VIMS – International Meridian School pradžia buvo kiek netradicinė ir neįprasta, galvojant apie švietimo įstaigas ir jų kūrimą. Esame įpratę prieš akis matyti idilišką vaizdą, kuomet didelėse mokyklos klasėse sėdi būrys uniformomis pasipuošusių mokinių, laukiančių prasidedančios pamokos, tačiau…
Mokytojų trigubai daugiau nei mokinių
2006 metų rugsėjo 1-ąją susirinkusiuosius pasitikęs vaizdas buvo gerokai nutolęs nuo tradicinio Mokslo ir žinių šventės įsivaizduojamo atviruko. Mokyklos duris pravėrė vos 6 šios mokyklos mokinukai. Išgirdus šią istoriją, galima būtų pagalvoti, jog tai tam tikra gyvenimo ironija, kuomet mokyklos aplinkoje dirbo kone trigubai daugiau specialistų nei tuomet besimokančių mokinių. Tačiau mokykla, kurioje mokėsi vos 6 mokiniai, sugebėjo suorganizuoti visavertį ugdymo(si) procesą vienos pirmos ir vienos trečios klasės mokiniams. Nėra taip jau blogai, tiesa?
Socialiniai projektai augino bendruomenę
Nors pradžia buvo tikrai nelengva, tačiau labai džiaugiamės tuo, jog net ir su tokia nedidele bendruomene galėjome po truputį pradėti įgyvendinti savo dideles svajones, sietinas su socialiniais projektais. Viena pirmųjų jų buvo tokia, jog su mumis sutiko bendradarbiauti viena Vilniaus miesto gyvūnų prieglaudų. Šios svajonės išsipildymas buvo ne tik puiki kelio pradžia mūsų mažiesiems draugams – gyvūnėliams, bet ir mums patiems. Visa tai paskatino mus ir toliau tęsti socialinių projektų įgyvendinimą, o kartu tai tapo ir geru motyvacijos pliūpsniu, prisidėjusiu prie bendruomenės augimo.
Kuo jūs išskirtiniai?
Kiekvienais metais Mokslo ir žinių šventėje rinkosi vis daugiau naujų mokinių, naujų mokytojų ir kitų bendruomenės narių, kol galų gale 2018 metais VIMS – International Meridian School – tapo akredituota Vilniaus miesto gimnazija, šiemet išleidusi jau trečiąją savo abiturientų laidą su puikiais egzaminų rezultatais. Neretai išgirstame klausimą: „O kuo gi esate išskirtiniai, kalbant apie kitas mūsų šalies mokyklas?“
Toks klausimas lyg ir įpareigoja pradėti girtis, tačiau nuo pat pradžių tvirtai laikomės nuomonės, jog ne žodžiai ar tam tikri pasiteisinimai, o veiksmai ir tinkami sprendimai lemia nenutrūkstantį mokyklos tobulėjimą, klestėjimą ir visos bendruomenės augimą.
Visi vaikai čia lygūs
Per 14 metų mokykloje atsirado ne tik 12 klasių, tačiau šalia to susikūrė ir priešmokyklinė bei ikimokyklinė klasės. Būtent mūsų mažiausiems pradėtas taikyti Reggio Emilia pedagogikos suvokimas, kuomet visa ugdomoji veikla yra integruojama į žaidimus, kūrybą bei eksperimentus. Esame įsitikinę, jog vaikams negalima nuolatos nurodinėti, todėl stengiamės sukurti tokią įkvepiančią aplinką, kur mokinukai galėtų išreikšti save ir neslopintų savo suvokimo ar poreikių. Tiek su mažaisiais, tiek su vyresniais nebendraujame kaip su vaikais. Esame įsitikinę, kad visos VIMS bendruomenės nariai kartu su savo poreikiais yra visaverčiai ir lygūs.
Mokykloje tikrai yra ką veikti
Tiek ikimokyklinės, priešmokyklinės klasės mokiniai, tiek ir vyresni ar patys vyriausi mūsų mokykloje yra ugdomi visus naujus dalykus patiriant ir pažįstant. Tokiu būdu knygose aprašyti ir atliekami eksperimentai pamokose išaugo į dideles kasmetines STEAM dienas mokykloje, kuriose dalyvauja visa mokyklos bendruomenė. Įvairūs fizikos, biologijos, matematikos, informacinių technologijų, aplinkosaugos bei chemijos eksperimentai ir bandymai leidžia ugdyti moksleivių kritinį mąstymą, ieškoti problemų sprendimų, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko gabumus bei tobulinti komandinio darbo įgūdžius ir atsakomybę.
VIMS mokykloje mokiniams kuriama ne tik inovatyvi ir saugi aplinka, tačiau ir tokia, kurioje prie ugdomųjų dalykų jie galėtų prisiliesti praktiškai. Tikime, jog būtent kasdienė praktika padeda ugdyti asmenybes, galinčias ryžtingai ir atsakingai priimti kasdienius gyvenimo iššūkius ir nebijoti atsiradusių nepatogumų. Dėl šios priežasties integruotas pamokas mokytojai veda ne tik klasėse, bet ir neformalioje aplinkoje.
Mokykloje turime įkurtą atnaujintą chemijos ir fizikos laboratoriją, pamokų metu naudojame virtualios realybės akinius bei planšetinius kompiuterius, pertraukų metu – interaktyviąsias grindis. Menų srityse prisiliečiame prie sintezatorių kuriamų galimybių muzikuodami bei pasitelkdami 3D spausdintuvus, kurie leidžia mokinių kuriamas idėjas paversti apčiuopiamu daiktu.
Konkursai, festivaliai projektai – tai mokyklos gyvybė
Mokinius skatiname savo galimybes išbandyti įvairiuose konkursuose, festivaliuose bei projektuose, todėl ir patys organizuojame tokius tarptautinius projektus: VILIPO (konkursas, prisiliečiantis prie aplinkosaugos problemų), PANGEA (matematikos konkursas) ar OWLYPIA (projektinės veiklos, apimančios ir rašymo ar piešimo gebėjimus, eksperimentus, fotografiją ir pan.). Mokiniai turi galimybę patys prisidėti prie šių projektų organizavimo bei jų vykdymo. Tikime, jog organizaciniai gebėjimai bei dvikalbystė tikrai padės tarptautiniuose vandenyse.
Kembridžo mokymo programa
Pagrindinis dalykas, dėl kurio labiausiai džiaugiamės ir didžiuojamės savo mokykla, – tai ta akimirka, kuomet 2014 metais kovo 14 dieną tapome pirmąja Lietuvoje mokykla, kurioje pradėtos vesti Kembridžo mokymo programos neformaliojo švietimo pamokos. Dėl šios akreditacijos mūsų mokiniai nuo 5 klasės turi puikią galimybę rinktis pagrindinių ugdomųjų dalykų pamokas anglų kalba. Kadangi mokykloje kuriama tarptautinė bendruomenė, t.y. atvyksta ne tik mokiniai mokytis iš kitų užsienio šalių, bet ir dalis pedagogų yra atvykę iš svetur, ši akredituota Kembridžo neformaliojo švietimo programa yra lyg jungtis, leidžianti mokiniams įgyti tarptautinės ir visapusiškos patirties.
Mokymasis nėra tik pasaka
Perskaičius visa tai, galima būtų galvoti, jog visas vaizdas mokykloje yra lyg iš pasakos ir, jog viskas yra labai visiems lengva ir patogu. Tai galime visus nuraminti ir priminti, kad gyvenime norint pasiekti labai gerų dalykų ar rezultatų, visuomet reikia įdėti tam tikrų pastangų, kurios nebūtinai bus lengvos. Būtent tai stengiamės įskiepyti ir savo bendruomenės nariams. Nori išlaikyti gerai egzaminus? Turi ir pats stengtis mokytis. Nori draugiškos aplinkos klasėje? Turi ir pats prisidėti prie gerų darbų. Nori švaros pasaulyje? Turi ir pats stengtis rūšiuoti. Per socialinių projektų prizmę priartiname mokinius prie integralaus ir kompleksiško realybės pažinimo. Vyksta socialinės valandos, kurių metų visi kartu geriname kasdienę aplinką, pasiskirstę komandomis, vykdome rūšiavimo projektą. Taip pat tradiciškai kiekvienais metais lankome beglobius gyvūnėlius bei organizuojame Kalėdinį koncertą senelių namuose.
Mums svarbu, kad mokiniai atsakingai ir savarankiškai prisiliestų prie įvairių realybės situacijų, pamatytų skirtingas spalvas.
Būtent dėl skirtingų gyvenimo spalvų mes švenčiame ne tik „Maisto išdaigų dieną“, kuomet savo šalies maisto tradicijas gali pristatyti iš svetur atvykę mokiniai, bet nepamirštame ir lietuviškų tradicijų. Mums svarbu puoselėti lietuvišką kultūrą, atskleidžiant jos grožį, tikrumą ir tautiškumą kartu su tradicinių švenčių ir valstybinių dienų minėjimu. Tikime, kad be istorijos nebūtume tokie, kokie galime būti dabar.
Vaiko gerovės komanda
Prie visavertiško mokinių ugdymosi ir įvairiapusiško pažinimo puikiai prisideda ir vaiko gerovės komanda, kuriai priklauso logopedė, psichologė ir socialinė darbuotoja. Tai tie žmonės, kurie kuria nenutrūkstamą ir stiprų bendruomenės ryšį, paremtą pasitikėjimu, bei padeda spręsti kilusias problemas.
Tikime, kad ir ateityje mokyklą garsinsime ne žodžiais, bet darbais ir veiksmais, o mūsų bendruomenė kasmet vis augs, tobulės ir dar labiau šypsosis dėl visai mažų ar labai didelių priežasčių.
„Mamos žurnalas“
Akimirkos iš mokyklos gyvenimo:
„Mamos žurnalas“
Susiję straipsniai