25 patarimai tinstančioms kojoms, kurie naudingi nebūtinai nėštumo metu

kojos

Pixabay.com

Neštumo metu beveik visoms moterims kojos greičiau apsunksta, kiek patinsta, greičiau pavargsta. Tai fiziologinis, visiškai natūralus dalykas.

Taip yra dėl trijų priežasčių:

Nėštumo metu didėja kūno svoris.

Apie 20 proc. padidėja kraujo tūris.

Dėl hormonų poveikio sumažėja kraujagyslių elastingumas.

Dažniausiai pakanka pasinaudoti šiais 25 patarimais, kurie naudingi ir nebūtinai nėštumo metu:

  1. Kuo daugiau judėkite – vaikščiokite, lankykite nėščiųjų mankštą ir užsiėmimus baseine. Jeigu atostogaujate, daugiau vaikščiokite basomis po smėlį, žolę, braidykite vandenyje.
  2. Įsigykite didelį mankštos kamuolį, ant kurio pabalansuotumėte, kad ir žiūrėdama filmą. Sėdėjimas ant mankštos kamuolio gerina kraujotaką mažajame dubenyje.
  3. Venkite padėčių, kurios apsunkina kraujotaką kojose: ilgo stovėjimo, sėdėjimo, ypač sukryžiavus kojas. Jei tenka ilgai sėdėti, darykite pertraukas – pavaikštinėkite pirmyn atgal.
  4. Jei išsiruošėte į ilgesnę kelionę automobiliu, – bent kas valandą sustokite ir trumpai pavaikščiokite. Ilgos kelionės metu lėktuvu ar automobiliu metu darykite kraujotaką gerinančius pratimus, pavyzdžiui, tvirtai suspauskite ir atpalaiduokite kojų pirštus.
  5. Atsisakykite aptempiančių kelnių, kojinių su tampriais krašteliais.
  6. Avėkite batus su 4–5 cm aukščio pakulne, venkite šlepečių per pirštą, nes jos greičiau nutrina. Be to, yra didesnė paslydimo tikimybė, o dėl nėštumo metu atsipalaidavusių raiščių labai padidėja sąnario išnirimo galimybė.
  7. Kai tik turite galimybę, kelias minutes pagulėkite aukščiau širdies lygio pakeltomis kojomis. Jei gulint ant nugaros ima pykinti ar pasidaro silpna, nedelsdamos atsigulkite ant kairiojo šono, o tada atsikelkite ir atsigerkite vandens.
  8. Venkite kaitinimosi saulėje, vonioje ar pirtyje, nes karštis plečia venų sieneles.
  9. Kojų plaukus depiliuokite skusdama, o ne karštu vašku.
  10. Stenkitės, kad neužkietėtų viduriai. Tuštinantis padidėja spaudimas pilvo srityje, dėl to veninis kraujas stumiamas žemyn.
  11. Kojoms labai padeda pėdų masažas. Pamasažuokite kojas nuo čiurnų kildamos aukštyn. Galite pamasažuoti blauzdas nestipria vėsia vandens čiurkšle, pradėdamos nuo kojų pirštų ir kildamos į viršų kelių link.
  12. Įsigykite profilaktines kompresines kojines, kurios fiziologiškai taisyklingai apspaudžia kojas (apspaudimas stipriausias ties čiurna, kylant aukštyn, jis tolygiai silpnėja) ir tokiu būdu suaktyvina kraujotaką. Jas apsimauti reikėtų iš pat ryto, dar neatsikėlus iš lovos.
  13. Kasdien raskite kelias minutes kojų mankštelei – ištiestais pirštų galais „parašykite“ ore savo vardą ir pavardę, palankstykite kojų pirštus.
  14. Pavargusias kojas vakarais 15–20 min. pamirkykite jūros druskos bei mėtų vonelėje.
  15. Patinusioms kojoms naudingas kontrastinis dušas.
  16. Kasdien po kambarį pavaikščiokite basa.
  17. Valgykite produktų, kurie iš organizmo šalina skysčius, – agurkų, arbūzų, melionų, produktų su skaidulomis.
  18. Venkite sūraus maisto, nes druska sulaiko organizme skystį.
  19. Negerkite daug gazuotų gėrimų, o verčiau paprastą vandenį, sultis, arbatą.
  20. Kai sėdite, kojas pakelkite ant šalia pastatytos kėdės.
  21. Stenkitės per nėštumą nepriaugti daugiau nei 12 kg. Priaugus daug svorio, padidėja kraujo spaudimas pilve, ir veninis kraujas nuteka sunkiau.
  22. Jau tapo įprasta karštą dieną rankinėje turėti purškiamojo vandens veidui, kaklui atgaivinti. Smulkūs lašeliai sudrėkina ištroškusią odą ir suteikia malonų gaivumo pojūtį. Kai gaivinate veidą, apsipurkškite ir kojas.
  23. Naudokite kojų nuovargio pojūtį mažinančius kremus, kurie ne tik iškart vėsina, gaivina, bet dar ir intensyviai drėkina odą.
  24. Pajutę dažną kojų nuovargį, tinimą, mėšlungį ar pastebėję paryškėjusį kraujagyslių tinklą, nevenkite pasikonsultuoti su šeimos gydytoju ar kraujagyslių chirurgu.

Jei kojos patinusios ryte – skelbiamas pavojus!

kojos

Pexels.com

Dažnai nėščiai moteriai paskutiniais nėštumo mėnesiais pabrinksta kojos, tačiau paprastai vakarais jos būna sunkesnės, o ryte tinimai nuslūgsta. Jei kraujospūdis normalus, šlapime nėra baltymo, tinimai nelaikomi pavojinga būkle, jie pasitaiko net 70 proc. nėščiųjų. O jei kojų tinimai iš vakaro būna akivaizdžiai pastebimi ir nepraeina ryte, jei pradėjo tinti rankos, veidas, – galima įtarti, kad tai dėl preeklampsijos. Tuomet moteris pas ginekologą turėtų ateiti anksčiau, nelaukdama jai skirto laiko.

Pavojinga, kai tinimai greitai progresuoja, kai moteris pabudusi ryte pastebi, jog gerokai daugiau ištinusios kojos, rankos, veidas.

Nėščiosios pastebi, kad dabar į svorio augimą nėštumo metu nekreipiama tiek dėmesio, kaip anksčiau.

Jei svoris auga tolygiai, panikuoti nereikia, bet jei svoris greitai padidėja dėl susikaupusių organizme skysčių, – situacija pavojinga. Kad kaupiasi skysčiai, moteris pamatys ir be svarstyklių, nes dauguma skysčių kaupiasi poodyje – ant kojų, rankų, veido, pilvo sienos ir aiškiai matyti pasižiūrėjus į veidrodį (tik nedidelė dalis skysčių kaupiasi pilvo ertmėje ar net smegenyse). Jei svarstyklės ryte rodo 2 kg didesnį svorį nei vakare, tokia situacija rimta, ir į gydytoją reikia kreiptis nedelsiant.

O gal tai venų varikozė?

Jei moteris iki nėštumo sirgo varikozine venų liga, ji turi būti itin atidi, nes nėštumo metu liga paūmėja.

Tokiai moteriai nuo pat nėštumo pradžios, o ypač nuo 3 mėnesio patariama mūvėti kompresines kojines, kurios sumažina diskomfortą kojose, gerina nėščiosios ir vaisiaus kraujotaką, sumažina venų varikozės progresavimą bei galimas jos komplikacijas. Kompresines kojines rekomenduojama mūvėti gimdymo metu ir 6 savaites po gimdymo.

Patarė akušerė Agnė Škudienė

„Mamos žurnalas“, „Nėštukė“

Susiję straipsniai

Žymos: , , , ,

Sponsored Video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


5 − penki =

Kitos temos: