Buvimas lauke yra vienas iš geriausių imunostimuliatorių – kaip tai veikia?

Miškininkai, kinologai, kiemsargiai – vienos sveikiausių profesijų, nes jų atstovai daug laiko praleidžia gryname ore, daug juda

Imunologai jau seniai įrodė, kad buvimas lauke yra vienas iš geriausių imunostimuliatorių. Ilgai lauke būnantys žmonės serga kur kas rečiau arba visai neserga.

Tačiau ruduo tarsi nuspaudžia mygtuką „stop“ – o be reikalo.

Vaikams laukas būtinas, o suaugusiesiems… irgi

Kai gimsta kūdikis, tampa savaime suprantama, kad kasdien jį vešime į lauką (nebent dangus maišytųsi su žeme). Mamos, stumiančios vežimėlius vėsiu oru, – įprasta. Bet vaikų žaidimų aikštelės, parkai, iškylų vietos ištuštėja.

Vaikų gydytojai sako: „Jei myli savo vaiką ir linki jam gero, turi suvokti, kad nevesti jo į lauką yra nusikaltimas“. Jeigu prisitaikytume šią taisyklę sau, tikrai mažiau sirgtume. Ypač sveikatą gerina būvimas lauke vėsiu oru.

Kodėl vėsiu oru lauke laiką leidžiantys žmonės neserga?

Miškininkai, kinologai, kiemsargiai – vienos sveikiausių profesijų, nes jų atstovai daug laiko praleidžia gryname ore, daug juda.

Kodėl sveika būti lauke? Priežasčių ne viena.

Eidami į lauką vėsiu oru, patiriame temperatūrų kontrastus, žiemą tai gali būti net 35°C praraja nuo + 20°C iki –15°C. Tokie kontrastai treniruoja imuninę sistemą.

Lauke vėsiu oru mes daugiau judame. Gaudami aerobinį krūvį, išjudiname kraujotaką, prisigamina laimės hormonų.

Lauke atsigauna oda, kurią alina šildymo sezono metu patalpose išsausėjęs oras.

Deguonis, kurio gauname su kaupu, pamaitina smegenis ir visas kitas sistemas. Laimės hormono seratonino lygis labai priklauso nuo to, kiek organizmas gauna deguonies.

Net ir rudenį bei žiemą lauke mes gauname vitamino D. Šaltuoju metų laiku saulėtų valandų mažai, bet ir jų gali pakakti, kad aprūpintume organizmą reikiamu D vitamino kiekiu i (jei tik einame į lauką).

Fizinio aktyvumo ir natūralios šviesos derinys labai veiksmingai mažina depresiją, panaikina įtampą.

Dėl buvimo lauke gerėja virškinimas. Juk būdami gryname ore dažniausiai ką nors veikiame, o aktyvi veikla labai padeda virškinimui. Kita vertus, grynas oras pats savaime teigiamai veikia virškinimą, tad vien būdami lauke ir kvėpuodami jau deginame kalorijas! Todėl pabūti lauke ypač svarbu tiems, kurie nori numesti svorio. Pasaulinė nutukimo epidemija kilo būtent dėl to, kad mes pradėjome per daug laiko leisti namuose, o per mažai – lauke.

Grūdinimo specialistai sako, kad lauke kūdikis ar mažas vaikas bet kokiu oru turėtų praleisti 4 valandas. Suaugusiesiems kartelė nuleista iki 1–2 valandų. Žinoma, sveikatos duos tik buvimas gryname ore, tad susiraskite pramogų vietą ne šalia greitkelio, o arčiau gamtos.

Ką daryti, jeigu nėra nei sodo, nei kiemo?

Jei turite nuosavą valdą, rudenį ir žiemą veiklos kieme netruks: grėbstysite lapus, kasite sniegą. Tokia veikla jums jau rutina, todėl laimės hormonų pasigamins mažiau. Norėdami patirti visą komplektą lauko teikiamų privalumų, išeikite iš savo kiemo ribų: grybauti, vedžioti šunį, klaidžioti po mišką su vaiku ieškant vadinamųjų „palaidų dalių“. Jos, pasak lavinimo specialistų, yra aukso vertės, daug veiksmingesnės vaiko raidai nei žaislai. „Palaidos dalys“ – tai gamtos dovanojami ištekliai: kankorėžiai, kaštonai, gilės, šermukšnio uogų kekės, akmenėliai, pagaliukai ir šakelės, kriauklės ir, žinoma, lazdos. Tikriausiai žinote, kad pačiu geriausiu visų laikų vaikų žaislu išrinkta būtent lazda?

Žaidžiant su konkrečios paskirties neturinčiais daiktais, lavėja smulkioji motorika, vaizduotė, gebėjimas mokytis.

Net jeigu pasivaikščiojimas lauke trumpas, iki valandos, karštos kavos puodelis mamai ir tėčiui – privalomas

Patarimai gryno oro mėgėjams

Jeigu sunku prisiversti vesti vaikus į lauką, junkitės į grupes „Lauke bet kokiu oru“. Užsienyje tokios grupės labai populiarios. Mamytės su vežimėliais suka ratus, meta svorį ir bendrauja. Ūgtelėję vaikai susidraugauja, mamos – irgi. Ir nauda, ir malonumas.

Jeigu vis dar patiriate vidines kančias: „eiti-neiti“, įsigykite šunį. Pamatysite, kaip nesunkiai surinksite 10 000 žingsnių per dieną bet kokiu poru visais metų laikais.

Geri batai ir drabužiai. Čia komentarų nereikia. Verčiau investuokite ne į dar vieną plastikinį žaislą vaikui, o į termorūbų komplektus visai šeimai. Geriausias vėsaus oro drabužis – kombinezonas, ir ne tik vaikams, bet ir tėveliams. Batai pasivaikščiojimams šaltu oru geriausi storapadžiai, odiniai, su natūraliu kailiu. Gerai šildo ir į batus įkloti šilti vilnoniai vidpadžiai su folija.

Eidami į lauką pasiimkite pakaitinių pirštinių, nes turimos gali sušlapti renkant kaštonus nuo drėgnos žolės.

Judėkite – tuomet ir nesušalsite, ir bus linksma. Bet kurio žmogaus širdžiai ir kraujo apytakai būtina per dieną nors 30 minučių aktyviai judėti. Tad ramiai pasivaikščioję surenkite gaudynes.

Šiltas maistas. Jis būtinas ir dėl jaukios ceremonijos, ir dėl sveikatos. Visi žinome, kaip greitai vaikai lauke išalksta. Vasarą pakakdavo pasiūlyti bananą ar duonos lazdelių. Šaltu oru reikia pasiruošti rimčiau. Įsigykite maisto termosų ir suprasite, koks stebuklas yra valgyti šiltą sriubą ar košę lauke. Maisto termosai pirmiausia ir buvo sukurti kariškiams, žvejams, medžiotojams. Vaikai, greitai pripranta prie ritualų, ypač jei jie – malonūs. Pabandykite vieną, kitą kartą, o trečią jau vaikas pats prašys pasiimti į lauką šilto maisto. O jeigu šalia su savo termosiuku atsisės pietauti ir draugas, – tai gali likti kaip žaviausias vaikystės prisiminimas! Tėvai, kurie išbandė metodą „Pietūs lauke“, sako, kad vaikai tuomet suvalgo VISKĄ, ir nepasigirsta nė vieno „neskanu“ ar „nebenoriu“.

Žinoma – karšta kava ar arbata! Net jeigu pasivaikščiojimas lauke trumpas, iki valandos, karštos kavos puodelis mamai ir tėčiui – privalomas.

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

 

Žymos: , , ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


6 − keturi =

Kitos temos: