Ar lanku „nusukamas“ pogimdyminis pilvas

 

pilvas

Studijos „G foto“ nuotr. www.gfoto.eu

Mamos laiškelis:

Norėčiau pasiūlyti temą, aktualią visoms mamoms – kaip po gimdymo atgauti buvusias formas ir greičiau sulieknėti. Labiausiai norėčiau sulaukti specialistų komentarų dėl vieno iš lieknėjimo būdų – lanko sukimo. Aš pradėjau sukti lanką po gimdymo praėjus 2 mėnesiams.

Viename prekybos centre nusipirkau gan sunkų metalinį lanką su masažuojančiomis juostelėmis. Startavau nuo 3 min. per dieną. Paskui kas savaitę pridėdavau po 2 minutes.

Dabar jau kiekvieną dieną suku po 20 min. Per 7 mėnesius „nusukau“ 6 kg. Limens apimtis sumažėjo 6 cm, klubų – 3 cm. Norėčiau sužinoti specialisto nuomonę apie lanko sukimą, teigiamas ir neigiamas šio sportavimo būdo puses.

Pagarbiai 11 mėn. sūnaus mama Loreta

Kineziterapeutas Linas Valentukevičius

Kineziterapeutas Linas Valentukevičius

Konsultuoja kineziterapeutai Linas Valentukevičius ir Mindaugas Šetkus

Kiek laiko praėjus po gimdymo galima pradėti sukti lanką?

Iš karto po gimdymo galite pasitarti su kineziterapeutu. Šis specialistas atsižvelgs į Jūsų būklę ir parinks tinkamiausius pratimus. Lanką galima pradėti sukti, kai po natūralaus gimdymo yra praėjusios 2-6 savaitės. Jei maitinate krūtimi rekomenduojama mankštintis tol, kol pajusite lengvą nuovargį. Gydytojai nerekomenduoja prakaituoti, kad nesumažėtų pieno. Jei bent vienas pratimas sukelia diskomfortą, skausmą, kraujavimo padidėjimą, mankštą reikia nutraukti.

Ar lanko sukimas nekenkia cezario randui? Gal po operacijos reikia pradėti sukti vėliau?

Dėl rando formavimosi ir gijimo pradėti sunkti lanką derėtų vėliau. Negalima vienareikšmiškai teigti, kad visoms moterims randas gyja vienodu laiku. Vienoms moterims siūlus ištraukia po 8 parų, kitoms pleistro klijuoti nereikia po 6-8 savaičių. Vienaip ar kitaip randas turi būti sugijęs, o pjūvio linija nedirgli, tuomet be jokios rizikos galite pradėti sukti lanką.

Kaip išsirinkti lanką? Koks tinkamiausias – lengvas ar sunkus? Kaip pasunkinti lengvą lanką (o ar reikia?)

Rinkoje yra įvairių lankų liemeniui. Lankai būna pagaminti iš medžio, plastmasės, turi įvairių priedų: aliuminio lydinio lankuose būna smėlio, taip pat yra lankų su masažinėmis pagalvėlėmis, įvairiais magnetais. Plastikiniai lankai gali būti sumažinami, reguliuojasi lanko spindulys, lankas gali būti ardomas, jį galima nesunkiai sutalpinti į mažą krepšelį. Tiek medinis tiek aliuminio lydinio lankai tos funkcijos neturi. Skirtumas tarp šiuolaikinių lankų ir klasikinių yra tik vienas. Šiuolaikiniai lankai platesni, turi paslankias masažuojamąsias pagalvėles, kurių plotas didesnis, todėl apimamas platesnis audinių plotas, pagalvėlės masažuoja juosmenį ir klubus. Magnetų buvimas treniruojantis esmės nekeičia, magnetizmo poveikis nėra iki galo įrodytas.

Kuo lankas sunkesnis, tuo didesnė jo spaudžiamoji jėga, trintis ir spaudimas į pilvą ir nugarą. Pradėti reikėtų nuo lengviausio lanko sukimo, didinant lanko svorį didėja apkrova.

Nuo kiek minučių startuoti?

Jeigu nėra problemų su vidaus organais, tuomet galima pradėti sukti nuo 3 min. Vėliau didinti iki 5 min., ir taip toliau. Jei būklė leidžia, lanką galima sukti iki lengvo nuovargio.

Kokie raumenys dirba sukant lanką?

Dirba klubai ir liemuo. Pagrindinis krūvis tenka klubams, nors liemuo labiau jaučiamas, taip nutinka dėl sąlyčio su lanku taškų. Sukant lanką labiau dirba klubai, tad keli papildomi pratimukai pilvo sričiai ir nugarai tikrai nepakenktų, net būtų rekomenduotina. Taip būtų galima tikėtis didesnio efekto.

Logiška, kad sukant lanką lieknės liemuo, bet ar „neišsipūs“ užpakalis?

Vien sukant lanką liemuo lieknės labai mažai ir tai užtruks gana ilgai. Užpakalis tikrai neišsipūs.

Ar lanko sukimas degina riebalus?

Jei suksite lanką intensyviai ir ilgai, riebalų tikrai sudeginsite. Bet koks krūvis skatina energijos eikvojimą, o tai reiškia, jei krūvis gana intensyvus, riebalai yra deginami.

Kokios figūros moteriai šį sportą rekomenduotumėte?

Didžiausias efektas laukia tų moterų, kurių poodinis riebalų sluoksnis nedidelis. Apkūnesnėms moterims reikėtų pradėti nuo aktyvios kineziterapijos, o lanko sukimą įtraukti vėliau.

Ar geriau sukti pusvalandį iškart, ar kelis kartus po kelias minutes?

Jeigu norite sudeginti kalorijas ir Jūsų būklė leidžia tai daryti – sukite 30 min. be pertraukos. Jei norite, kad raumenys būtų tonuse, kartokite kelis kartus po kelias minutes. Derinkite tai su kitais pratimais. Galima atlikti kineziterapeuto sudarytą raumenų tvirtinimo programą derinant su lanko sukimu, tuomet sulauksite greitesnio teigiamo efekto. Kalorijas ar riebalus galima deginti žingsniavimu, statiniais pratimais, dinaminiais pratimais.

Ar lanko sukimas nekenkia nugarai?

Nerekomenduotina lanką sukti nėščiosioms moterims, jeigu juntamas skausmas ar maudimas juosmens srityje, esant jautriai odai. Tai gali sukelti didesnių problemų. Šiuo atveju būtina konsultacija su kineziterapeutu.

Jeigu po gimdymo skauda nugarą, tuomet sukti lanko nepatartina. Jeigu neskauda – lanką sukti galima.

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

 

Žymos: ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


+ aštuoni = 13

Kitos temos: