„Vikonda grupės“ valdomame Kėdainių konservų fabrike jau gaminamas ir kūdikių bei mažų vaikų maistas – „Vikonda grupė“ įsigijo Lietuvoje žinomą prekinį ženklą „Marmaluzi“. Kartu su šiuo prekiniu ženklu iš UAB „Straikas“ nusipirkta bei Kėdainių konservų fabrike sumontuota šio maisto gaminimo įranga, perimtos sutartys, elektroninė parduotuvė ir visa, kas susiję su „Marmaluzi“ verslu, kurio praėjusių metų apyvarta siekė apie 1 mln. eurų. Tikimasi, kad ši investicija „Vikonda grupei“ atvers duris ir į Azijos rinką.
Investicijos į „Marmaluzi“ padės greičiau augti
„Į „Marmaluzi“ investavome ir todėl, kad ieškome galimybių savo įmonėms, tarp jų ir Kėdainių konservų fabrikui, augti vidaus rinkoje. Praktiškai visuose rinkos segmentuose, tiek pavyzdžiui, pietų patiekalų, tiek majonezo, tiek marinuotų daržovių ar saldžios konservacijos, esame lyderiai, todėl mums augimo potencialas vidaus rinkoje yra ribotas dėl savaime suprantamų priežasčių – pati vidaus rinka neauga dėl prastų demografinių rodiklių. Vadinasi, čia mes galime plėsti savo verslą tik į naujas sritis, ieškodami naujų nišų ir siūlydami naujų kategorijų produktus, ką ir padarėme investuodami į „Marmaluzi“, – sako „Vikonda grupės“ generalinis direktorius Mindaugas Snarskis.
Nors kol kas „Marmazuli“ prekinio ženklo pardavimų apimtys yra nedidelės, tačiau investuotojai jį vertina kaip turintį gerus bazinius pagrindus ir augimo potencialą su nemažomis plėtros galimybėmis tiek Lietuvoje, tiek užsienio rinkose.
Didžiausias potencialas – Azijos rinka
Iki šiol šis kūdikių ir mažų vaikų maistas buvo parduodamas daugiausia tik Lietuvoje ir Ukrainoje. Į kitas užsienio šalis iškeliaudavo tik labai nedideli šios produkcijos kiekai per elektroninę parduotuvę, veikiausiai, išeivijos lietuviams.
Neabejojama, kad jau artimiausiu metu ši situacija pasikeis – Kėdainių konservų fabriko gaminiai yra eksportuojami į visus žemynus, išskyrus Antarktidą, tad netrukus keliai į platųjį pasaulį atsivers ir „Marmaluzi“ gaminiams.
„Tačiau dėl šio gaminio eksporto pirmiausia mūsų akys krypsta į Azijos rinką. Čia matome didžiausią potencialą. Kol Europoje dėl prastėjančios demografinės situacijos labiau auga gyvūnų maisto poreikis, Azijos šalyse situacijose priešinga – ten vis labiau didėja kūdikių ir vaikų maisto poreikis“, – humoro nestokoja M. Snarskis.
Jau pagaminta pirmoji ekologiška produkcija
Mažieji valgytojai jau skanauja šviežutėles ekologiškas „Marmaluzi“ daržovių tyreles, grūdines košes, košes su mėsa ir žuvimi, vaisines tyreles, sultis, pagamintas Kėdainių konservų fabrike. Šių produktų gamyba čia pradėta paskutiniąją balandžio savaitę.
„Prieš pradėdami gamybą pirmiausia po įmonėje atliktų auditų gavome ekologiškų produktų gamybos sertifikatą. Tai reiškia, kad mūsų gaminami „Marmaluzi“ produktai 100 procentų yra ekologiški.
Visas žaliavas įsigyjame tik iš sertifikuotų ekologiškų ūkių. Mūsų dėmesys kokybei – išskirtinis.
Kol kas gaminame „Marmaluzi“ pagal visas iš UAB „Straikas“ perimtas receptūras, tačiau jau netrukus kursime ir mažiesiems pristatysime naujų gaminių“, – sako Kėdainių konservų fabriko Gamybos ir tiekimo grandinės direktorė Zita Petkevičienė.
Be to, ši pirmoji ekologiškų produktų gamybos linija Kėdainių konservų fabrike gali tapti pirmąja kregžde, paskatinsiančia naujų gaminių kūrimą, kuriems taip pat gali būti siekiama gauti ekologiškų gaminių sertifikatus.
Iššūkis – degustacijos
Paklausta, kas tapo didžiausiu iššūkiu pietų patiekalų, padažų ir pagardų kūrėjams pradėjus gaminti kūdikių ir mažų vaikų maistą, Z. Petkevičienė juokiasi – degustacijos – iššūkis suaugusiems suvokti, kas yra skanu kūdikiams ir mažiems vaikams!
„Kūdikių ir mažų vaikų maistas – visiškai natūralus – be jokių priedų ir net be druskos! Tačiau net ir mums, suaugusiems, išlepintiems įvairių skonių, jis visai skanus. Nepaisant to, suaugusiam žmogui suvokti, kas yra skanu kūdikiui, nėra paprasta užduotis, tad ruošdamiesi kurti naujus receptus, jau galvojame, kaip į degustatorių komandą pasitelkti savo darbuotojų mažylius.
Mūsų technologų komandoje yra jaunas tėtis ir jaunas senelis, produktų vystymo vadovas vasarą taip pat susilauks kūdikio, tai panašu, kad jau turėsime ir pirmąją mažųjų degustatorių komandą. O jei ir dar kuris mūsų kolega pasirūpintų mažųjų degustatorių komandos papildymu, tai ir receptų nespėtume kurti“, – geros nuotaikos ir optimizmo nestokoja Z. Petkevičienė.
Įsigyta įranga atvers galimybes gaminti ir funkcinį maistą
Investicijos į „Marmaluzi“ netolimoje ateityje „Vikonda grupei“ gali atverti ir dar vieno naujo verslo perspektyvą – kelią į funkcinio maisto gamybą.
„Naujoji įranga leidžia mums gaminti produktus, išpilstomus ne tik į kūdikiams skirtą 90 gramų, bet ir į didesnę – 200 gramų talpos lanksčią, vadinamąją „pouch“ tipo pakuotę su tolesniu pasterizavimu. Tai reiškia, kad ateityje galime gaminti ne tik kūdikių maistą, bet ir funkcinį, skirtą sportininkams ar turintį kitą specializuotą paskirtį, pavyzdžiui, praturtintą baltymais, vitaminais ar kitomis medžiagomis“, – sako Z. Petkevičienė.
Snarskis neabejoja, kad funkcinis maistas yra maisto pramonės ateitis ir nors jo vadovaujama „Vikonda grupė“ šioje srityje dar tik žengia pirmuosius žingsnius, tačiau sieks tapti viena iš lyderiaujančių maisto gamybos įmonių ir šioje srityje.
„Vikonda grupės“ vadovas jau šiemet kelia tikslą savo įmonėms sukurti pirmuosius funkcinio maisto gaminių receptus.
Giedrės Minelgaitės-Dautorės nuotraukos
Susiję straipsniai