Vilniaus privati gimnazija (VPG), jau 3 metus dirbanti su išmaniąja edukacijos monitoringo sistema (EMS), dalinasi savo nuotolinio ugdymo patirtimi:
Mokymo(-si) kokybei užtikrinti svarbus visų susijusių šalių – mokinio, mokytojų, šeimos, jį supančios aplinkos (fizinės ir / ar virtualios) – bendradarbiavimas. Todėl, koncentruodamasi į tokios holistinės sistemos kūrimą, VPG savo 30 metų siekiančią privataus ugdymo patirtį perkėlė į kuriamą individualizuotą, mokymo(-si) poreikius atitinkančią platformą. Ne veltui sakome kuriamą – tai nuolatinis procesas. Darome klaidų, mokomės, reflektuojame, bandome naujoves – būtent tokią nuotolinio ir hibridinio mokymo sistemą mes norime turėti ir kviečiame visus jungtis į šią kelionę, nesvarbu, mokotės Vilniaus rajone, skirtinguose Lietuvos kampeliuose ar bet kurioje pasaulio valstybėje!
Šiandien jau matome pirmuosius mokinių rezultatus:
- Nuotoliniu ir hibridiniu būdu besimokę mokiniai jau sėkmingai laiko pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) užduotis (baigiant 10 kl.).
- Kitąmet išleisime ir pirmuosius tik nuotoliu pradinę mokyklą (4 kl.) baigsiančius mokinius.
Mūsų praktinio darbo rezultatai rodo, kad mokiniai, visiškai įsitraukdami į mokymo(-si) procesą, pasiekia reikiamą žinių lygį, lygiai taip pat kaip ir kartu kontaktiniu būdu besimokantys mokiniai. Į mokymą žvelgiame kaip į asmeninės sėkmės kūrimo erdvę, todėl manome, kad nuotoliniu ir hibridiniu būdu besimokantiems mokiniams šis unikalus aspektas yra labai svarbus.
Neabejojame, kad mokslininkų, ugdymo ekspertų, profesionalų praktikų ir mūsų bendruomenės kurta unikali www.virtualimokykla.lt sistema pasitarnauja mokymo(-si) kokybei. EMS leidžia iš bet kurios vietos, bet kuriuo laiku gauti galimybę būti su kontaktiniu būdu besimokančiais mokiniais. Mokytojai savo asmeninę, profesionalią patirtį perkelia į virtualią erdvę taip įtraukdami mokinius ir leisdami jiems pasiekti asmeninių tikslų. Šeimos nariai taip pat gali visaverčiai įsitraukti, komunikuodami tiesiogiai ir dalyvaudami įvairiose veiklose.
Todėl drąsiai sakome – mažiau baimių ir nepasitikėjimo naujausiomis technologijomis, mes jas matome tik kaip kelią perduoti žinias ir gebėjimus. Juk svarbiausia tai, kas stovi už tam tikros technologijos – tai turi būti patirtis, ekspertiškumas ir profesionalumas. Manome, kad pirmosios privačios mokyklos Lietuvoje patirtis suteikia mums šiuos svarbius bruožus apjungti ir skatinti visuomenę pasitikėti tradicinio ugdymo(-si) alternatyvomis.