Ar gali vaiko mokymosi kelionė būti įdomi ir kupina įspūdžių, smagi ne tik vaikams, bet ir maloni bei nekelianti jokio nuovargio tėvams? Išskirtinių Lietuvoje gaminamų lavinamųjų kortelių vaikams autorė Ingrida Matlauskienė atsako – gali! Ir tai puikiai įrodo jos kartu su šeima įkurtas verslas „Montessori lavinamosios kortelės“, skirtos vaikams. Kortelės sukurtos ne tik remiantis unikaliu ugdymo metodu, tačiau ir paverčiančios vaiko mokymosi, pažinimo kelionę išskirtine bei įdomia.
Kaip kilo Montessori lavinamųjų kortelių idėja, kad vaiko pažinimo kelionė būtų įdomi
Ingrida sako, kortelių mintis prasidėjo dar prieš gimstant sūnui Žakui. Norėjosi sukurti ką nors unikalaus, išskirtinio ir svarbiausia – įdomaus. Kad vaiko ugdymas tėveliams būtų ne varginanti, bet net įdomi, įtraukianti veikla. Taip ir gimė idėja. Nors pirminė mintis buvo korteles kurti sūnui, dabar kortelės gali džiuginti visus Lietuvos vaikus.
Išskirtinė Montessori metodika
Montessori metodas šioms kortelėms kurti buvo pasirinktas ne atsitiktinai. Montessori pedagogikos metodas yra plačiai taikomas visame pasaulyje – ne tik namuose, tačiau ir ugdymo įstaigose. Montessori metodą pirmoji įdiegė ir apie jį pradėjo kalbėti daktarė, pedagogė ir profesorė Marija Montessori. Pasitelkusi savo medicinos, psichologijos žinias bei patirtį dirbant su vaikais, ji sukūrė unikalią ugdymo sistemą.
Ingridą šis metodas sužavėjo, nes ypač pabrėžia pagarbą vaikui, jo saviraiškai, laisvei. Šiuo metodu ugdomas vaiko savarankiškumas, juk vaikas yra savo individualios asmenybės kūrėjas ir pats save kuria per tikslingai nukreiptą veiklą ir priemones. Kitaip sakant, kiekvienas vaikas yra unikalus, todėl jam turi būti suteikiamos visos sąlygos ir būtent tokia veikla, kur jis gali išreikšti savo individualumą, savarankiškumą bei laisvę, todėl kortelėms ir buvo pasirinktas būtent šis Montessori metodas.
Mokymasis, kuriame nėra griežtų taisyklių
Montessori metodu remiantis sukurtos kortelės ne tik moko vaikus pažinti naujus objektus, pavadinimus, tačiau moko ir savarankiškumo, laisvės, išlaisvina vaizduotę, suteikia individualumo. Kortelės yra universalios, todėl jas galima naudoti įvairaus amžiaus vaikams, juk vystymasis prasideda nuo pat gimimo ir toliau vyksta tam tikrais naujo pažinimo etapais.
O viena iš kortelių savybių – čia nėra jokių griežtų, apibrėžtų taisyklių. Įvairius žaidimus, užduotis galite keisti, bandyti kitas variacijas, tai laisvas ir neįpareigojantis mokymosi procesas. Ir kitaip nei kitos metodinės veiklos, Montessori metodika vadovaujasi tuo, kad nereikia iš karto taisyti vaiko, pasakyti kur klydo ar užduotėlę pakartoti iš naujo. Šis metodas ir yra unikalus tuo, kad leidžia vaikui dirbti pačiam ir pastebėti savo klaidas, iš jų mokytis. Taip kortelės suteikia savarankiškumo ir laisvės.
Ateities planuose – ne tik lavinamosios kortelės
Lavinamųjų kortelių autorė Ingrida džiaugiasi, kad šiuo metu gali pasiūlyti įvairių ir pačių įdomiausių kortelių temų – nuo gyvūnų pasaulio, šalių tyrinėjimo iki transporto priemonių, profesijų pažinimo ir kt. O kortelių temos nuolatos plečiasi. Ateities planuose – ne tik lavinamosios kortelės, bet ir medinių figūrėlių gamyba: skaičiai, raidės, gyvūnai, kortelės lavins ir vaikų smulkiąją motoriką, pažinimą bei dar labiau praplės mokymosi galimybes.
Susiję straipsniai