Suaugusiems, kurie saugo kūno formas, patariama neužkandžiauti. O vaikams – atvirkščiai

valgo

Freepik.com

Suaugusiems, kurie saugo kūno formas, patariama neužkandžiauti. O vaikams – atvirkščiai – užkandžiauti rekomenduojama. Kiek kartų per dieną ir ko konkrečiai? Paklausėme vaikų ligų gydytojo dr. Algimanto Vingro.

Mažyliai augdami ir žaisdami sunaudoja daug energijos, o jų maži skrandžiai negali sutalpinti tiek maisto, kad tarp valgymų nejustų alkio. Daugeliui mažų vaikų reikia ir rytinio, ir popietinio užkandžio. Užkandžiai padeda vaikams išlaikyti energijos lygį ir aprūpina juos svarbiomis maistinėmis medžiagomis, padedančiomis augti ir vystytis.

Kasdien pagrindiniai valgymai (pusryčiai, pietūs, vakarienė) ir užkandžiai turėtų būti patiekiami panašiu laiku. Tai moko vaikus geros valgymo tvarkos, kuri padeda jiems valdyti apetitą. Tarp kiekvieno pagrindinio valgio ir užkandžių turi būti 2–3 valandų pertrauka. Jei nebus išlaikytas šis laiko intervalas tarp valgymų, vaiko apetitas sumažės maistui, siūlomam pagrindinio valgio metu.

Idealus valgymo laikas gali trukti apie 20–30 minučių. Tai pakankamai laiko, kad vaikai suvalgytų tiek, kiek reikia, nesijaudindami, neskubėdami ir neprarasdami susidomėjimo patiekalu. Kai kurie vaikai gali valgyti šiek tiek ilgiau nei kiti, todėl svarbu atpažinti kiekvieno vaiko individualų poreikį.

Jei vaikas nenori valgyti užkandžio, paraginkite jį bent atsigerti.

Maistas, kuris bus patiektas užkandžiams, turi būti toks, kurį mažas vaikas galėtų pasiimti į rankutę, patogus valgyti šaukšteliu, pakankamai minkštas, kad valgytojas galėtų jį sukramtyti ir kuo įvairesnis. Netinka kasdien duoti vieną ir tą patį patiekalą, nepriklausomai nuo to, kad vaikas jį mėgsta. Visuomet ant užkandžių stalo turi būti ąsotėlis vandens ir puodelis. Vaiką mokykite ir skatinkite įsipilti vandens ir atsigerti.

Užkandžius valgančio vaiko niekuomet nepalikite vieno.

Užkandžiams tinka įvairių maisto grupių patiekalai: švieži vaisiai ir uogos, daržovės, pieno produktai, grūdų, mėsos, žuvies, riešutų, kiaušinių patiekalai.

UŽKANDŽIAMS TINKA

Švieži vaisiai

  • Obuoliai, bananai, persikai, nektarinai, kriaušės (plonai išilgai supjaustytos, kad būtų saugiau)
  • Vyšnios, vynuogės, slyvos (supjaustytos arba sutrintos ir be kauliukų)
  • Įvairios pertrintos uogos

Daržovės

  • Morkos, saldžiosios bulvės (gerai išvirtos, supjaustytos kubeliais)
  • Garinti žiediniai kopūstai, brokoliai
  • Žirniai, pupelės (sutrinti dėl saugumo)
  • Garinti, trinti špinatai ar žalumynai
  • Avokado griežinėliai arba maži kubeliai

Pieno produktai

  • Sūris (tarkuotas arba pjaustytas kubeliais)
  • Varškės sūris
  • Jogurtas, šviežias arba šaldytas
  • Kefyras
  • Pienas, taip pat augalinis pienas

Duona ir javai

  • Visų grūdo dalių duonos riekelės
  • Visų grūdo dalių nesaldūs sausainiai
  • Visų grūdo dalių sausieji javai

Baltyminiai (daug baltymų turintys) maisto produktai

  • Virta supjaustyta išilgai vištiena, kalakutiena, jautiena, triušiena, kiauliena
  • Daržovių košė su žuvimi
  • Pupelių, žirnių, avinžirnių košės
  • Žirnių, avinžirnių užtepėlės (humusas)
  • Riešutų sviestas (plonai tepamas ant viso grūdo dalių duonos ar nesaldžių sausainių)
  • Kietai virti kiaušiniai

UŽKANDŽIAMS NETINKA

  • Dideli bet kokio maisto gabaliukai – jie pavojingi vaikams iki 4 metų. Smulkus kietas maistas, pvz., nesutrintos įvairios sėklos (moliūgų ar saulėgrąžų), riešutai, pupelės, žirniai, uogos, kukurūzų spragėsiai – jie kelia rimtą pavojų užspringti.
  • Perdirbtas maistas, nes dažniausiai jis turi mažą maistinę vertę, daug druskos ir pridėto cukraus.
  • Bet koks saldus maistas ir gėrimai.
  • Žalios morkos, salierai, ropės.
  • Apvalūs, kieti saldainiai, įskaitant guminukus, želės pupeles.
  • Apvaliai pjaustytas bet koks maisto produktas, pavyzdžiui, dešra.
mamoszurnalas.lt_630x400

Susiję straipsniai

Žymos: , , ,

Rekomenduojami video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


9 − du =

Kitos temos: