Moksliniai tyrimai rodo, kad tiek matematinių, tiek kalbinių įgūdžių lavinimas ikimokykliniame amžiuje yra labai svarbus: kuo anksčiau pradedama tai daryti, tuo geresnių rezultatų galima tikėtis tiek pradinėje mokykloje, tiek tolesniuose akademiniuose pasiekimuose. O ir pradinių klasių pedagogai, pabrėždami, kad būsimasis pirmokas visai neprivalo ateiti jau laisvai skaitydamas ir skaičiuodamas, vis dėlto sutinka, kad vaikui, kuris jau pažįsta skaičius, geba atskirti geometrines figūras bei spalvas, atpažįsta raides ir supranta, kad kiekvienas garsas turi jį žyminčią raidę, yra kur kas lengviau išgyventi didelių pokyčių mokykloje periodą ir lengviau integruotis į ugdymo procesą.
Intelekto lavinimo akademijoje „EIQ akademija“, jau dešimtmetį dirbančioje su emocinio intelekto ir protinių gebėjimų ugdymo programomis – „Numicon“ ir „Menar“ skaičiavimo metodikomis, – šiemet buvo pristatyta naujiena: skaityti, rašyti, suvokti tekstą ikimokyklinukams bei pirmokams padedanti išmokti programa „Smart ABC“.
Ne tik pasiruošti mokyklai, bet ir atrasti skaitymo džiaugsmą
„Įdomu tai, kad, dirbdami su matematiniais gebėjimais, mūsų akademijos specialistai nuolat pastebėdavo silpnąją moksleivių vietą – verbalinių įgūdžių stygių: ne veltui mokykloje tiek pradinėse klasėse, tiek baigiamuosiuose egzaminuose dažniausiai vaikams koją pakišantys matematiniai uždaviniai – žodiniai. Tad net mokydamiesi matematikos, vaikai mūsų programose kartu mokosi ir raiškiai, rišliai pasakoti, įsiskaityti, suvokti užduotis ir patys jas formuluoti,“ – pasakoja „EIQ akademijos“ įkūrėja Vaida Zibalytė.
Vienas iš didžiausių „EIQ akademijos“ darbo su vaikais uždavinių – skatinti jų smalsumą, sudominti, pastūmėti atrasti, klausti, išmokti į dalykus pažvelgti kitaip. Tad kurdami „Smart ABC“ programą, specialistai skyrė dėmesį ne tik raidžių pažinimui, mokymuisi jas parašyti, bet ir teksto suvokimui bei apskritai skaitymo džiaugsmo atradimui.
Tuo tikslu programa buvo suskirstyta į dvi dalis: pirmoji grupė skirta 5–6 metų vaikams – priešmokyklinukams, kurie mokosi pažinti raides, rašyti spausdintinėmis raidėmis, skaityti, pasakoti ir kurti trumpas istorijas, suvokti nesudėtingus tekstus. Antroji grupė – 6–7 metų pirmokai, kurie mokosi įtvirtinti abėcėlę, rašyti rašytinėmis raidėmis, skaityti, pasakoti ir kurti ilgesnes istorijas, suvokti tekstus.
„Savo programą kūrėme remdamiesi tiek bendrojo lavinimo programomis, tiek ilgamete mūsų akademijos pedagogių patirtimi ir praktikomis, todėl „Smart ABC“ užsiėmimuose vaikų laukia daug interaktyvių, motyvuojančių patyriminių veiklų. Kodėl? Nes išmokti skaityti, rašyti ir suvokti tekstą – svarbu, tačiau ne mažiau svarbu ugdyti vaiko susikaupimą, atidumą, dėmesio sutelkimą, fotografinę atmintį bei (atitinkamai pagal šio amžiaus tarpsnį) – smulkiąją motoriką, verbalinius įgūdžius ir emocinį intelektą,“ – pabrėžia V. Zibalytė.
Meilė skaičiams
Tuo tarpu meilę skaičiams ir pažintį su matematinio mąstymo principais mažiausieji „EIQ akademijos“ auklėtiniai atranda „Numicon“ ir „Menar“ užsiėmimuose.
„Numicon“ programoje jie mokomi skaičiavimo pagal Oksfordo universiteto parengtą metodiką: čia matematika yra suvokiama per pačiupinėjimą, lietimą, pamatymą, matematinius veiksmus ir sąvokas patiriant įvairiausiais pojūčiais. Ikimokykliniame ir pradinių klasių amžiuje ypač svarbu skatinti prigimtinį vaikų smalsumą ir formuoti meilę mokslui, todėl kūrybiški, emocijas skatinantys metodai yra ypač svarbūs ir padeda vaikus sudominti bei įsiminti gautą informaciją. „Numicon“ užsiėmimuose smagių žaidimų metu vaikai nuo 4 metų mokosi ne tik skaičiuoti, bet ir geometrijos, matavimų bei statistikos pagrindų.
Kita ikimokyklinio amžiaus vaikams tinkanti programa – skaičiavimo mintinai technikos „Menar“ mokymasis: iš Azijos šalių kilusi ir daugiau nei 30 metų visame pasaulyje taikoma mentalinė aritmetika ne tik išmoko jūsų vaiką ypatingų skaičiavimo gabumų – greičiau nei su skaičiuotuvu – bet ir moko sutelkti dėmesį, greitai suvokti informaciją, lavina atmintį, refleksus ir pastabumą. Be to, lavina regėjimo, klausymo ir lietimo pojūčius: vaikai sprendžia užduotis naudodami ABACUS kamuoliukus, kuriuos vėliau pakanka įsivaizduoti. O išmokę vizualizuoti, vaikai geba kur kas kūrybiškiau spręsti problemas, lengviau suvokia skaičių sistemas, matematines formules ir bet kurią kitą informaciją.
Įdomu tai, kad jau dirbant su mažyliais – darželinio, priešmokyklinio amžiaus vaikais – ne tik ugdomas bazinis matematinis-loginis mąstymas, bet labai svarbia mokymosi dalimi tampa mokymasis kelti klausimus ir ieškoti į juos atsakymų.
Iš viso „EIQ akademiją“ jau yra baigę daugiau kaip 4 tūkstančiai vaikų, o šiuo metu jos mokinių skaičius siekia 900, su vaikais dirba 12 mokytojų. Akademija turi mokymo centrus Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose. Atsiradus poreikiui, „EIQ akademijos“ programos buvo pritaikytos ir mokymuisi nuotoliu formatu, kuris tapo itin patogia alternatyva kituose miestuose gyvenantiems vaikams, neturintiems galimybės atvykti į gyvus užsiėmimus klasėje.
Norite padėti savo priešmokyklinukui susidraugauti su raidėmis ir tekstais? O gal per žaidimus atrasti matematikos grožį ir padėti matematinio mąstymo pagrindus? Susipažinkite su „EIQ akademijos“ programomis https://www.eiqakademija.lt/ ir išsirinkite jūsų mažylio emocinio intelekto bei protinių gebėjimų ugdymo užsiėmimus – naujos grupės startuoja nuo rugsėjo.
Julija V. – apie „Menar“ užsiėmimus:
„Kaip vertinu savo vaiko pažangą „Menar“ užsiėmimuose? Puikiai, nauda įvairiapusiška: ne tik kad išmoksta skaičiuoti, tačiau užsiėmimai padėjo pagerinti susikaupimą, dėmesingumą ir pan.“
Justina S. – apie „Menar“ užsiėmimus:
„Matyti vaiko pažanga skaičiuojant, pastebėjome, kad atsirado loginis mąstymas gyvenimiškose situacijose“.
Vaida B. – apie „Numicon“ užsiėmimus:
„Pažanga tikrai jaučiama. Vaikas vis daugiau susidraugauja su skaičiais, atlieka aritmetinius veiksmus.“
Agnė B. – apie „Numicon“ užsiėmimus:
„Labai pasijautė pagerėję mokyklos vertinimai, net mokytoja pastebėjo pažangą. Atsirado daugiau drąsos ir noro mokytis. Matematika tapo vienas mėgstamiausių dalykų.“
Sandra J. – apie „Menar“ užsiėmimus:
„Pagerėjo dėmesio sutelkimas, lengviau mokėsi daugybos lentelę, mokykloje jaučiasi užtikrinta dėl turimų žinių, pasiekia gerų mokymosi rezultatų“.