Tinkamai parinktas būrelis gali lemti vaiko ateitį

Neformalaus ugdymo mokyklos „EIQ Akademija“ vadovė Vaida Zibalytė

Rudenį tėvai padeda savo mokinukams rinktis būrelius. Ir nuo tėvų vizijos, kas apskritai vaikui yra būrelis, gali priklausyti… net vaiko ateitis. Šiame straipsnyje papasakosime apie tokius būrelius, kuriuos vargu ar įsivaizduojate. Tai kažkas tarp mokslo ir magijos, intelekto ir mistikos. Bet apie viską iš eilės.

Kalbamės su neformalaus ugdymo mokyklos „EIQ Akademija“ vadove Vaida Zibalyte.

 Būreliai: kūnui, sielai ir?

Sutikite, rinkdami vaikui popamokinę veiklą, ją skirstome paprastai: sportiniai būreliai ir kažkas „prie meno“. Prieš kelerius metus atsiradusi robotika tarsi atvėrė trečiąją būrelių rūšį – protui. Iš tikrųjų dar kur kas prieš robotiką Vilniuje pradėjo veikti proto lavinimui skirti mintino skaičiavimo „Menar“ būreliai. Šiandien iš „Menar“ išaugo visa „EIQ Akademija“. Pavadinimą reikia aiškinti taip – tai užsiėmimai skirti emocinio (EI) ir protinio (IQ) intelekto lavinimui.

Tai viena didžiausių intelekto lavinimo mokyklų Lietuvoje, jos būrelius vaikai gali lankyti Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, o tokių vaikų šiandien yra virš 1300!

Šioje intelekto mokykloje vaikai gali mokytis skaičiavimo pagal „Menar“ ir „Numicon“ programas, robotikos bei programavimo su „Smart Panda“ ir anglų kalbos pagal „Start english school“ programą.

Apie visus šiuos būrelius, kuriuos gali lankyti vaikai nuo 3,5 iki 16 metų, paklabėsime atskirai.

Viskas prasidėjo nuo atsitiktinumo

Vaidos Zibalytės, dabar dviejų pradinukų mamos, istorija panaši į filmo ar geros motyvacinės knygos siužetą. Didžiulis proveržis – intelekto mokyklos gimimas –  prasidėjo, regis, nuo paprasto nuotykio.

Prieš kelerius metus Vaida, iš profesijos – finansininkė, atostogavo Turkijoje ir prie baseino pamatė dvi 7 ir 9 metų sesutes, kurios žaidė keistais mediniais skaitliukais ir mėgavosi… skaičiavimu. Užkalbintos jos papasakojo, kad lanko mintino skaičiavimo mokyklą.

„Mergaitės man liepė pasakyti kokius nors skaičius, kad jos galėtų mintinai suskaičiuoti. Pasakiau, kas pirmiausia šovė į galvą: 7+7. Jos nusijuokė, kad sakyčiau ne vienaženklius, o triženklius skaičius. Išsitraukiau mobilųjį telefoną su skaičiuotuvu, kad patikrinčiau jų atsakymus. Apstulbau – jie buvo teisingi“, – pasakoja Vaida Zibalytė. Moteris pati mėgsta matematiką ir skaičius, tad norėjo, kad ir jos vaikai nuo mažens lavintų gebėjimą skaičiuoti. Grįžusi į Lietuvą Vaida įsteigė mintino skaičiavimo „Menar“ mokyklą.

menar

„Menar“ metodiką Vaida parvežė į Lietuvą prieš 8 metus

Nuotykis nesibaigė. Po vieno vaikelio gimė antras, motinystės atostogos užsitęsė iki 4 metų, o po jų Vaida nebegrįžo į savo darbovietę banke. Jos gyvenimą jau buvo užvaldęs „Menar“, kuris užaugo iki EIQ akademijos.

„Žinia apie mus eina iš lūpų į lūpas, todėl dabar, kai dirbame jau 8 metus, nereikia pasakoti, kas esame. O juk pradėjome dirbti tik dviese – aš ir mokytoja Jurgita. Mokytoja mokė, o aš dariau visus kitus darbus. Augimas buvo toks didžiulis, kad po pusmečio jau atsidarė filialai Kaune ir Klaipėdoje. Dabar pas mus dirba 25 mokytojai“, – sako akademijos vadovė.

Kaip po pamokų vaiką suvilioti… pamokomis

Uždavėme Vaidai dažniausiai jos girdimą klausimą – kaip tūkstančius vaikų pavyksta pritraukti į būrelius, kurie labai primena pamokas. Ir kaip pavyksta įtikinti tėvus leisti vaiką į mokslo būrelį, o ne į pramoginius užsiėmimus. Juk tėvai gailisi vaikučių, ypač pradinukų, atrodo, kad mažiukai pervargsta per pamokas, tai tegul bent per būrelius pailsi?

„Vaikus sudominti gali tik labai geri mokytojai. Mūsų mokytojai yra stebuklas. Laikomės principo – mokytojai turi dirbti visa širdimi, todėl jie dirba tik mūsų akademijoje (o ne po darbo įprastoje mokykloje ateina dirbti viršvalandžių). Beje, šiuo metu pas mus nedirba nė vienas matematikos mokytojas, nes jiems sunkiau „persilaužti“ ir dėstyti pagal visiškai kitokią sistemą. Įdomiausia tai, kad beveik visi mūsų mokytojai prisipažįsta, jog vaikystėje nemėgo matematikos. Jie geba susitapatinti su vaikais, suvokti jų baimes, ir puikiai žino, kaip dirbti, kad vaikai pamiltų matematiką.

Renkamės asmenybes, kurios vaikus taip sudomina, jog šie prašo duoti spręsti dar daugiau uždavinių (kai mokytojas pasiūlo pertraukėlę). Neįsivaizduojate, kokie  čia vyksta vidiniai mokymai, kaip mokytojai dalinasi idėjomis, kas vaikus labiau domina. Vienas sugalvoja per užsiėmimus žaisti parduotuvę, kitas sukuria prizų sistemą. Skiriame net atskirą biudžetą motyvacinėms priemonėms. Užsiėmimus pagyvina interaktyvios priemonės, kurių turime tikrai daug. Vaikams pas mus tikrai nereikia nuobodžiai skaičiuoti, kaip mažiems buhalteriams. Juk būrelių esmė – kad juose patiktų vaikui. Tėvai gali turėti kažin kokių svajonių, tačiau jeigu vaikui nepatiks, jis po kiekvieno užsiėmimo zirs, tuomet tėvai iškentės mėnesį ir nebeves“, – sako akademijos vadovė.

Būrelis, kad neskaudėtų pilvuko prieš kontrolinį

Tai, kad intelekto akademijoje mokoma skaičiavimo ir robotikos, nereiškia, kad čia laukiami tik vaikai-tiksliukai, kurie mėgsta matematiką, yra jai gabūs. „Nepatikėsite, bet bene 80 proc. mūsų vaikų atėjo, nes nemėgsta matematikos. Juk mažus vaikus į būrelius atveda tėvai, o jų motyvai būna praktiški – kad vaikas nebijotų matematikos (taip, kaip tėvai jos bijojo vaikystėje), kad geriau suprastų per pamokas, nes „mes irgi nebuvome gabūs matematikai“. Skaičiavimo būreliai labai tinka vaikams, kurie sunkiau sutelkia dėmesį, kuriems padaryta matematikos spraga pirmose klasėse. Kadangi dirbame per asociacijas, lietimą, patirtį, vaikas greitai pasiveja, pralenkia ir tampa tiktu matematikos fanu“, – pasakoja akademijos vadovė.

„EIQ Akademijoje“ vaikai mokosi pagal dvi skaičiavimo metodikas. „Menar“ (prie jos dar grįšime) ir „Numicon“. Pastaroji, sukurta Oksfordo universitete, yra ideali ne tik mokyklinukams, bet ir mažesniems vaikams. Ši sistema kadaise buvo sukurta vaikams, kuriems sunkiai sekasi suvokti matematiką. Kai kūrėjai pamatė rezultatą, apstulbo, kokia ji veiksminga. Dabar „Numicon“ taikoma daugelyje Anglijos darželių ir mokyklų, kaip norma.

„Menar“ orientuotas į greitį, tikslumą, o „Numicon“ aprėpia daugiau sričių – ne tik aritmetiką, bet ir geometriją, statistiką, matavimus. Vaikai šį būrelį gali lankyti nuo 3,5 metų.

menar

„EIQ Akademijoje“ vaikai mokosi pagal dvi skaičiavimo metodikas. „Menar“ ir „Numicon“

„Lietuvos talentų“ dalyvis

Įžangoje minėjome, kad skaičiavimo būreliai yra kažkas tarp mokslo ir magijos. Tuo įsitikinome žiūrėdami „Lietuvos talentus“, kai „Menar“ būrelį lankantis Joris išdarinėjo neįtikėtinus dalykus scenoje. Jis suskaičiuodavo bet ką – galėjo mintinai sudėti ir sudauginti didžiulius skaičius. Kaip įvyksta toks stebuklas?

Visame pasaulyje mintino skaičiavimo mokyklos populiarios jau daugiau kaip 30 metų. Buvo atlikta daug stebėjimų ir tyrimų, kokią nauda jos duoda. Smegenų treniruotės skaičiais duoda didžiausią efektą, kai pradedamas lavinti mažas vaikas. Nuo 4 iki 12 metų vaikas yra labai imlus naujai informacijai. Tačiau visame pasaulyje labai populiarios ir suaugusiųjų mokyklos, kuriose jie treniruoja atmintį ir mokosi skaičiuoti mintinai.

Programos pradžioje vaikai išmoksta naudoti specialius skaitliukus aritmetinėms užduotims (sudėtis, atimtis, daugyba ir dalyba). Šiame etape aktyviai veikia tiek kairysis, tiek dešinysis smegenų pusrutuliai, lavinami lytėjimo, regėjimo ir girdėjimo pojūčiai. Vaikai išmoksta susieti informaciją, gautą vienu metu per visus šiuos pojūčius. Vėliau vaikai tobulina skaičiavimo įgūdžius, tačiau jau nebenaudodami skaitliukų, o įsivaizduodami juos mintyse. Atlikdami skaičiavimus, vaikai judina pirštukais taip, lyg rankose turėtų skaitliukus. Šioje stadijoje išlavinami ypatingi skaičiavimo mintinai įgūdžiai.

Gabumai, kurie lavinami „Menar“ programos metu:

Lavinami kairysis ir dešinysis smegenų pusrutuliai.

Vaikas išmoksta greitai ir tiksliai skaičiuoti mintinai.

Sustiprėja dėmesys ir koncentracija.

Pagerėja atmintis, išlavinami fotografinės atminties įgūdžiai.

Lavinamas pastabumas, reakcija.

Vystomas loginis, analitinis mąstymas.

Lavinami kalbėjimo įgūdžiai, kūrybiškumas, gebėjimas vizualizuoti.

Padidėja pasitikėjimas savimi, dėl išvystytų įgūdžių jiems lengviau mokytis mokykloje.

menar

Su „Smart Panda“ robotukais vaikai mokomi ne pažaisti, o kaip tą žaidimą susikurti, kaip suprogramuoti robotuką, kad jis įgyvendintų vaiko sumanymą

Karantino kūdikis – „Smart Panda“ ir „Start English“

Natūralu, kad intelekto akademijoje turėtų būti robotikos užsėmimai. Nors idėja buvo sena, realybėje robotika atsirado tik… dėl karantino.

Vaida Zibalytė pasakoja: „Prieš porą metų visas kolektyvas – apie 30 žmonių – išvykome į švietimo parodą „BETT“ Londone. Pamatėme, kad viskas sukasi tik apie technologijas, kompiuterizaciją, išmaniuosius sprendimus.

Mums tuomet viskas atrodė tolima. Kitais metais mes vėl nuvykome į tą pačią parodą. Technologijų buvo dar daugiau! Atrodė, kad robotų daugiau negu žmonių. Supratome – tai jau nebe vienadienė mada, tai jau naujas švietimo kelias, kuriuo turime keliauti ir mes. Mintyse robotika buvo, bet nebuvo ramaus laiko toms mintims surikiuoti, pasiruošti metodikų. Ir štai – karantinas, keli mėnesiai ramybės. Per tą laiką susiradome robotukų tiekėją, mokytojus, paruošėme metodikas. Labai daug gerų dalykų, kurie buvo pasiteisinę „Menar“ ir „Numicon“, panaudojome iš praktikos“.

Su „Smart Panda“ robotukais vaikai mokomi ne pažaisti, o kaip tą žaidimą susikurti, kaip suprogramuoti robotuką, kad jis įgyvendintų vaiko sumanymą. Tam pasiekti reikia keturių žingsnių – sugalvoti idėją, apskaičiuoti, kiek reikės tam žingsnių, suprogramuoti ir paleisti robotuką jį įgyvendinti, pavyzdžiui, nueiti iki norimo objekto ir apsisukti 360º kampu arba pasiekus tam tikrą temperatūrą automatiškai įsijungtų sukonstruotas vėjelio ventiliatorius. Tokia atrodytų paprasta užduotis padeda vaikui ugdyti pastabumą, susikaupimą ir dėmesio išlaikymą, erdvinį suvokimą ir tikslo siekimą.

Programavimas su „Smart Panda“ skirtas 4–12 metų vaikams, parenkant programos lygį pagal amžių.

Lygiagrečiai su robotika buvo parengta ir anglų kalbos programa „Start English School“. Šis anglų kalbos mokymo išskirtinumas yra toks, jog vaikas skatinamas ne tiesiog išmokti kalbą, o ją praktiškai pritaikyti – išmoktus žodžius drąsiai vartoti kalbant tarpusavyje ir bendraujant su kitų kultūrų vaikais.

Kodėl du intelektai

EIQ Akademijos“ pavadinime intelektas pažymėtas dviem raidėmis – EI (emocinis) ir IQ (proto). Kuriant pavadinimą, kolektyvas diskutavo – koks geriau tiktų.

„Tarytum pagrindinis mūsų būrelių tikslas – lavinti vaiko protinius gebėjimus ir intelektą, tačiau čia vaikas gauna kur kas daugiau. Jis išeina pasitikintis savimi, mokantis laimėti ir pralaimėti, dirbti komandoje. Čia užauga vaiko emocijos, jis susiranda draugų. Tad sakyti, kad pas mus vaikai taps tik protingesni, – per maža. Mūsų vizija – tapti kokybiškiausia neformalaus ugdymo mokykla Lietuvoje, kurioje laimingi jaustųsi visi: vaikai, tėvai, mokytojai, o vaikui būtų didžiulė nauda, nes ugdomos jo savybės, kurios yra nepamainomos gyvenime“, – sako akademijos vadovė.

Daugiau apie „EIQ Akademijos“ būrelius skaitykite https://www.eiqakademija.lt/

Parengė Neila Ramoškienė

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

 

 

Žymos: , , , , ,

Sponsored Video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


9 − = vienas

Kitos temos: