Vilniaus universiteto mokslininkų atlikto tyrimo duomenimis, nuotolinis mokymasis pavasarį kas antram vaikui ir paaugliui kėlė diskomfortą, net 50 proc. mokinių sumažėjo motyvacija siekti rezultatų.
Tad grįžimas prie pamokų ekrane daliai vaikų vėl gali kelti nerimą, nepasitikėjimą savimi ar daug neaiškumų. Kaip nusiteikti ir pasiruošti mokymuisi nuotoliniu būdu, pataria Paramos vaikams centre veikiančios „Tėvų linijos“ vadovė, psichologė Jūratė Baltuškienė.
Iš anksto pasikalbėkite. Įvardinkite, kiek yra žinoma, kuriam laikui grįžtama prie nuotolinių pamokų. Tai padės vaikui nusiteikti ir susimobilizuoti naujai veiklai. Priminkite, kad normalu, jeigu pirmomis dienomis bus neaiškūs techniniai dalykai, pamokų struktūra, nepavyks prisijungti, išsiųsti užduoties ar pan. Svarbu padrąsinti vaiką, kad jam pavyks įveikti šiuos iššūkius bei priminti, kad tėvai yra šalia ir padės, jeigu reikės.
Pasiruoškite techninius dalykus. Įsitikinkite, kad vaiko įrenginys tinkamas nuotolinėms pamokoms: veikia vaizdo ir garso sistema, galima prisijungti prie interneto. Iš anksto pasidomėkite, ar vaikas žino, kokioje platformoje vyks pamokos, ar turi prisijungimui reikalingus duomenis ir nuotolinio mokymosi tvarkaraštį.
Įsirenkite mokymuisi tinkamą vietą. Kartu su vaiku pritaikykite darbo vietą, kuri būtų kiek įmanoma patogesnė nuotoliniam mokymuisi. Mokiniui turėtų būti lengvai pasiekiamos visos reikalingos priemonės, o blaškančios dėmesį (telefonas, žaidimai) padėtos kuo toliau. Svarbu, kad prieš akis kabėtų ar būtų padėtas nuotolinio mokymosi tvarkaraštis. Mokantis neturėtų niekas trukdyti: nekalbinti, netriukšmauti. Prieš pamokas svarbu išvėdinti kambarį.
Aptarkite taisykles ir dienotvarkę. Aiškiai įvardinkite, kad ir nuotolinio mokymosi metu rytiniai ritualai – būtini.
Iki pamokų pradžios reikia nusiprausti, persirengti pižamą, papusryčiauti. Taip pat svarbu dar prieš pamokas pasiruošti tai dienai reikalingas priemones. Susitarkite, kad užkandžiai (išskyrus, vandenį) – tik pertraukėlių metu. Kai vyksta pamoka negalima vaikščioti, bėgioti, žaisti. Jeigu kyla techninių nesklandumų, reikia kviesti mamą ar tėtį.
Priminkite, kad namų darbai – nuotolinio mokymosi dalis, todėl tik juos atlikus baigiasi dienos mokymasis. Tačiau tarp pamokų ir namų darbų būtina pertrauka, kuri gali būti skirta žaidimams, pietums, pasivaikščiojimui kieme, pabendravimui su draugais nuotoliniu būdu.
Pastebėkite vaiko pastangas. Labai svarbu pamatyti ir pagirti už tai, kaip vaikas stengiasi prisitaikyti prie nuotolinio mokymosi. Parodykite ir įvardinkite, kad vertinate jo pastangas, matote, kaip stengiasi susikaupti, atlikti visas užduotis, laikosi taisyklių. Kiekvieną dieną atraskite, už ką pagirti ir stenkitės nekritikuoti. Jeigu pyksta, atsisako jungtis prie pamokų ar atlikti namų darbus, supraskite ir priimkite vaiko jausmus. Nemoralizuokite ir negąsdinkite, bet kiekvieną kartą raminkite: „Suprantu, kaip jautiesi, bet tikiu, kad atrasi, kaip prisitaikyti prie pokyčių ir grįžti prie nuotolinio mokymosi. Jei reikės mano pagalbos, sakyk, aš visada šalia“.