Vyriausybės strateginės analizės centro (STRATA) duomenimis, Lietuvoje daugiau nei kas trečias (37 %) aukštesniųjų klasių moksleivis nežino arba dar nėra apsisprendęs, kokią profesiją nori įgyti. Taip pat įvairios moksleivių apklausos atskleidžia, kad dažnas renkasi madingą profesiją ir jaučia tėvų ar bendraamžių spaudimą.
Todėl, pasak karjeros mentorių, itin svarbu dar besimokant mokykloje išbandyti įvairias veiklas ir lavinti konkrečius įgūdžius.
„Gerosios pedagoginės patirtys rodo, kad bene svarbiausia ugdyti mokinių gebėjimą mokytis patiems, o tam, be abejonės, reikalinga gero mokytojo ar mentoriaus pagalba. Klasėje įgytų žinių ir įgūdžių taikymas užklasinėje veikloje, pavyzdžiui, prisidedant prie mokyklos iniciatyvų, savanoriaujant ar eksperimentuojant ir kuriant savo verslą, suteikia pasitikėjimo savimi, ugdo planavimo įgūdžius, moko išsikelti aiškius tikslus. Visa tai gali padėti išvengti dilemos, ką veikti po mokyklos ar universiteto“, – sako mentorius, Tarptautinio bakalaureato ir Kembridžo ugdymo programų mokytojas Vaidotas Steponavičius.
Vaidoto Steponavičiaus teigimu, nors šalies bendrojo lavinimo mokyklose dėmesys neformaliajam ugdymui didėja, vis dar trūksta sistemingo į karjeros tikslus orientuoto mokymo. Pats V. Steponavičius yra istorijos ir tarptautinio bakalaureato socialinių-humanitarinių mokslų mokytojas, programų „Renkuosi mokyti!“ ir „Misija Sibiras“ dalyvis, įvairių projektų jaunimui iniciatorius.
Daugiau infromacijos rasite šiame įraše: