Suskubkite pasirūpinti vaikų sveikata dabar ir išvengsite susirgimų mokslo metais

darželinuko sveikata

Vitos Jurevičienės nuotr. www.fotovita.lt

Vasarai baigiantis prekybos centrus užgriūva apie artėjančią mokslo metų pradžią primenančios mokyklinių prekių mugės. Vaikų grįžimas į mokyklą dažnai reiškia ne tik aplinkos ir dienos ritmo pasikeitimus, bet ir papildomo streso dozę. Visi šie veiksniai, ypač bakterinės aplinkos pasikeitimas, didina sveikatos sutrikimų riziką.

Gydytojai ir vaistininkai pabrėžia, kad vaikų imunitetu derėtų rūpintis visus metus, o vasaros pabaigoje ypatingai atkreipti dėmesį į savo atžalų organizmo sustiprinimą: prižiūrėti, kad vaikas išsimiegotų, praleistų pakankamai laiko gryname ore bei gautų reikalingą vitaminų ir kitų naudingųjų medžiagų kiekį.

Kalbant apie vitaminus ir kitas organizmui naudingas medžiagas, Lietuvoje yra plačiai paplitęs mitas, kad vasarą reikalingą vitaminų ir kitų organizmui vertingų medžiagų kiekį galima gauti iš maisto – tačiau tai yra netiesa. Be abejo, svarbiausias maistinių medžiagų šaltinis yra kasdienis maistas. Tačiau ar šiandien galime būti tikri, kad su maistu gauname visas būtinąsias medžiagas?

Ne paslaptis, kad šiuolaikiniai ūkininkavimo metodai, įskaitant ir specialiuosius pašarus, keičia ne tik augalų ir gyvūnų auginimo procesus, bet ir produktų sudėtį. Todėl nereikėtų stebėtis, kad per kur kas trumpesnį laikotarpį nei natūralus ciklas užaugintos daržovės, javai ar mėsa nebėra tokie maistingi kaip anksčiau. Pakankamo kieko A ir D grupių vitaminų ar omega-3 riebalų rūgšties šiandien neįmanoma gauti vien iš atitinkamų maisto produktų – arba tokio maisto reikėtų suvalgyti neproporcingai dideles porcijas.

Todėl tam, kad palaikytume normalų vaiko imunitetą, privalu nebijoti pasitelkti vaistinėse ir fizinėse ar internetinėse parduotuvėse parduodamus maisto papildus. Kadangi papildų pasirinkimas yra itin platus, prieš perkant būtina sau išskirti bent kelis svarbius kriterijus.

Svarbu, kad maisto papildas būtų universalus, tačiau tikrai užtikrintų visas reikalingiausias medžiagas, todėl prieš įsigyjant bet kokį papildą, verta atkreipti dėmesį į jo sudėtį, saugumą bei tinkamumą tam tikrai amžiaus grupei, kad papildo vartojimo nauda būtų kuo didesnė. Be to, ypač jaunesniems mokiniams, yra aktualus ir produkto pateikimas bei skonis.

Kaip vieną universaliausių ir būtiniausių papildų galima įvardyti žuvų taukus. Ir vaikams, ir tėvams patariama visus metus vartoti žuvų taukus, kurių sudėtyje yra gausu omega-3 riebalų rūgšties, kurios žmogaus organizmas pats nepasigamina.

vita

Vitos Jurevičienės nuotr.

Atitinkamo kiekio žuvų taukų vartojimas leidžia palaikyti ir reikalingą omega-3 riebalų rūgšties balansą organizme.

Žmogaus smegenys, ypač esančios kaktinėje srityje, turi daug omega-3 riebalų rūgšties DHR, todėl papildomos omega-3 rūgštys padeda palaikyti normalią smegenų funkciją ir daro teigiamą įtaką, ypatingai vaikų, smegenų vystymuisi. Ši rūgštis yra naudinga ir širdies veiklai bei regėjimui. Žuvų taukai taip pat yra vitamino D3, sustiprinančio kaulus ir imuninę sistemą, šaltinis. Reikalingo vitamino D kiekio užtikrinimas yra itin svarbus vaikams, ypač augimo ir brandos laikotarpiu.

Internete, vaistinių ar parduotuvių lentynose netrūksta skirtingų gamintojų žuvų taukų ir renkantis dažnai kyla daug klausimų, dėl jų tarpusavio skirtumų. Visų pirma, būtina atkreipti dėmesį į vertingųjų medžiagų, tokių kaip omega-3, EPR ir DHR kiekį produkte. Kartais keliais eurais brangesnis produktas minėtų rūgščių turi žymiai daugiau, todėl jį galima vartoti mažesnėmis dozėmis ir ilgiau, o galiausiai jo vartojimas apsimoka labiau tiek organizmui, tiek piniginei.

Dar vienas svarbus aspektas yra produkto forma ir skonis. Laikai, kuomet žuvų taukai buvo neskanūs, jau seniai liko užmarštyje. Šiandien gamintojai siūlo išbandyti paskanintus žuvų taukus, pvz. citrinų ar obuolių skonio. O vaikams, turintiems problemų su skystų žuvų taukų ar kapsulių nurijimu, siūloma išbandyti kramtomąsias žuveles ir panašius produktus.

Sveikos mitybos ir gyvenimo būdo principų, poilsio bei aktyvios veiklos balanso svarbu laikytis visus metus. Tačiau naujų mokslo metų pradžia netikėtai gali tapti iššūkiu, jei ją pasitiksite nepasiruošę. Tėvai turėtų pasirūpinti, kad prieš naujus mokslo metus vaikams ne tik nepristigtų mokymosi priemonių, bet ir netruktų vitaminų ir kitų naudingų medžiagų tam, kad į mokyklas jie grįžtų geros nuotaikos ir savijautos.

Susiję straipsniai

Žymos: , , , , ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


šeši − = 3

Kitos temos: