Ar gerti, jei nėra troškulio? Privaloma, jei esate nėščia ar žindote

greipfrutu kokteilis_

Greipfrutų kokteilis. Nuotrauka Needpix.com

SUAUGUSIŲJŲ GĖRIMO YPATUMAI

Kiek gerti mamai

Išgeriamų per parą skysčių kiekis – gana individualus dalykas. Tai priklauso nuo žmogaus amžiaus, organizmo fiziologinių ypatumų, sezono, mitybos įpročių, ligų ir pan.

Medicinoje naudojama standartinio suaugusio žmogaus sąvoka, turint omenyje, kad tai žmogus, sveriantis apie 70 kg. Taigi, suaugęs, apie 70 kg sveriantis žmogus, nesvarbu, ar tai moteris ar vyras, per parą turėtų išgerti apie 2 litrus skysčių. Tai sąlyginė norma. Kai kuriems žmonėms užtenka ir 1,5 litro, kitiems reikia daugiau nei 2 litrų.

Nutukę, sergantys diabetu, atopiniu dermatitu žmonės ar tiesiog fiziologiškai linkę labiau prakaituoti, turėtų išgerti daugiau skysčių nei kiti. Nėštumo metu būtina gerti pakankamai skysčių, esant skysčių trūkumui nėščios moters organizme negali visavertiškai vykti placentos kraujotaka.

Žindant kūdikį, skysčių poreikis irgi gerokai padidėja – geriant nepakankamai skysčių, gali sumažėti pieno kiekis.

Ar gerti, jei nėra troškulio

Karštą vasaros dieną ar ilgai būnant šiltoje, tvankioje aplinkoje būtina gerti skysčių net ir nejuntant troškulio, tai padės apsisaugoti nuo šilumos smūgio. Beje, troškulio jausmas, kaip ir alkio, yra įpročio dalykas. Kai kurie žmonės pripranta nuolat gerti per mažai, todėl jų troškulio jausmas yra susilpnėjęs.

Deja, tai nereiškia, kad jų organizmui netrūksta skysčių.

Kaip suprasti, ar pakankamai išgeriate skysčių? Jeigu jūsų šlapimas yra ryškiai geltonos spalvos ir stipraus kvapo, vadinasi, skysčių išgeriate nepakankamai. Geriant pakankamai skysčių, šlapimas būna skaidrus ir be stipraus kvapo.

Kada gerti

Vandenį ir kitus gėrimus geriau gerti 30 min. prieš, arba 1 valandą po valgio, kad per daug neatsiskiestų skrandžio sultys, tuomet maistas geriau virškinamas.

Atsikėlus iš ryto irgi sveika išgerti stiklinę vandens 15–20 min. prieš valgį, tai padeda pažadinti miegantį organizmą, pagyvinti virškinamojo trakto peristaltiką, pagerinti kraujotaką virškinimo organuose. Taip daryti rekomenduoja net ir Ajurveda.

O jei skysčių per daug?

sultys

Pixabay.com

Kai kuriems žmonėms gali pakenkti ir skysčių perteklius. Pagyvenusiems, širdies ar inkstų nepakankamumu sergantiems asmenims  skysčius rekomenduojama riboti, kad per daug neapsunkintų širdies ar inkstų darbo. Jeigu visiškai sveikas žmogus išgertų neįprastai didelį kiekį vandens, įvyktų apsinuodijimas vandeniu, pasireikštų pykinimas, galvos skausmas, vangumas, vėmimas ir kiti grėsmingi simptomai.

Kas yra skysčiai

Į rekomenduojamų išgerti skysčių kategoriją įeina sriuba, pienas, geriamasis jogurtas, kefyras, rūgpienis ir kiti skysti maisto produktai. Taip pat ir tokie vandeningi vaisiai kaip arbūzai. Saldūs gazuoti vaisvandeniai, limonadai neatstoja vandens. Juos geriant organizmas negauna reikalingų vandenyje esančių mikroelementų, kurie prarandami prakaituojant, be to, gaunama per daug cukraus.

Gėrimai su angliarūgšte dirgina skrandį. Jei mėgstate gazuotą mineralinį vandenį, prieš gerdami įpilkite vandens į stiklinę ir palaukite bent 5 minutes, kol išeis dalis burbuliukų. Karštomis vasaros dienomis gerti kokakolą ir kitus limonadus gali būti net pavojinga. Jų sudėtyje yra tam tikrų cheminių medžiagų, dėl kurių prisidėjus saulės poveikiui galima susirgti sunkia nepagydoma liga trombocitopenine purpura, dėl kurios žmogaus organizme sutrinka kraujo krešėjimas.

Patys nesveikiausi gėrimai yra: energiniai gėrimai, limonadai, multivitaminų sultys, kiti iš koncentratų pagaminti sulčių gėrimai. Pats sveikiausias pasaulyje gėrimas žmogui yra paprastas vanduo.

Kavos ir druskos mėgėjams

Geriant daug kavos, stiprios arbatos, kokakolos ar kitų kofeino turinčių gėrimų reikėtų išgerti daugiau skysčių. Išgėrus vieną nedidelį puodelį kavos reikia papildomai išgerti ir bent vieną stiklinę vandens.

Itin sūriai, aštriai ar saldžiai mėgstantiems valgyti žmonėms irgi reikia stengtis išgerti daugiau vandens.

Produktai, į kurių sudėtį įeina skonio stipriklių (gliutamatų), irgi didina skysčių netekimą su šlapimu.

Sultys suaugusiesiems

Iškyla

Pixabay.com

Natūralios šviežiai spaustos vaisių ir daržovių sultys yra sveikas gėrimas, tačiau kai kurių iš jų nereikėtų padauginti. Nerekomenduojama gerti daugiau kaip dviejų stiklinių morkų sulčių per savaitę. Jose yra daug riebaluose tirpaus vitamino A, kurio perteklius sunkina kepenų darbą.

Nerekomenduojama kasdien gerti ir vynuogių, obuolių ar citrusinių vaisių sulčių – per didelis kiekis vitamino C gali pakenkti inkstams. Geriausia gerti kasdien po vieną stiklinę vis kitokių vaisių ir daržovių sulčių mišinių, tas pačias sudedamąsias dalis kartojant ne daugiau kaip du kartus per savaitę.

Jei labai troškina

Kai kurias ligas (pvz., diabetą) išduoda padidėjęs troškulys. Pastebėję, kad savaitę ar dvi neįprastai daug geriate, vargina troškulys, bendras silpnumas, dažnai šlapinatės, pradėjote naktį keltis į tualetą, krenta kūno svoris, nedelsdami kreipkitės į gydytoją.

„Mamos žurnalas“

Susijč straipsniai

Žymos: , ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


− penki = 2

Kitos temos: