Sparčiai augant dujų, benzino ir dyzelino kainoms, visiškai natūralu, jog kyla poreikis pakeisti savo senuosius automobilius. Šiuo metu galima įsigyti labai daug skirtingų modelių įkraunamų hibridų arba elektromobilių. Jeigu dar prieš 10 metų buvo populiarus vos vienas kitas tokių transporto priemonių modelis, tai šiomis dienomis ekonomišką automobilį gali atrasti kiekvienas vairuotojas: ir tas, kuriam prie širdies nedideli hečbekai, ir tas, kuriam labiau patinka galingi visureigiai. Apie naujus elektromobilius ir įkraunamus hibridus galite sužinoti daugiau automobilių pardavimo atstovybėse.
Renkantis modernią transporto priemonę, didžiausiu klausimu tampa: ką pasirinkti, ar elektromobilį ar įkraunamą hibridą? Atsakymas labai paprastas: turite labai gerai atsižvelgti į savo poreikius, bet nepamiršti ir ateities perspektyvų. Tikėtina, kad po 2035 metų rinkoje nerasite ne tik įprastų dyzelinių ar benzininių automobilių, bet galbūt ir hibridų. Iš kitos pusės laiko dar yra apsčiai, todėl galite drąsiai išmėginti skirtingus modelius ir tik tada priimti galutinį sprendimą.
Įkraunami hibridai
Hibridinės transporto priemonė gavo tokį pavadinimą dėl labai paprastos priežasties. Jos turi hibridinį energijos šaltinį: vidaus degimo variklio ir elektromobilio variklio derinį. Hibridinis automobilis turi didelį akumuliatoriaus veikimo bloką, maždaug nuo 1 iki 9 kWh bei standartinę 12 V bateriją. Akumuliatoriaus blokas maitina elektromobilinį variklį, kas leidžia transporto priemonei važiuoti, o baterija atsakinga už viską, ką naudoja vidaus degimo variklis: šviesas, garso sistemą ir kitą.
Kai kurie hibridai įkrauna akumuliatorius, naudodami perteklinę energiją, kuri susidaro lėtėjant automobiliui, o kiti įkrauna juos savo vidaus degimo varikliais. Dabar atsirado ir trečiasis hibridinių automobilių tipas, vadinamas įkraunama hibridine elektrine transporto priemone (arba PHEV). Vairuotojai gali įkrauti akumuliatorių, naudodami išorinį EV įkroviklį.
Elektromobiliai
Kad ir kokie efektyvūs bei patogūs atrodo įkraunami hibridai, jie vis tiek nepalaiko grynai elektrinio vairavimo modelio. Įprastame degimo variklyje yra šimtai judančių dalių, o elektromobiliai jų turi tik dvi. Toks paprastumas reiškia didelį žingsnį kovoje su anglies dvideginio išmetimu aplinkoje. Net ir atsižvelgiant į elektros sąnaudų mastą – tai vis tiek žymiai efektyvesnės transporto priemonės, nei įprastos. Elektromobiliai yra malonūs vairuoti, ekonomiški bei stipriai mažinantys taršą mūsų aplinkoje.