Jei nėštukė valgys daug varškės ir sūrio, ar jai užteks kalcio?

kalcis

Neringos Laurinavičienės nuotr. www.neringosfoto.lt

Sakoma, kad kiekvienas vaikas iš mamos „pasiima po dantį“.

Dauguma moterų bijo, kad po gimdymo nuslinks plaukai, trupės nagai, suges dantys. Šiais laikais tie senoviniai prietarai atrodytų juokingi, jeigu… juose nebūtų dalelės tiesos.

Iš tiesų įsčiose augdamas kūdikis apvagia mamos organizmą, pasiima iš jo daug gydybinių galių, vitaminų ir mineralų išteklių. Ne veltui tiek kalbama apie nėščios moters mitybą (valgyti ne už du, bet kokybe – už keturis).

Kodėl nėščiai moteriai reikia daugiau kalcio?

Kalcis – pagrindinė kaulų, dantų statybinė medžiaga, būtinas mineralinis elementas. Gyvenime yra keli periodai, kai kalcio organizmui reikia daugiau, nei įprasta. Augant, bręstant, per nėštumą ir maitinant krūtimi būtina papildomai vartoti kalcio su vitaminu D. Kodėl daugiau kalcio reikia nėščiajai? Kalcis būtinas vaisiaus kaulams augti, dantų užuomazgoms formuotis.

Nuo tos akimirkos, kai pradeda formuotis vaisiaus skeletas, kalcis mažam augančiam žmogučiui yra būtinas. Kai jo trūksta, nėščią moterį vargina naktinis kojų mėšlungis, silpnėja plaukai, nagai, dažniau genda dantys. Nėštumo metu kalcio dozė yra 1200 mg parai – gerokai daugiau, nei įprasta. Kalcio daugiau reikia ir krūtimi maitinančiai mamai.

Kodėl trūkstant kalcio moters kojas trauko mėšlungis?

Tą nemalonų jausmą patiria tikriausiai beveik kiekviena nėščia moteris (beje, jis nesvetimas ir ne nėščioms). Kalcis labai svarbus kraujo krešumo sistemai, nervų ir raumenų darbui. Kai trūksta kalcio, kalio, magnio, natrio, blogėja kraujotaka. Tad kojų raumenys gauna mažiau deguonies. Dėl to kojų raumenys nevalingai susitraukia, kojas surakina skausmas. Paprastai sutraukia šlaunų, blauzdų arba pėdų raumenis. Raumuo per keliolika sekundžių atsileidžia, bet maudimas lieka ilgokai. Beje, šaltuoju metų laiku mėšlungis kankina dažniau, nes šaltame ore kraujagyslės refleksiškai spazmuoja.

Jei nėščia ir maitinanti moteris gers daug pieno, valgys varškės, ar jai užteks kalcio?

Pagrindinis kalcio šaltinis – pienas ir pieno produktai, tačiau net ir labai stengiantis su šiais produktais neįmanoma gauti visos kalcio normos. Beje, pastaruoju metu dėl pieno kyla vis daugiau diskusijų, mat iš pieno į kraują patenka tik dalis kalcio.

Tyrimais nustatyta, kad tik 10 proc. mergaičių ir 25 proc. berniukų paauglių gauna reikiamą kalcio kiekį su maisto produktais. Kaulo audinys keičiasi visą gyvenimą. Vartojant per mažai kalcio mažėja kaulų masė.

Kokius maisto produktus reikėtų valgyti, norint gauti daug kalcio?

Norint gauti pakankamai kalcio (be jau minėtų pieno produktų), reikėtų valgyti daug džiovintų vaisių, ankštinių, riešutų, pieniško šokolado. Tačiau kaip tik šiais produktais gydytojai nepataria piktnaudžiauti nėščioms moterims. Mat džiovinti vaisiais, riešutai ir šokoladas gali alergizuoti dar negimusį vaikelį, pupelės ir žirniai pučia pilvą, o nėštumo metu šis nemalonus reiškinys ir taip padidėja.

Konsultavo ginekologė Dalia Ulevičienė

„Mamos žurnalas“


Susiję straipsniai

Žymos: ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


− keturi = 4

Kitos temos: