Uoslė yra vienas iš pagrindinių mūsų pojūčių, kuriuo gaunama informacija iš aplinkos. Pasitelkiant uoslę, galima susipažinti ne tik su kvapu, bet ir skoniu, spalva, įvairiais daiktais ar jų paviršiais, nes uoslė tiesiogiai susijusi su kitais pojūčiais. Kvapai rečiau įtraukiami į veiklas su vaikais, tačiau jie svarbūs tiek vaikų raidai, tiek aplinkos pažinimui.
Idėjomis dalijasi Family Lab Academy edukologės, knygos „Kaip auginti savarankiškus, kūrybingus vaikus?“ bendraautorės Jovita Starkutė ir Indrė Neimantė.
Miško kvapų virtuvė
Kurkite kvepiančią sriubą – į indą pripilkite vandens, įdėkite citrinų ar apelsinų griežinėlių bei gamtoje rastų medžiagų: eglių ar pušų šakelių, akmenukų ir kitų gamtos gėrybių. Pasitelkime virtuvėje turimus įrankius ir maišykite įsivaizduojamą miško kvapų sriubą kartu su vaikais.
Kuo kvepia muilo burbulai
Šiai veiklai reikės skirtingų kvapų muilo, puodelių ir šiaudelių. Į kiekvieną indą pripilkite skirtingų kvapų muilo ir pūskite burbulus su šiaudeliu. Pūtimas – labai svarbi veikla, nes lavina vaikų akių–rankų koordinaciją ir skatina vaiko kalbos raidą. Logopedai muilo burbulų pūtimą rekomenduoja kaip vieną pagrindinių pratimų vaikui mokantis kalbėti. Pūskite burbulus, sukurkite sniego pilį ar baltųjų lokių namus, o kai išpūsite, – skirkite dėmesį kvapui: koks jis? Kuo kvepia burbulai? Ką primena?
Kvepianti dovana
Šiai kvepiančiai dovanai sukurti reikės buteliukų (plastikinių nuo sulčių ar kitų gėrimų), žirklių (ar kito aštraus daikto skylėms butelyje padaryti) ir įvairių kalėdinių prieskonių (pvz., cinamono, gvazdikėlių, džiovintų apelsinų).
Butelių kamšteliuose arba ant butelio šonų padarykite skyles. Į kiekvieną butelį sudėkite skirtingų kvapų ir mėgaukitės žaidimu atpažindami su vaikais kvapus. Spėliokite, kalbėkite apie prieskonius, jų spalvas ir kvapą, pvz., į ką jis panašus? Kokios kyla asociacijos uostant?
Susiję straipsniai