Vaikų mityba per karantiną: 9 dietologės patarimai

Gydytoja dietologė ir meilės sau namų „MoLI“ įkūrėja Lina Barauskienė

Darbas iš namų su mažamečių kompanija šiandien daugeliui kelia nemenkų iššūkių. Vaikų mityba virsta dar didesniu galvos skausmu, kai ir sugalvoti, ir pagaminti, ir „pataikyti“ su savo pasiūlymu turi dirbanti mama ar tėtis. Pgamini, ir žiūrėk – nevalgo ar užsinori kažko kito.

Gydytoja dietologė ir meilės sau namų „MoLI“ įkūrėja Lina Barauskienė šiuo periodu pataria būti atlaidesniems sau.

„Žinoma, tėvų pareiga pasirūpinti pilnaverte ir įvairia vaiko mityba, formuoti jiems tinkamus mitybos įpročius, bet mes, tėvai, tai darome nuo pat vaiko gimimo. Tad jeigu šiuo metu kas kartą nesugebėsite (o tikrai nesugebėsite) paruošti „idealių“ patiekalų, tai tikrai nesugadins jūsų jau įdiegtų šeimos valgymo įpročių“, – pastebi L. Barauskienė.

Gyd. dietologė šiuo sudėtingu periodu tėvams nuoširdžiai linki atsipalaiduoti bei labiau pasitikėti savimi ir savo vaikais. L. Barauskienė dalinasi patarimais, kaip palengvinti sau kasdienybę ruošiant maistą šeimai. Kaip išlaikyti pusiausvyrą tarp sveiko maisto ir sveikos psichikos. Gydytoja ramina, reikėtų stengtis nepamiršti tinkamų mitybos įpročių, bet pamiršti tobulumą.

  1. Būkite atlaidesni sau, jeigu nespėjate kiekvieną dieną paruošti trijų karštų, sveikatingų patiekalų savo šeimai. Viskas gerai, jeigu maistą gaminate kelioms dienoms į priekį, jei vaikui yra siūlomas toks pat patiekalas kelias dienas iš eilės.
  2. Atlikusią porciją visada galite užšaldyti arba gaminti daugiau, kad dalį galėtumėte atsidėti į šaldymo kamerą kitam kartui. Nieko baisaus, jeigu kartais išverdate pirktą šaldytą maistą. Rinka siūlo ir puikios kokybės produktų, belieka atsirinkti ir nepiktnaudžiauti.
  3. Įtraukite vaikus į patiekalų planavimo ir gaminimo, maisto prekių pirkimo procesą. Taip turėsite progą, tuo pačiu metu, paaiškinti bei išmokyti apie skirtingas maisto medžiagas, jų poreikį organizmui. Tikėtina, kad tokiu būdu vaikai bus imlesni ir naujiems pateikalams bei produktams, kuriuos gal net patys išsirinks ar sugalvos.
  4. Dalinkitės maisto gaminimo atsakomybe su šeimos nariais: pusryčiai – tėtis, pietūs – mama, vakarienė – vaikai (jeigu vyresni ir jau pajėgūs).
  5. Paįvairinimui (kokią sutartą ir pasirinktą dieną) tiks ir į namus užsakytas maistas.
  6. Nepergyvenkite, kad vaikai nesuvalgo viso maisto lėkštėje arba kartais atsisako viso patiekalo. Vaikai gimė su natūraliu gebėjimu valgyti tiek, kiek jų kūnas reikalauja, koks yra jų enerijos poreikis. Visda atkreipkite dėmesį, kai jie sako, kad jau pasisotino, ar kai sako, kad nėra alkani. Nenustatykite jokių griežtų taisyklių. Kai vaikas netenka savo valgymo kontrolės, prasideda valgymo maištas, jis jaučiasi kažko netekęs, kyla nepasitenkinimas.
  7. Maistas gali suteikti pasitenkinimo ir komforto jausmą, tačiau maistas negali pakeisti tikrųjų šiltų jausmų – supratingų artimojo žodžių, palaikymo, šiltų apkabinimų. Vaikams šiuo metu irgi sunku, todėl šilumos iš jūsų irgi reikia.
  8. Tęskite valgymo kartu ritualą. Suplanuokite su šeima preliminarų valgymų laiką ir susirinkite visi kartu. Ir jums ir vaikams bus truputis poilsio tarp mokslų ir darbų. Valgymo metu skirkite dėmesį maistui. O vakarienė puikiai tiks aptarti dienos įvykius.
  9. Pasistenkite išlikti pozityvus ir įkvepiantis pavyzdys savo šeimai (kiek tai įmanoma). Kai šeimos nariai jus mato laimingus ir su užsidegimu planuojančius, ruošiančius, valgančius maistą, vaikai nežiūrės į valgymą – kaip į dar vieną vargą. Tai bus motyvacija ir jiems perimti šiuos įgūdžiūs.

„Jeigu leisite sau truputį labiau atsipalaiduoti, nustosite save spausti siekti tobulumo  – suprasite, kad karantinas tikrai nesugadins jūsų šeimos formuojamų mitybos įpročių. Priešingai, tai puikus laikas visai šeimai dirbti komandiškai: paįvairinti sau jau įprastą patiekalų racioną ir įtraukti šeimos narius į maisto planavimo bei gaminimo procesą“, – pataria gydytoja.

Susiję straipsniai

Žymos: ,

Sponsored Video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


septyni + 8 =

Kitos temos: