Sveiki, norėjau paklausti, ar galima gerti nėščiajai žuvų taukus? Laukiuosi 8 – tą mėnesį ir nesenai perskaičiau, kad vitaminas A kenkia vaisiui, o aš juos gėriau visą nėštumą. Sakykite prašau, ar tai tikrai labai kenksminga, nes man pasidarė išties neramu.

Į klausimą atsako gydytoja Asta Gališanskytė:
Vaisius pasisavina jam būtinas omega-3 riebalų rūgštis iš motinos organizmo, todėl nėščioji turi gauti pakankamą omega-3 kiekį. Tyrimų metu nustatyta, kad omega-3 riebalų rūgštys yra svarbios akims ir smegenims vystytis, gebėjimui mokytis, atminčiai ir koncentracijai. Norvegijoje atliktas tyrimas, kuriame įrodyta, jog vaikai, kurių motinos nėštumo metu gėrė žuvų taukų, pasižymėjo didesniu intelekto koeficientu nei vaikai, kurių motinos nėštumo metu gėrė kukurūzų aliejų (I.B.Helland, 2007)

Daugiausia omega-3 riebalų rūgščių turi šaltųjų vandenų žuvys (skumbrės, silkės, tunai, lašišos, sardinės, upėtakiai) ir žuvų taukai.

Įspėjama, kad pernelyg gausus žuvies valgymas nėštumo ir žindymo metu gali būti nepageidaujamas dėl didelės gyvsidabrio koncentracijos jūros produktuose.

Žuvų taukai – visiškai išvalyti, todėl saugūs vartoti ir besilaukiančiai, ir žindančiai mamai bei jos vaikui

Didžiausia omega-3 riebalų rūgščių koncentracija yra menkių kepenų aliejaus produktuose (žuvų taukuose).

Beje, menkių kepenų aliejus ypač vertingas ir tuo, kad jame yra natūralių vitaminų A ir D, nes didžiąją dalį šių vitaminų žuvys pagamina pačios arba gauna iš planktono, kuriuo minta.

Vitaminas D būtinas normaliai imuninės sistemos veiklai.

Jis svarbus kaulams ir dantims, raumenų funkcijai, padeda pasisavinti kalcį.

Vitaminas A būtinas normaliam regėjimui palaikyti, imunitetui, odai ir gleivinėms

Norvegijos sveikatos apsaugos specialistai siūlo žuvų taukų vartoti nepertraukiamai ištisus metus visą gyvenimą, pradedant nuo 4 savaičių amžiaus.

Rekomenduojamas suvartoti omega-3 riebalų rūgščių kiekis per parą yra apie 1000 mg.

Besilaukiančiai ir žindančiai moteriai papildomai reikia pridėti apie 200-300 mg omega-3 riebalų rūgščių per parą.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad besilaukiančioms moterims skirtuose multivitaminuose omega-3 riebalų rūgščių yra labai nedaug.

Todėl vertinga gerti žuvų taukų papildomai

Kadangi nėra tradicijos valgyti daug jūrinės žuvies, žuvų taukai lieka patikimiausias ir saugiausias būdas užtikrinti, kad mūsų organizmas gautų pakankamai omega-3.

Be to, gaminant kokybiškus žuvų taukų produktus, itin kruopščiai išvalomi bet kokie žuvies organizme esantys teršalai, todėl žuvų taukai yra visiškai saugūs.

Kokybiškų žuvų taukų rekomenduojama vartoti be pertraukos visus metus

Jei neviršijate nustatytų dozių, vartojant žuvų taukus vitamino A neperdozuosite.

Žymos:

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


septyni − = 0

Kitos temos: