitempus, kūno centras grąžinamas atgal. Mokslininkai teigia, jog atliekant bet kokį judesį, pirmiausia aktyvuojasi liemens raumenys, stabilizuodami stuburą, o tik vėliau aktyvuojasi kojų raumenys.

Patarimai, kaip išvengti paslydimų

Studijos G foto nuotr.3

Studijos „G foto“ nuotr. www.gfoto.eu

  • Avėti tinkamą avalynę, pritaikytą slidiems paviršiams;
  • Einant pėdas dėti plačiau, kad išlaikytume svorio centrą per vidurį;
  • Eiti nedideliais žingsniais;
  • Jei yra galimybė, einant slidžiu taku, laikytis;
  • Paslydus pirmiausia stengtis apsaugoti galvą, kaklą ir stuburą.
  • Jei pažeista čiurna, vengti pakartotinio jos traumavimo. Tinka šaldantys kompresai (po 15–20 minučių iki 8 kartų per dieną). Patinimą mažina bintavimas elastiniu bintu.
  • Traumuotą galūnę reikėtų laikyti pakeltą, kad sumažėtų patinimas.

„Mamos žurnalas“

Susiję

Žymos: ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


5 − = keturi

Kitos temos: