Vaikas miega, o jums nesiseka užmigti. Ne visada kalta per vėlai išgerta kava

miega

Pixabay.com

Pandemija pakoregavo kasdienybę – daugybė žmonių dirba namuose, privengia aktyvesnio gyvo bendravimo ir keičia jį į ekranus. Šios priežastys gali lemti ir kilusius miego sutrikimus, dažniausias kurių – nemiga. Specialistai rekomenduoja neskubėti ieškoti medikamentų, o pirmiausiai peržvelgti savo vakaro rutiną.

Kokybiškam poilsiui naktį svarbi tinkama miego higiena.

Tie, kurie atsikelia nepailsėję, turėtų peržvelgti kai kuriuos savo kasdienius įpročius, pandemijos metu miego kokybei kenkė ir padidėjęs stresas, nerimas.

„Eurovaistinės“ vaistininkė Jovita Juodsnukytė sako, kad kokybiškam miegui gali trukdyti šviesa miegamajame, sunkus maistas prieš miegą, didelis kavos kiekis per dieną, šiluma miegamajame kambaryje ar telefono bei kompiuterio ekrano šviesa prieš miegą.

Prieš gulantis į lovą rekomenduojama atsipalaiduoti ir neužsiimti aktyvia fizine veikla, verčiau paskaityti ar pasikalbėti su artimaisiais. Jeigu atsigulus į lovą 20 minučių praleidžiate vartydamiesi, pabandykite atsikelti ir neryškioje šviesoje kurį laiką užsiimti atpalaiduojančia veikla.

Taip pat dėl geresnės miego kokybės svarbu atsižvelgti ir į kasdienį režimą, nepastovus ritmas gali trukdyti kokybiškam poilsiui. Dėl pandemijos daugybė žmonių dirba namuose ir kai kurie turi galimybę nubusti skirtingu metu ar dirbti patogiai įsitaisę lovoje. Specialistai rekomenduoja, nepaisant to, keltis pastoviai tuo pat metu ir lovą palikti tik miegui, o ne patogiam darbui.

Kai nemiga virsta nerimu…

miega

Pixabay.com

Vis dėlto, jeigu ir pakoregavę savo kasdienį režimą jaučiate nemigos simptomus, vaistininkė Jovita Juodsnukytė rekomenduoja pirmiausiai pasikonsultuoti su farmacijos specialistais ir vartoti vaistažolių arbatas, o ne ieškoti medikamentų. „Puikiai užmigti padeda melisos, valerijonai, apyniai, sukatžolės. Dažnai jos efektyviai įveikia pirminius simptomus“, – sako ji.

Turintiems miego sutrikimų, taip pat rekomenduojami miego kokybę gerinantys maisto papildai. Pasak vaistininkės, jų sudėtyje galima rasti augalinių ekstraktų – valerijonų, melisų, sukatžolių, apynių ir melatonino. Vaistininkė paaiškina, kad tai medžiaga, kuri padeda mums greičiau užmigti, sutrumpina užmigimo trukmę.

Jaučiantiems nerimą, stresą ir dėl to negalintiems užmigti, rekomenduojama vartoti B grupės vitaminus. „B grupės vitaminų ir magnio preparatų rekomenduojama vartoti tuomet, kai žmogus lyg ir išmiega rekomenduojamą laiką, bet jaučiasi nepailsėjęs“, – sako J. Juodsnukytė.

Jeigu miego sutrikimai kankina ilgiau nei keletą savaičių ir nepavyksta pailsėti, jaučiatės nervingi, išsekę, negalite susikaupti, tuomet vaistininkė dėl tolimesnio gydymo rekomenduoja kreiptis į gydytoją.

Į miego sutrikimus patariama nežiūrėti pro pirštus, tinkamas poilsis svarbus imuninei sistemai palaikyti, smegenų veiklai, psichinei sveikatai ir nuotaikai.

Susiję straipsniai

None found

Žymos: , , , ,

Sponsored Video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


aštuoni − 2 =

Kitos temos: