Kaip šeimoje praktikuoti dėmesingą įsisąmoninimą, vadinamą Mindfulness? Puikiausia vieta – prie vakarienės stalo

valgo

Freepik.com

Kaip šeimoje praktikuoti dėmesingą įsisąmoninimą (angl. Mindfulness)? Dėmesingo įsisąmoninimo praktikavimas šeimoje gali tapti puikia galimybe sustoti, pabūti vieni su kitais ir mokytis geranoriškumo bei dėkingumo. Geriausia dovana, kurią galime duoti vieni kitiems yra dėmesys. Kai pilnai apgaubiame dėmesiu tuos kuriuos mylime – jie ima žydėti.

Dauguma tėvų, išbandžiusių dėmesingą įsisąmoninimą ir supratusių jo naudą, nori šio įgūdžio mokyti ir vaikus. Lengviau tai padaryti gali būti tuomet, kai praktikuojame visi drauge. Šeimoje sąmoningumo akimirkas galime įvesti labai įvairiai. Vienas iš paprastesnių būdų – praktikuoti sąmoningumo akimirkas prie vakarienės stalo.

  1. SUPER klausytojas

Kartu su šeima galime mokytis, ką reiškia būti SUPER klausytoju? Paklauskite vaikų: „Kai tu man kažką pasakoji, kaip nori, kad aš elgčiausi tuo metu? Ar tu nori, kad aš galvočiau apie maistą? Ar apie tai, ką man pasakyti tau? Apie susitikimą, kurį turėjau ryte? Ar tau labiau patiktų, kad aš negalvočiau visų šių minčių, o tiesiog sutelkčiau visą savo dėmesį į tave? Į tai, ką tu man pasakoji? Tokiu būdu aš ugdyčiau savo SUPER klausymo įgūdžius. Gal ir tu norėtum išbandyti?“ Taip galime visi paeiliui dalintis savo istorijomis, o klausytojai praktikuoti savo SUPER klausymo įgūdžius, sutekdami visą savo dėmesį į kalbantįjį ir jo istoriją.

  1. Pabuvimas su garsu

Yra pastebėta, kad garsai labai padeda vaikams sustoti ir įsižeminti. Susėdus prie vakarienės stalo, galime padaryti dėmesingą susikaupimą. Tam puikiai gali padėti varpelio garsas. Galime duoti vaikui meditacijos varpelį ir paprašyti jo suskambinti vieną kartą. Kiti šeimos nariai užsimerkia ir pakelia ranką, kai garsas nutyla. Taip paskambinti gali kiekvienas šeimos narys iš eilės. Jei neturi varpelio, galima daryti kitą pratimą – užsimerkti ir klausyti visų garsų, kuriuos girdime – kambaryje, už kambario ribų, savo viduje. Galime suskaičiuoti tuos garsus ir po to pasidalinti. Jei turime daugiau laiko ar norime pratimą išplėsti, galime užduoti vaikams klausimus: Kokius garsus išgirdai? Kurie tau buvo malonūs, kurie nemalonūs? Ar turi mėgstamiausią garsą? O mažiausiai mėgstamą? Ar yra garsų, kurie tau primintų namus? Mokyklą? Gamtą? Maistą?

  1. Pasaulis tavo lėkštėje

Kiekvienas pasirenka vieną maisto gabalėlį esantį lėkštėje. Bandykime pagalvoti, kas turėjo nutikti, kokie žmonės prisidėti, kad šis maisto gabalėlis atsidurtų mūsų lėkštėje? Bandykime panagrinėti itin išsamiai. Iškelkime visas aplinkybes, kurios prisidėjo prie šio maisto gabalėlio vystymosi: žmonės, kurie, sėjo, augino, nuėmė derlių, pakavo, pardavė, nupirko, atnešė ir paruošė, taip pat gamtos reiškiniai, kurie rūpinosi šiuo maistu: saulė, debesys, lietus, dirvožemis, sliekai ir kiti dalykai, kuriuos sugalvosite. Kuo plačiau apie tai pagalvosite, tuo platesnis pasaulis atsidurs jūsų lėkštėje.

  1. Klausimas tau

Paprasti klausimai, susiję su mūsų dienos patirtimis, yra puikus būdas pabūti vieni su kitais įtempto gyvenimo ritme. Juk kiekvienas iš mūsų labiausiai nori jaustis suprastu, priimtu ir saugiu. Šeimoje tą puoselėti ypač svarbu. Taigi, sustokime ir pabūkime vieni su kitais, padovanodami jiems dalelę savo laiko. Galime turėti pasiruošę klausimų kortelių, kurias traukime paeiliui ir atsakykime į klausimą. Kitas būdas – užrašyti klausimus ant popierėlių ir sulankstytus įmesti į dėžutę ar dubenėlį. Kiekvienas išsitraukia po klausimą. Arba galime tiesiog užduoti klausimus vieni kitiems. Keli klausimų pavyzdžiai:

Dienos pasisekimai ir pamokos: galima dalintis, kas šiandien mums buvo sėkminga ir kur gavome pamokas?

Dėkingumas: pasakykime tris dalykus, už ką šiandien esame dėkingi. Tai gali būti daiktas, gyvūnas, asmuo ar veikla.

Straipsnį paruošė psichologė, mindfulness mokytoja Asta Jakonienė pagal www.mindfulschools.org

mamoszurnalas.lt_630x400

Susiję straipsniai

Žymos: ,

Rekomenduojami video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


+ vienas = 4

Kitos temos: