Kaip auginant 4 vaikus įsukti tarptautinį verslą. Birutės Nastaravičiūtės istorija

Dabar 4 vaikų mama vadovauja kosmetikos įmonei „You&Oil“, o jos produktai eksportuojami į 15 šalių

Apie tai, kaip vaikų gimimas pažadina moters verslo gyslelę, rašėme ne kartą. Dažniausiai mamos, susilaukusios kūdikio, imasi gaminti žaislus, siūti drabužėlius, prekiauti vaikiškais daiktais.

Birutės Nastaravičiūtės (36 m.) užmojai irgi nebuvo dideli – sukurti ekologišką aliejų nuo strijų, tokį, kuris iš tiesų veiktų. Dabar 4 vaikų mama vadovauja kosmetikos įmonei „You&Oil“, o jos produktai eksportuojami į 15 šalių.

Labiausiai didžiuojasi, kad produktai mėgstami Japonijoje, Kinijoje, Pietų Korėjoje.

„You&Oil“ produktų galima įsigyti tokiose prestižiniuose tinkluose kaip „Planet organic“ Londone, „Biople By KosmeKitchen“ Japonijoje, „Douglas“ tinkle Lietuvoje.

Kaip auginant 4 vaikus (dvynėms Gerdai ir Gretai – 11 m., Luknei – 5 m., Taurui – 2 m.) įskuti tarptautinį verslą?

Birutė sutiko papasakoti paprastą, bet kartu ir magišką savo istoriją.

Birute, nesate baigusi chemijos mokslų. Kaip tapote kosmetikos kūrėja?

Man buvo 25 metai, laukiausi dvynių. Sparčiai augo pilvas, priaugau daug svorio. Jaudinausi, kad bus strijų. Kas dar gali rūpėti, kai tau 25 metai – grožis, celiulitas ir strijos (juokiasi). Gerai uždirbau, tad pirkau tuo metu rinkoje brangiausius aliejukus bei kosmetiką nuo strijų. Vienas flakoniukas kainavo 80 litų, o aš jį sutepdavau per 2 savaites! Pradėjau ieškoti ko nors pigesnio, o gal net atsisiųsti internetu. Ir visai netyčia užkliuvau už straipsnio apie kosmetikos sudėtį.

Pasidarė įdomu, iš ko tas stebuklingas aliejukas, kurį perku didžiuliais kiekiais, pagamintas? „Išsiguglinau“ sudėtį ir paaiškėjo, kad viskas yra blogiau negu blogai, – naftos pakaitalai yra to produkto bazė, nes surašyti pirmiausia, o natūralūs priedai parašyti patys paskutiniai, vadinasi, jų tėra tik pėdsakai. Produktui konsistenciją, ilgaamžiškumą ir malonų aromatą suteikia kancerogeninės medžiagos, kurios nepasišalina iš organizmo, be to, – jas tepi „tiesiai ant vaiko“ (pilvuko), o paskui stebiesi, kodėl kūdikis gimsta alergiškas.

Pradėjau skaityti vis daugiau straipsnių apie tai, kaip apskritai gaminama kosmetika. Informacijos daug, ji prieinama – pilna mokslinių medicininių straipsnių anglų kalba. Laiko tuo metu turėjau, tad gilinausi savo malonumui.

Kaip tik tuo metu viena draugė man parodė „Kvapų namus“, kurie buvo tik ką atsidarę pirmąją parduotuvę. Užėjau, o ten taip kvepėjo! Visko prisipirkau… Taip atradau aliejų pasaulį. Pradėjau domėtis, pirkau eterinius aliejus ir grynus aliejus, internete ieškojau receptų ir pati maišiau. Žinoma, elgiausi neatsakingai, nes eteriniai aliejai yra labai veiklūs, juos dozuoti reikia be galo atsargiai, naudoti galima tik sertifikuotas žaliavas. Bet apie tai sužinojau jau vėliau – tiek iš patirties (kai dėl per didelės koncentracijos pradėdavau čiaudėti ar parausdavo oda), tiek gilindamasi į aromaterapiją. Pamenu, nemokėjau net eterinių aliejų garinti. Reikia gerai išvėdintą kambarį kelias minutes pagarinti, o aš gyvenau paskendusi kvapuose gerus pusę metų, kol atėjo supratimas.

Tuo metu susilaukėte dvynių. Ar susidomėjimas eteriniais aliejai nenuėjo į antrą planą?

Tuo metu dar turėjau savo verslą – kelias apatiniu trikotažu prekiaujančias parduotuves, tačiau visos mano mintys jau buvo „kvapuose“. Supratau, kad labai norėčiau gaminti kosmetiką, bet: reikiamo išsilavinimo nėra, žinių nėra, patirties nėra. Kaip pradėti? Pradėjau važinėti po kosmetikos parodas Europoje. Kai dvynės buvo dar labai mažos, suskraidydavau, tarkime, į Vokietiją, per vieną dieną – anksti ryte išskrisdavau, o vėlai vakare ar kitos dienos rytą grįždavau. Degiau smalsumu. Parodose prisirinkdavau tiek bukletų, kad juos skaitydavau per visą naktį viešbutyje.

Puikiai suvokiau, kad beveik jau viskas yra pagaminta, kad žmonės mieliau perka gražias dėžutes nei turinį, kad didieji gamintojai skiria lėšas reklamai ir įperša pirkėjams menkaverčius produktus.

Išmanydama apie eterinių aliejų kainas, puikiai supratau, kad masinės gamybos šampūnuose „su argano aliejumi“, jo gali būti tik molekulės, bet žmonės perka ir tiki.

Eteriniai aliejai man pasirodė niša, tokių produktų dar nebuvo vaistinėse, masinėje prekyboje. Užtat jau žinojau, kad ekologiški eteriniai aliejai labai populiarūs Vokietijoje, Skandinavijoje, Japonijoje. Pasaulis juos naudoja labai plačiai, vadinasi, ir lietuviai gali patikėti. Nutariau pabandyti.

Verslo idėja gimė besilaukiant dvynių

Eteriniai aliejai labai brangūs, ar nebuvo baisu jų prisipirkti, ir tada maišyti – o jeigu jų niekam nereikės?

Pirmiausia pasisamdžiau chemikę technologę, ir visko mokėmės pačios. Pradėjome nuo labai mažų kiekių, pagamindavome vos po 10 vienetų vieno produkto. Pirmas rimtesnis žingsnis buvo sutartis su vienu vaistinių tinklu – mes jiems gamindavome pagal jų užsakymą.

Pirmuosius aromaterapinius receptus pirkome iš prancūzų aromaterapeutų, kurie turi labai senas tradicijas. Prancūzijoje aromapaterapija yra visiška norma – gydytojas, skirdamas antibiotikų, čia pat skiria ir eterinių aliejų. Eteriniai aliejai jiems yra taip aišku, kaip mums gerti liepžiedžių arbatą peršalus.

Koks buvo pirmasis jūsų produktas?

Muilas (juokias). O antras gaminys – aliejukų linija veidui ir kūnui.

Paskui asortimentą pildėme ir pildėme, pradėjome kurti kremus, nes lietuvės vis dėlto nori rytais teptis kremu, o ne aliejumi. Joms atrodo, kad aliejus nesusigers, teps drabužius ar pan. Jeigu aliejų tepi ant drėgnos odos, jis puikiai susigeria ir pasiekia giliausius odos sluoksnius. Aliejus yra pagrindinė medžiaga odai, apsauganti nuo raukšlių.

Ar naujasis verslas iškart nešė pelną?

Nelengvai sekėsi. Patekome į vieną prekybos tinklą, nors mūsų gaminiai buvo išrikiuoti ekologiškų produktų skyrelyje, buvo daug gražinimų, sugadintų pakuočių. Kai patekome į vaistines, projektas buvo išvis minusinis, nes turėjome samdyti konsultantes, pirkti privalomą reklamą, mokėti už stendus.

Rašėme šviečiamuosius straipsnius, pirkome reklamą „Facebooke“, bet pradžia tikrai nebuvo lengva.

Po 2 metų veiklos supratau, kad reikia ieškoti užsienio rinkų…

Tada iš esmės keitėme įvaizdį, pakuotes, norėjau, kad produktas atrodytų vakarietiškai. Juk Lietuva neturi kosmetikos gaminimo tradicijų, ir pasaulinėje rinkoje ji prapultų. Štai, jeigu matome, kad kosmetika pagaminta Šveicarijoje ar Prancūzijoje, iškart atrodo, kad ji bus kokybiška.

Iki šiol važinėjame į kosmetikos parodas bent 5–6 kartus per metus. Tik dabar jau nebe kaip stebėtojai, o kaip dalyviai, turime savo stendą. Parodose pamatome tendencijas, pakuotes, svarbiausia – pamatome, ko nėra, Juokingiausia, kai pamatęs, ko nėra, puoli gaminti ir atveži po metų, pasirodo, tą patį atveža ir kiti.

Papasakokite, kaip pavyko patekti į Japonijos rinką?

Prieš 3 metus nuvažiavome į parodą Niurnberge. Japonų delegacija (didmenininkai, ieškantys Europoje prekinių ženklų) vaikštinėjo po parodą, ir vienas priėjęs prie mūsų stendo pasitepė aliejumi nuo galvos skausmo. Po kurio laiko prie mūsų priėjo visa 6 žmonių delegacija prašyti to paties vaisto, nes, pasirodo, jiems visiems skaudėjo galvas! Nors mūsų produktai jiems labai patiko, jie grįžę į Japoniją mums parašė, kad, deja, negali su mumis bendrauti, nes mūsų nėra internete, mes nežinomi, esame niekas. Visiškai nežinomo prekinio ženklo jie negali įvedinėti į rinką.

Po metų vėl susitikome toje pačioje parodoje. Šį kartą jie visi… slogavo. Davėme priemonių nuo slogos. Vėl ta pati istorija – susižavėjimas produktais, ir 8 mėnesių tyla. Supratau, kad reikia mums patiems važiuoti į Japoniją.

Visus 4 vaikus palikome seneliams ir su vyru bei kolege išsiruošėme į Tokiją. O kai pamatėme jų biurą!

Įmonėje dirba 6000 darbuotojų (palyginkite, mūsų įmonėje dirba 9–10). Klausiate, kam mes tokie maži jiems reikalingi? Matyt, mes jiems atrodome be galo egzotiški, kažkokia mini mini tauta. Jie prieš pusmetį buvo atvykę į Lietuvą su filmavimo komanda, kūrė laidą apie mūsų gaminius, filmavo vakarienę su mano šeima ir ištraukė pažadą, kad specialiai jiems gaminsime liniją su gintaru. Ką gi – mes jiems sukūrėme 8 produktų liniją su gintaro rūgštimi. Šią liniją ką tik pristatėme ir parodoje Kinijoje.

Japonijoje be galo aukšti kokybės reikalavimai, jeigu patenki pas juos į rinką, vadinasi, esi tarsi rentgenu peršviestas.

Jeigu verslą pradėčiau dabar, tai prekiauti pradėčiau ne Lietuvoje, Europoje, o Azijoje. Kodėl? Azija mums labai atvira. Pirmasis mūsų užsienio klientas buvo Taivanas, antrasis – Pietų Korėja. Jiems nereikia aiškinti, kad eteriniai aliejai yra gerai, jie puikiai tai žino. TOP 5 jų šalyse yra veido aliejai ir serumai, o mes siūlome mišinius pagal odos tipus.

Tuo tarpu patekti į senąsias Europos valstybes beveik neįmanoma, nes jos yra labai konservatyvios, be to, gina savo rinką, lojalūs savo prekiniams ženklams. Jei nueini į Vokiečių ar Skandinavų kosmetikos parduotuvę, dauguma – jų pačių prekinių ženklų produktai. Štai po kelerių metų peržiūrų ir derybų pateksime į vaistinių tinklą Didžiojoje Britanijoje.

O Lenkija mūsų nenori visai – esame ne jų skonio!

Šeimos palaikymas – esmė

Ar dar liko produktų, kurių esate nesukūrę?

Iššūkių dar labai daug. Štai vienas iš jų buvo pagaminti gerai valančią ekologišką dantų pastą. Ekologiškos dantų pastos yra labai švelnios, ir kai išsivalai dantis, atrodo, kad lieka apnašų. Jeigu žmogus pripratęs prie agresyvių, abrazyvių, putojančių pastų, jam ekologiškos nepatiks.

Nutarėme, kad reikia pagaminti ekologišką pastą, kuri savo keliamais pojūčiais nenusileistų masinės gamybos pastoms. Šią pastą kūrėme pusantrų metų! Technologė bandydavo, paskui visiems darbuotojams dalindavo 5 ml mėginukus, mes namuose valydavomės dantis ir po savaitės pildydavome įspūdžių anketas. Ir įsivaizduokite, vis netikdavo ir netikdavo. Tai trūkdavo švelnumo, tai gaivumo. Technologė tobulino tol, kol visi pasakėme – puiku. Tas pat ir dėl kitų produktų – nueinamas ilgas bandymų kelias.

Kai esi mažas, turi būti išskirtinai geras, nes su didžiaisiais gamintojais nepakonkuruosi. Turi pagaminti stebuklingą produktą, kad pirkėjas jo norėtų ir vėl. Beje, retai kuris mūsų pirkėjas iš užsienio perka akcijų metu – jie perka savo pamėgtus produktus tada, kada jiems reikia, o jeigu siūlome mažesnę kainą, jiems atrodo, kad kažkas blogai. Tuo tarpu lietuviai, taikant akcijas (2 kartus per metus), prisiperka po 10 pakuočių mėgstamo produkto.

Kaip spėdavote daryti verslą ir būti gera mama?

Kas yra gera mama? Matyt, vaikų reikia klausti. Visus vaikus pati auginau iki 1 metų, o kad paskui į pagalbą ateina auklė, nematau nieko blogo. Mano nuomone, laiminga mama – laimingas vaikutis ir laiminga visa šeima. Turėjau galimybę balansuoti tarp mėgstamo darbo (nuo kurio nepavargsti, nors streso daug) ir motinystės. Grįždavau namo geros nuotaikos, pasiilgusi vaikų.

Didysis verslo proveržis įvyko, kai laukiausi Luknės ir auginau ją namuose.

Gal man taip sekėsi, kad visi nėštumai ir gimdymai buvo lengvi? Neturėjau sveikatos problemų. Kita vertus, nieko nėra lengviau, nei leisti sau tingėti. Dabar penktadieniais neinu į darbą – būnu su mažiausiu vaiku, ir jaučiu, kaip pirmadieniais sunkiau išsijudinti. Reikia mažiau savęs gailėti, mažiau tingėti, susirasti mėgstamą veiklą ir viską bus tikrai įmanoma suderinti.

Nenustebinsiu pasakiusi, kad vyras irgi turi palaikyti.

Ar esate savo produktų reklaminis veidas, pati naudojate eterinius aliejus?

Mano vaikai nėra gavę antibiotikų, nėra ragavę standartinių vaistų nuo temperatūros, ausų ar gerklės uždegimų. Visada vaikui susirgus vežu jį pas gydytoją, kad apžiūrėtų ir patikrintų plaučius, aišku, gydytoja visada skiria vaistų, tačiau aš jų neduodu, o gydau savo aliejais.

Aliejus naudoju vaikų imunitetui stiprinti. Pavasarį, kai nusilpę imunitetai, apie 2 savaites tepu krūtines ir viršutines nugaros dalis arbatmedžio aliejumi. Vaikai to laukia, klausia – kada patepsi nugarytę?

Kiekviename kambaryje turime eterinių aliejų difuzorius, lašiname aliejus pagal poreikį. Štai dabar – uodų sezonas, tad įlašiname kelis lašus eterinio mišinio, atbaidančio uodus. Kai ateina virusų sezonas, lašiname dezinfekuojamojo mišinio ir t.t.

Pati esu aliejaus gerbėja, nenaudoju jokių kremų, tik aliejų – tiek ryte, tiek vakare. Naudojame aliejukus voniai, šampūnus, beveik visą „You&Oil“ produkciją.

Kaip dar ekologiškumas atsiskleidžia jūsų šeimoje?

Vaikai lanko Žaliąjį darželį ir Žaliąją mokyklą. Gyvename gamtoje. Nenaudojame buitinės chemijos, net indaplovės tablečių – indai puikiai išsiplauna su sodos ir citrinos rūgšties mišiniu. Pirmoji vėžio, astmų, dermatitų prevencija – nenaudoti cheminių ploviklių ir kitų priemonių. Agresyvus indų ploviklis neišsiplauna net per 10 000 perplovimų.

Daržoves auginamės šiltnamyje, vaisius ir uogas – sode.

Birutės vaikai lanko Žaliąjį darželį ir Žaliąją mokyklą

Ar aliejų pasaulyje yra madų?

Taip, vienais metais ant bangos marulų aliejus, kitais metais, žiūrėk, visiems reikia šlamučių. Dabar mada dėti į plaukų priemones brokolių – nuo jų blizga plaukai. Vienas iš sėkmingiausių mūsų produktų veidui yra supermaistas odai iš brokolių, morkų ir ispaninio šalavijo. Brokolių aliejų išgauname iš sėklyčių, tai labai brangi žaliava. Galėčiau apie tai kalbėti ir kalbėti. Mano svajonė – po kokių 15 metų skaityti paskaitas apie eterinius aliejus ir atskleisti jauniems žmonėms, koks tai stebuklas. Kad vaikučiai geriau suprastų eterinius aliejus, kuriame knygutę apie KIDS liniją.

Personažai suserga, o mamos slaugo juos tepdamos eterinių aliejų mišinukais. Dar kitaip tai vadiname „gydančiu prisilietimu“.

Neila Ramoškienė

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

Žymos: ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


+ 7 = penkiolika

Kitos temos: