Jei per savaitę nėščia moteris priauga daugiau nei 500 g, organizme kaupiasi skysčių

JUR_1082_resize

Jūratės Čiakienės nuotr. www.fotojurate.lt

Dauguma nėščių moterų antroje nėštumo pusėje jaučia, kad ima tinti. Atrodo, kad kūnas nenori atiduoti skysčių, oda pabrinksta, tampa tarsi vandeninga. Tinimus jaučia ir daugybė ne nėščių moterų, todėl šie patarimai tiks daug kam.

Kodėl nėščiosios tinsta

Nėštumo metu moters kapiliarai tampa labiau pralaidūs, todėl daugiau skysčių per kraujagyslių sieneles patenka į audinius ir ten kaupiasi. Sunkėja ir brinksta visas kūnas, o labiausiai – kojos. Tinimai labiau kamuoja antroje nėštumo pusėje. Pirmiausia pabrinksta pėdos, paskui tinimai „kyla“ aukštyn – patinsta blauzdos, šlaunys, gali patinti net pilvas, veidas, rankos.

Kaip atpažinti tinimus

Pirštais paspauskite blauzdikaulį toje vietoje, kur mažiausiai poodinio sluoksnio. Jei koja neištinusi, pirštus atitraukus neliks ženklo. Jei patinusi, nuo pirštų trumpam liks duobutės. Kuo jos gilesnės, tuo tinimai didesni. Aidžiai apžiūrėkite čiurnas, kai nusimaunate kojines. Kai kojos tinsta, net netamprios gumelės įsirėžia į odą. Patikrinkite, ar lengvai aplink pirštus sukinėjasi žiedai.

Tinimai ir svoris

Ar organizme pradėjo kauptis skysčių, geriausiai parodo moters svoris. Todėl reikia reguliariai pasisverti. Svoris per savaitę turėtų padidėti 200-350 g.

Jei per savaitę moteris priauga daugiau nei 500 g, vadinasi, orgaizme jau kaupiasi skysčių.

Ar blogai, jei kaupiasi skysčių

Šiltuoju metų laiku daug nėščių ir nenėščių moterų skundžiasi sunkiomis, patinusiomis kojomis. Jei tinimai kamuoja tik vakare, nieko blogo, tačiau jei ir ryte kojos ištinusios, sunkios, reikėtų sunerimti. Progresuojant tinimams, nėščios moters kraujyje sumažėja baltymų, nes jie pro kapiliarus patenka į audinius, pasikeičia kraujo sudėtis, vaisius gauna mažiau deguonies ir kitų medžiagų.

Kaip skaičiuoti skysčių balansą

Kai nėščios moters svoris greitai auga, o kojos stipriai tinsta, patariama skaičiuoti skysčių balansą – kiek per parą moteris šgėrė ir kiek pasišlapino. Skaičiuoti reikėtų tik gurkšniais ryjamus skysčius. Kieto maisto (vaisių, daržovių, skystos košės, tirštos sriubos) nereikia skaičiuoti, nes jame esantį skystį moteris išprakaituoja. Moteris turi pasišlapinti tiek, kiek išgėrė. Organizme gali likti daugiausiai 200 ml skysčio per parą. Jei balansas blogas (pavyzdžiui, išgėrė 2,5 litro, o pasišlapino tik 1,8 litro), vadinasi, organizme yra pasislėpusių tinimų, kurių nė nematyti. Tuomet reikėtų mažiau vartoti skysčių, valgyti šlapimo išsiskyrimą skatinančių produktų.

Ką daryti, jei tinstate?

Jei jaučiate, kad tinstate, naudokitės šiais patarimais (beje, jie tinka ir ne nėščioms moterims):

Valgykite produktų, kurie iš organizmo išveda skysčius (agurkų, petražolių, arbatos, silpnos kavos, vaisių, daržovių).

Venkite sūraus maisto, nes druskoje esantys natrio jonai traukia prie savęs OH jonus, kitaip tariant, druska sulaiko organizme skystį. Dabar jau galite įsigyti specialios druskos su sumažintu natrio kiekiu, nuo jos mažiau tinstama, tokią patariama vartoti nėščioms moterims ir visiems, kurie turi kraujotakos problemų, kenčia nuo per didelio kraujospūdžio, jaučia tinimus.

Gerkite arbatų, kuriose yra žolelių, skatinančių išsiskirti šlapimą. Kokią arbatą gerti, klauskite savo gydytojo.

Negerkite gazuotų gėrimų, verčiau paprastą vandenį, sultis, arbatą.

Kojas pamasažuokite, kasdien pavaikščiokite basa. Vakarais atgaivinkite kojas vonelėse.

Miegokite šiek tiek pakėlusi kojas, o kai sėdite, kojas sukelkite ant šalia pastatytos kėdės. Venkite padėčių, kurios apsunkina kraujotaką kojose: ilgo stovėjimo, sėdėjimo, ypač sukryžiavus kojas. Galima vartoti specialų šaldantį gelį kojoms.

Kada skysčiai „išeis“

Per 1-3 paras po gimdymo iš organizmo „išeina“ nereikalingi susikaupę skysčiai. Todėl po gimdymo moterys sako, kad numetė vos 6-7 kilogramus, bet dar kelių kilogramų netenka per pirmąją savaitę.

Konsultavo ginekologė Dalia Ulevičienė

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

Žymos: , ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


9 + = dešimt

Kitos temos: