Moksleivių vasaros atostogos yra galvos skausmas tėvams. Kuo užimti vaikus tuos tris mėnesius, kad laikas praeitų ir saugiai, ir įdomiai, ir prasmingai?
Kalbų mokyklos „Anglų kalbos studija“ vadovė Aurelija Ignotaitė vilniečius ir kauniečius vaikus kviečia stovyklauti panyrant į anglų kalbą. Įsivaizduojame, kad jūsų pradinukas, išgirdęs žodžius „anglų kalba“ ims prieštarauti, kad vasarą mokytis jis nenori, atvirkščiai, – nori pailsėti nuo testų ir pažymių. Ypač, jei vaikui mokykloje sunkiau sekėsi ši kalba, jei anglų pamokų jis nemėgo.
Bet vasara yra puikus metas patirti, kad kalbos galima mokytis kitaip, ypač, jei stovyklos vadovu dirbs užsienietis studentas iš kokios nors egzotiškos šalies, kuris apie griežtą sovietinę mokymo sistemą nėra nė girdėjęs.
Stovykloje namų darbų ir pažymių nėra
Kartais tėveliai, atvedę vaiką į kalbų stovyklą, stebisi, kad visiškai neužduodama namų darbų. Jie tikisi, kad tai bus pamokos, panašios kaip mokykloje. Bet stovykla dirba pagal kitokius principus – svarbu motyvuoti vaikus, kad jie norėtų išmokti kalbėti, kad galėtų bendrauti ir nebijotų daryti klaidų. Aurelija Ignotaitė pastebi, kad šiuo atžvilgiu paprasčiausia yra dar mokyklos nelankantiems vaikams – jie nebijo vertinimų, greitai užmezga ryšį su vadovais ir susikalba. Kuo vyresni vaikai, tuo labiau įsijungia kritinis mąstymas ir baimė padaryti klaidų.
Bet per žaidimus ir įdomią veiklą siekiama panaikinti šią įtampą.
Visą vasarą veikianti stovykla kiekvieną savaitę siūlo vis kitą temą, tad vaikas gali lankyti ne vieną, o kelias pamainas. Pamainose išlieka pa pati dienotvarkė – ryto ratas, užsiėmimai klasėje ir lauke, priešpiečiai, pietūs, kūrybinė veikla… Bet kiekvieną savaitę tema būna vis kita. Yra vaikų, kurie lankė visas 14 stovyklos pamainų.
„Kokios pamainos pačios populiariausios? Praktika rodo, kad vaikams labai patinka Holivudo tema: žvaigždės, filmai, pasirodymai… Visada mėgstama penkių pojūčių pamaina, kur kalbama apie regą, klausą, uoslę ir pačių vaikų patirtis.
Pasaulio kultūrų programoje sužinoma apie skirtingų šalių papročius ir visokias įdomybes,“ – sako „Anglų kalbos studijos“ vadovė.
Mokytojai iš viso pasaulio
Surinkti vadovų komandą vasaros stovyklai yra nelengva užduotis, nes norinčių atvykti pagal mainų programą studentų yra daug, tačiau jie turi turėti taip vadinamąjį X faktorių darbui su vaikais. Ne kiekvienas gali dirbti tokį darbą.
Užsieniečiai vadovai nekalba lietuviškai, tad vaikams teks stengtis susikalbėti angliškai. Žinoma, taip pat ir kūno bei gestų kalba. „Daugelis mūsų mokytojų visai kitokio mąstymo, nes atvykę iš kitų šalių. Turėjome mokytoją iš Jamaikos – Džošua nešiojo dredus, buvo juodų akių ir profesionaliai šoko gatvės šokius. Vaikai prie jo lipo kaip musės prie medaus. Kai kurie jį jau pažinojo iš Youtube, tad anglų kalbos stovykla pavirto į šokių stovyklą. Mes matėme, kiek vaikai patiria džiaugsmo ir nepaleidžia vadovo iš akių. Vaikams Džošua buvo stebuklas. O Kauno stovykloje dirbo juodaodė Salan iš Zimbabvės. Ji švelnumo įsikūnijimas, spinduliuojanti meilę, tad vaikai ją aplipdavo tarsi kengūriukai. Bendraudami vaikai mato kultūrinius skirtumus – tarkime, iš Azijos atvykusiems mokytojams keista, kad vaikai nori juos paliesti. Azijoje tai būtų nemandagu. O amerikiečius turime nuraminti, kad jei prisilies prie lietuvio vaiko, jų niekas nenubaus, kaip tai būtų Amerikoje. Mūsų vaikai nori apsikabinti mylimus mokytojus!
Stovykloje vaikai gauna ne tik anglų kalbos žinių. Jie pamato, kad kalba atveria duris į pasaulį, į bendravimą su įdomiais žmonėmis.
Ar svarbus kalbos mokėjimo lygis?
Vasaros stovykloje vaikai netestuojami ir jų žinių lygis netikrinamas. Vaikai iki 12 metų tiesiog suskirstomi pagal amžiaus grupes, broliukai ir sesutės, nors ir skirtingų lygių, gali patekti į tą pačią grupę. Kartais, jei vaiko kalbos įgūdžiai aukšti, jis gali būti perkeliamas į vyresnių vaikų grupę.
Kalbų vasaros stovykla – ir pramoga, ir nauda vienu metu.