Kokią užklasinę vaiko veiklą pasirinkti – klausimas, kylantis daugeliui tėvų, nes būrelių pasiūla šiuo metu yra labai didelė. Tėvai dažnai renkasi tuos būrelius, kuriuos lankė patys, bet šiuolaikiniams vaikams dažnai įdomūs kitokie dalykai ar reikia kitokių gebėjimų.
Dauguma šiuolaikinių būrelių orientuoti ne į konkrečių įgūdžių lavinimą, bet į gyvenime ir darbinėse veiklose reikalingų savybių, intelektinių gebėjimų bei emocinio intelekto ugdymą. Būtent į tokius įgūdžius koncentruojamasi šiuose penkiuose būreliuose, kurių, tikriausiai, jūsų vaikystėje nebuvo.
Mintinis skaičiavimas
Vaikų amžius: 5–16 metų
Nors mokyklose leidžiama naudotis skaičiuotuvais, šiuo metu populiarūs mintinio skaičiavimo užsiėmimai. „MENAR akademijos“ padalinio Šiauliuose mokytoja Aistė Juodrienė pasakoja, kad skaičiavimas mintinai ugdo ne tik matematinius gebėjimus. Užsiėmimų metu labai stipriai lavinami dėmesys, atmintis, vizualizacijos gebėjimai, o šie įgūdžiai praverčia tiek mokantis kalbų, tiek koncentruojant dėmesį, kurį šiuolaikiniams vaikams blaško įvairios technologijos.
„Metodika siekiama išnaudoti abiejų smegenų pusrutulių potencialą. Iš pradžių vaikai išmoksta skaičiuoti skaitliukais, vadinamais „Abacus“, o paskui skaičiavimo jais principus perkelia skaičiuodami mintinai. Net veiksmus su triženkliais skaičiais reikia atlikti neužsirašant veiksmų popieriuje. Dėl labai stipriai lavinamos atminties ir koncentracijos vaikai gali atlikti aritmetinius veiksmus su ilgomis skaičių sekomis. Pavyzdžiui, per pusę minutės mintinai sudėti 60 skaičių“, – teigia A. Juodrienė.
Lyderystės mokymai
Vaikų amžius: 14–18 metų
Vis daugiau paprastų darbų atliekant kompiuteriams ir robotams, ateityje daugiau pasieks tie žmonės, kurie turės lyderio savybių ir gebės vadovauti. „Lyderystės ABC“ užsiėmimuose ugdomos lyderiams reikalingos savybės. Projekto vadovas Aivaras Pranarauskas pasakoja, kad užsiėmimų metu vaikams siekiama suteikti pasitikėjimo savimi, didinti jų sąmoningumą, lavinti kuo daugiau kompetencijų, reikalingų bet kuriame darbe.
„Visa programa remiasi karjeros ugdymo modeliu: pirmiausia mokinys turi pažinti save – savo stipriąsias savybes, norus ir tikslus. Tada mokome pažinti aplinką – supažindiname, kokių įmonių yra aplink, kaip keičiasi darbo rinka. Trečia – laviname karjeros planavimo įgūdžius, ugdome gebėjimą išsikelti sau tikslus. Mokome planuoti laiką, nes laiko valdymo įgūdžiai yra itin svarbūs. Galiausiai – karjeros įgyvendinimo įgūdžiai. Jie aktualiausi dvyliktokams. Mokome, kaip rašyti savo gyvenimo aprašymą, motyvacinį laišką, kalbame, kaip gerai pasirodyti darbo pokalbyje“, – pasakoja A. Pranarauskas.
Robotikos užsiėmimai
Vaikų amžius: 4–14 metų
„Robotikos akademijos“ Vilniaus padalinio vadovas Lukas Kanapienis pasakoja, jog manoma, kad ateityje dalį profesijų pakeis robotai, todėl darbuotojams reikės universalių kompetencijų, kurios tiktų sparčiai vystantis technologijoms.
Technologijų svarba tik didės, tad „Robotikos akademijos“ siekis – užauginti naują išradėjų kartą Lietuvoje.
„Robotikos akademijoje“ vaikai mokomi įvardyti problemas ir kūrybiškai jas išspręsti.
„Pasitelkę robotus galime imtis bet kokios temos ir ją praktiškai pritaikyti. Kiekvienoje pamokoje kuriama įtraukianti istorija.
Pavyzdžiui, istorijos veikėjai yra miestelio gyventojai, o jų miestelyje nėra saugios perėjos. Vaikų yra paprašoma išspręsti šią problemą sukonstruojant išmaniąją perėją. Pamokos pabaigoje apžvelgiama teorinė medžiaga, ko išmokta ir kaip sukonstruota perėja, kaip ji veikė ir ar ją buvo galima patobulinti“, – pasakoja L. Kanapienis.
Tapyba ant vandens (ebru)
Vaikų amžius: nuo 5 metų
Prieš dešimtmetį Lietuvoje pradėti rengti neformalaus švietimo užsiėmimai – tapyba ant vandens, skirti vaikams.
„Tapyba ant vandens išsiskiria dinamiškumu, greitai kintančiu procesu ir kituose menuose nebūdingomis taisyklėmis.
Piešiant ant vandens itin lavėja rankų judesiai, koncentracija, pasitikėjimas savimi, bendravimo įgūdžiai ir gaunamas greitas darbo rezultatas. Vaikas, lankydamas tapybos ant vandens užsiėmimus, mokosi ne tik senojo tapybos meno, tačiau kartu ugdo bendravimo, problemų sprendimo įgūdžius“, – apie užsiėmimus pasakoja Meno terapijos ir socializacijos instituto VYTA direktorė Ingrida Šerytė.
Vaikai pasikeisdami piešia ir užsiima įvairiomis veiklomis, susijusiomis su šia meno sritimi bei socialinių įgūdžių lavinimu.
Visa šio užsiėmimo programa orientuota į vaiko kritinį mąstymą, kūrybiškumą, stengiamasi padėti ugdyti vertybes, kurios būtų naudingos ateityje.
Joga vaikams
Vaikų amžius: 1–16 metų
Joga paprastai siejama su suaugusiais žmonėmis, bet jos poveikis ir vaikams yra labai naudingas. Jogos studijos „Laukinė vyšnia“, kurioje vyksta užsiėmimai vaikams, užsiėmimų vadovė Daiva Mažeikienė pasakoja, kad grupės yra skirstomos pagal vaiko raidą, atsižvelgiant į amžių, poreikius ir lūkesčius. Jogos pratimai ne tik gerina laikyseną, bet ir moko vaikus susikaupti.
„Iš esmės, pati joga yra fizinio kūno ir emocinės bei psichinės būsenos visuma. Tėvai dažniausiai tikisi, kad vaikas taps lankstesnis, sustiprės fiziškai, nes yra iškrypęs stuburas, netaisyklinga laikysena. Tačiau fizinis kūnas – tik viena dalis. Kita – vaiko emocinė sveikata. Užsiėmimuose vaikai mokosi nusiraminti, koncentruoti dėmesį, susikaupti bei atsipalaiduoti“, – teigia užsiėmimų vadovė.