Kai automobilis neužsiveda, įprasta diena gali virsti varginančia patirtimi. Suprasdami galimas priežastis ir jų šalinimo būdus galite sutaupyti laiko ir išvengti brangiai kainuojančio remonto. Šiame vadove aprašomi problemos diagnozavimo etapai, daugiausia dėmesio skiriant patikrinimui, ar kaltas sugedęs kintamosios srovės generatorius.
1 veiksmas: patikrinkite akumuliatorių
Akumuliatorius dažnai būna dažniausia automobilio neužsivedimo priežastis. Pirmiausia patikrinkite, ar įsijungia priekiniai žibintai ir prietaisų skydelio lemputės. Prislopintos šviesos rodo silpną akumuliatorių, kuris gali būti nepakankamai įkrautas varikliui užvesti.
- Vizuali apžiūra: Ant akumuliatoriaus gnybtų ieškokite korozijos požymių. Šepetėliu ir geriamosios sodos bei vandens mišiniu nuvalykite baltas ar žalsvas nuosėdas.
- Įtampos testas: Naudokite multimetrą, įjungtą į įtampos režimą. Raudonąjį laidą prijunkite prie teigiamo gnybto, o juodąjį – prie neigiamo gnybto. Sveiko akumuliatoriaus rodmenys turėtų būti nuo 12,4 iki 12,7 V.
2 veiksmas: patikrinkite starterio variklį
Jei akumuliatorius atrodo gerai, bet automobilis vis tiek neužsiveda, problema gali būti starterio variklis. Pasukus raktelį girdimas spragtelėjimas paprastai rodo, kad problema yra starterio sistemoje.
- Patikrinkite jungtis: Įsitikinkite, kad akumuliatoriaus laidai prie starterio variklio yra įtempti ir švarūs.
- Bakstelėkite starterį: kartais švelnus starterio variklio bakstelėjimas įrankiu gali padėti varikliui įsijungti, tačiau tai yra laikinas sprendimas ir rodo, kad starterį gali tekti pakeisti.
3 veiksmas: išbandykite generatorių
Kol automobilis važiuoja, akumuliatorius įkrauna akumuliatorių. Jei jis sugenda, akumuliatorius neįkraunamas ir galiausiai automobilis neužsiveda.
- Žibintų testas: Užveskite variklį (jei reikia, užveskite variklį) ir įjunkite priekinius žibintus. Jei varikliui įsibėgėjant jie ryškėja, gali būti, kad alternatorius yra silpnas arba sugedęs.
- Multimetro testas: Kai variklis įjungtas, uždėkite multimetro zondus ant akumuliatoriaus gnybtų, kaip aprašyta 1 veiksme. Tinkamai veikiantis kintamosios srovės generatoriaus įtampa turėtų būti apie 13,8-14,5 V.
Kintamosios srovės generatoriaus nuotrauka paimta iš automobiliudalys24.lt
4 veiksmas: patikrinkite degalų sistemą
Dėl nepakankamo degalų srauto automobilis taip pat gali neužsivesti. Įsitikinkite, kad bake yra degalų – matuokliai kartais gali būti neteisingi.
- Klausykitės degalų siurblio: Pasukę raktelį į „On“ padėtį, paklausykite, ar iš degalų bako nesigirdi ūžesio, kuris rodo, kad siurblys veikia.
- Degalų filtras: Degalų siurblys: užsikimšęs degalų filtras gali riboti degalų srautą. Jei filtras ilgai nebuvo keičiamas, apsvarstykite galimybę jį pakeisti.
5 veiksmas: apžiūrėkite uždegimo sistemą
Jei visa kita patikrinta, problema gali būti uždegimo sistema. Tai uždegimo žvakės, uždegimo ritės ir skirstytuvo dangtelis, jei įrengtas.
- Uždegimo žvakės testas: Išimkite uždegimo žvakę ir apžiūrėkite, ar ji nėra susidėvėjusi arba užsiteršusi. Naudodami uždegimo žvakės testerį patikrinkite, ar kibirkštis yra stiprios mėlynos spalvos.
- Ritės testas: Multimetru patikrinkite uždegimo ritės varžą. Konkrečių verčių ieškokite savo transporto priemonės vadove.