Spalvų pažinimas – lengvai, įdomiai ir paprastai

Spalvų pažinimas vaikams – tai tarsi stebuklinga kelionė po spalvų pasaulį ieškant lobių. Nežinia kur ir ką rasi, tačiau visada bus spalva!

Spalvų pažinimas – naujas etapas pasaulio pažinimo procese, tačiau jis turi būti paprastas, lengvas ir įdomus. Svarbu, kad mokymasis atpažinti, suprasti spalvas vyktų per kasdienes veiklas kiekvieną dieną. Tai gali būti skirtingų spalvų kojinių rūšiavimas atrandant dvi vienodas, vaikščiojimas po namus ir ieškojimas tam tikrų spalvų daiktų, daržovių bei vaisių valgymas, įvardijant jų spalvas.

Kviečiame į spalvas nerti per šias mūsų atrinktas veiklas. Idėjomis dalijasi „Family Lab Academy“ edukologės, knygos „Kaip auginti savarankiškus, kūrybingus vaikus?“ bendraautorės Jovita Starkutė ir Indrė Neimantė.

  1. Kaip sukurti spalvų karolius?

Ši veikla tiek tėveliams, tiek vaikams labai įdomi, nes turi keletą etapų. Pirmasis etapas, kuris labai patinka ir mažiems, ir dideliems vaikams, – nudažyti, nuspalvinti su teptuku makaronus vėrimui. Antra – išdžiūvus makaronams, verti juos ant siūlo arba ant pagaliuko, įstačius į modeliną. Galite susikurti ir nusipiešti kombinacijas, kokia eile kokią spalvą verti. Tai ilgalaikė ir naudinga veikla, mokanti ne tik spalvų, bet ir lavinanti vaikų smulkiąją motoriką.

  1. Kaip lengviau atpažinti spalvas?

Ogi jas dėlioti ir rūšiuoti su įdomiomis priemonėmis. Vienos jų – vaikams patinkantys tyrelių kamšteliai, spalvotos kaladėlės ar kitų žaidimų įvairiaspalvės priemonės. Vaikai lengviau išmoksta spalvas, kai jas mokosi po vieną, pvz., ieškote namuose tik geltonos spalvos daiktų, kitą dieną – raudonos.

3–6 spalvų žaisliukus ar kamštelius puikiai tinka dėlioti į tų pačių spalvų indelius (buityje atliekamus indelius apklijuokite spalvotu popieriumi). Galima spalvotus daiktus dėlioti ant nupiešto ir drauge nuspalvinto paveikslo, pavyzdžiui, kirmino. Žaisminga veikla koncentracijai, atidumui, rankos tikslumui lavinti!

  1. Kiek namuose spalvų?

Visiems patinka ieškoti spalvotų daiktų namuose. O radus tolesnė veiklos tąsa – juos tyrinėti, su jais susipažinti, juos išbandyti ir atrasti naujus panaudojimo būdus. Paskui vaikai daiktus gali sudėlioti atgal į tas vietas, kuriose jie buvo, – taip mokysis tvarkos. Pasirodo, namuose yra labai daug spalvų!

mamoszurnalas.lt_630x400

Susiję straipsniai

Žymos: , ,

Rekomenduojami video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


− trys = 4

Kitos temos: