Lietuvos trečiokai nušluostė nosis bendraamžiams iš 20 šalių

Smalsus, tyrinėjantis vaikas  –  kiekvienos šiuolaikinės mokyklos siekiamybė

Suomijos Jyväskylä universitete įteikti tarptautinio projekto StarT apdovanojimai. Šiemet projektas sulaukė net 890 dalyvių iš 20 šalių, kurie varžėsi dviejose kategorijose: 640 vaikų ir jaunimo projektų pretendavo į International LUMA StarT apdovanojimą, o 250 geriausių mokytojų naudojamų praktikų –  į International LUMA StarT Education apdovanojimą. Atsiimti įvertinimo už geriausią vaikų ir jaunimo projektą į sceną užlipo 16 „Šiaurės licėjaus” trečiokų.

Vaikų sveikatingumas – problema ne tik Lietuvoje

Į Lietuvą dėmesį atkreipusiam projektui „Šiuolaikinių vaikų sveikatingumo gerinimas“ pasirinkta tema aktuali daugelyje pasaulio šalių – XXI a. vaikų sveikata pastebimai prastėja. Silpnesnę fizinę sveikatą ir didesnį sergamumą lemia tai, kad vaikai mažai juda, nesportuoja, daug laiko praleidžia prie išmaniųjų prietaisų, o mažai – gryname ore, neturi žinių arba įpročio sveikai maitintis, nepakankamai pailsi.

„Šiuo patirtiniu projektu siekėme atkreipti visos bendruomenės dėmesį į aspektus, kurie svarbūs vaikų fizinei ir psichinei sveikatai, motyvuoti ja rūpintis ir formuoti naujus įpročius. Probleminę sritį bei veiklų idėjas pasiūlė patys vaikai.

Nagrinėdami jiems aktualias problemas mokiniai formulavo probleminius klausimus, inicijavo tyrimus, apklausas bei organizavo ugdomąsias veiklas“ – pasakoja apdovanojimus atsiėmusios klasės vadovė Rasa Jurgelevičienė. „Vaikams patinka eksperimentuoti, patiems atrasti netikėtus dalykus. Praktinės veiklos sudaro galimybę lengviau išmokti išsikelti hipotezes, tyrinėti procesus, daryti išvadas ir teikti rekomendacijas. Tokiu būdu ugdomas vaikų kritinis mąstymas, gebėjimas dirbti komandoje ir kitos kompetencijos, itin svarbios XXI a.“

Savo patirtimi bei projekto rezultatais mokiniai jau dalinosi kasmetinėje „Šiaurės licėjaus“ mokinių konferencijoje. Vienas iš projekto rezultatų – „Šiaurės licėjaus Šeimų žaidynės“ – šį rudenį bus rengiamos vėl ir taps kasmetiniu bendruomenės renginiu, stiprinančiu šeimų įsitraukimą. Žygiai riedučiais, paspirtukais, riedlentėmis mokykloje jau tapo kasdienine ilgųjų pertraukų veikla.

Integruotas ir patirtinis ugdymas vertinamas tarptautiniu mastu

„StarT projekto įvertinimas svarbus ir visai mokyklai, ir kiekvienam projekte dalyvavusiam mokiniui. Tai apdovanojimas už įsitraukimą, komandinį darbą ir motyvacija dalyvauti kituose projektuose. Akivaizdu, kad integruotu ir patirtiniu ugdymu grindžiama ugdymo sistema mokiniams padeda geriau suvokti kontekstą ir visuminius reiškinius. Būtent šių šiaurietiškos ugdymo sistemos principų taikymas ir kompetencijų tobulinimas yra esminiai tiek pradinio ugdymo, tiek 5-6 klasėse“  –  sako mokyklos ugdymo vadovas Simonas Šabanovas.

„Smalsus, tyrinėjantis vaikas  –  kiekvienos šiuolaikinės mokyklos siekiamybė. Kad atlieptume tokių mokinių poreikius, privalome nuolat domėtis ugdymo proceso naujovėmis. Tarptautiniai projektai ir konkursai  –  galimybė ne tik pasidalinti pagrindinių Šiaurės šalių ugdymo sistemos principų efektyvumu, bet ir pasisemti patirties bei įkvėpimo iš kolegų ir, žinoma, užmegžti tarptautinius ryšius su švietimo ekspertais“ – teigia „Šiaurės Licėjaus“ vadovė Justina Garlauskienė.

Savo patirtimi bei projekto rezultatais mokiniai jau dalinosi kasmetinėje „Šiaurės licėjaus“ mokinių konferencijoje

Apie StarT projektą

StarT projektas  –  Suomijos mokslo ir technologijų universitetus jungiančio LUMA tinklo iniciatyva, skatinanti tarpautinį ugdymo įstaigų bendradarbiavimą ir dalinimąsi patirtimi. Jo dėka skatinama tarpdalykinė matematikos, technologijų ir gamtos mokslų integracija, o šiuolaikinio pasaulio iššūkiai įveikiami populiarinant teorinių žinių taikymą praktikoje.

„Džiaugiamės, jog projektų kokybė vis auga, jie prasmingi tiek lokaliu bendruomenės, tiek tarptautiniu mastu“ – komentuoja StarT projekto pirmininkė, LUMA centro profesorė Maija Aksela.

Vaikų ir jaunimo projektų kategorijoje nugalėtojais paskelbti projektai iš Lietuvos, Jordanijos ir Suomijos, o geriausių mokytojų taikomų praktikų kategorijoje apdovanotos Kinijos, Suomijos ir Portugalijos pedagogų patirtys. Nugalėtojus renkančioje StarT komisijoje šiemet dalyvauja Suomijos LUMA centro, StarT projekto organizatorių ir lyderiaujančių universitetų atstovai.

Susiję straipsniai

 

Žymos: , ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


aštuoni − 4 =

Kitos temos: