Po sočių švenčių – vaikščiojimo varžybos tiesiog namuose

Vlada

Sveikos gyvensenos entuziastė Vlada Musvydaitė su šeima

Sugriežtinus karantiną daugiausiai laiko tingiai praleidžiame namuose, tačiau po sočių švenčių vertėtų nepamiršti pajudėti.

Sveikos gyvensenos entuziastė Vlada Musvydaitė sako, kad judėjimas žmogui – gyvybiškai svarbus ir jo skatina nepamiršti net ir laiką leidžiant namuose. O kad tinkamai prajudintumėte kūną, nebūtinas daug pastangų ir jėgų kainuojantis sportas.

Tam puikiai tinka ir paprastas pasivaikščiojimas namuose ar aplink juos.

Anot sveikos gyvensenos šalininkės, vaikščiojimas ne tik smagus, bet ir itin naudingas užsiėmimas. Dažnai vaikštant ne tik yra mažinamos ilgo sėdėjimo pasekmės, bet ir suaktyvėja organizmo veikla bei yra gerinama imuninė sistema, mažinamas stresas. Pasirodo, šis sportas teigiamai veikia ne tik jūsų fizinę sveikatą, bet ir psichologinę būseną, o lengvas fizinis aktyvumas netgi skatina kūrybiškumą ir gerina nuotaiką.

Žinoma, šiuo metu eiti pasivaikščioti galite tik su tais žmonėmis, su kuriais gyvenate, o žingsniuoti saugiausia namuose ar atvirose ir nuošaliose vietose aplink juos, kuriose nesutiksite kitų žmonių. Juk tai – puikus būdas ne tik prasijudinti, bet ir praleisti laiko su šeima ir užimti aktyvaus judėjimo pasiilgusius vaikus.

V. Musvydaitei pritaria ir Vilma Juodkazienė prekybos tinklo „Iki“ maisto ekspertė. Pasak jos, svarbiausia – tinkamai pasiruošti, šiltai apsirengti, o kad vaikščiojimas neprailgtų – į žygį svarbu įsidėti ir mėgstamų užkandžių, namuose pasiruošti šilto gėrimo.

„Vaikščiojimas, buvimas gryname ore skatina apetitą. Ypač tai pastebime pasižiūrėję į vaikus – neretai iš lauko jie grįžta labai išalkę. Ir nors pikniko ant ežero kranto nesurengsite, bevaikščiodami tikrai galite patogiai ir skaniai užkąsti. Juk tam puikiausi tinka ir įvairiausi riešutai, mėgstami džiovinti vaisiai ar lengvi sumuštiniai“, – teigia V. Juodkazienė.

Tačiau, anot jos, pagrindinis pasivaikščiojimo akcentas, kuris pajutus šaltį sušildys, yra šiltas gėrimas. „Tai gali būti ir tonizuojanti arbata ar arbata, pagaminta iš tiesiog mėgstamų žolelių. Taip pat einant pasivaikščioti šaltuoju metų laiku į kuprinę galima įsidėti ir termosą imbierinės arbatos su medumi ir citrina. Tai ne tik skanus, bet ir sveikas gėrimas“, – teigia ji.

Pajudėti – ir namuose

Jeigu į lauką eiti nenorite – V. Musvydaitė sako, kad pajudėti skatintina ir neiškeliant kojos iš namų, o lengva mankšta gali tapti savotišku žaidimu.

Anot jos, sumažėjęs fizinis aktyvumas ir prastėjanti psichologinė sveikata – du didžiausi iššūkiai, su kuriais žmonėms tenka susidurti per karantiną. Todėl V. Musvydaitė, kartu su mobiliosios programėlės „#walk15“ komanda, įvairaus amžiaus gyventojus kviečia likti namuose, mesdama jiems vaikščiojimo iššūkį – iš kambario į kambarį, po virtuvę, aplink stalą ar sofą žingsniuoti kasdien, taip varžytis su bendraminčiais ir pretenduoti į daugiausiai namie einančių gretas.

„Vaikščiodami namuose stebėkite savo nueitus žingsnelius, konkuruokite su šeimos nariais, draugais ir tai taps ne tik sveiku įpročiu, bet ir savotišku žaidimu, pramoga. Pamatysite, po kurio laiko šis įprotis taps paprasčiausiu gyvenimo būdu, kuris ne tik sustiprins jūsų sveikatą, bet ir pagerins nuotaiką“, – sako V. Musvydaitė.

Na, o jeigu pasivaikščioti visgi išsiruošite į lauką, V. Juodkazienė siūlo nepamiršti pasiimti alkį numalšinsiančių užkandėlių arba pasiruošti lengvų sumuštinukų ir sušildančių gėrimų, kuriuos lengvai galėsite įsimesti į kuprinę. Keli paprasti receptai:

Sumuštinis meškutis

Jeigu pasivaikščioti išsiruošite į lauką, nepamirškite pasiimti alkį numalšinsiančių lengvų sumuštinukų

Sumuštiniai su mocarela ir kumpiu

Jums reikės:

Mėgstamos duonos (gali būti balta ar pilno grūdo)

Pesto padažo

Kelių pomidorų

Mocarelos

Šviežių špinatų

Šviežių bazilikų

Kumpio

Paruošimas:

Duonos riekeles ištepkite parduotuvėje įsigytu pesto padažu. Tuomet supjaustykite pomidorus, mocarelą ir gražiai sudėliokite ant vienos duonos riekelės. Ant kitos pesto padažu išteptos riekelės sudėkite plonai supjaustytą kumpį, saujelę špinatų ir bazilikų. Riekeles sudėkite viena ant kitos ir šiek tiek suslėkite.

Arbata su citrina, imbieru ir medumi

arbata

Vitos Jurevičienės nuotr. www.fotovita.lt

Jums reikės:

1 citrinos

Kelių šaukštų medaus

Imbiero šaknies

Paruošimas:

Imbiero šaknį sutarkuokite, sudėkite į indą. Tuomet ant sutarkuotos šaknies užspauskite citrinos sulčių ir įdėkite kelis šaukštus medaus – pagal skonį. Viską sumaišykite ir užpilkite karštu vandeniu.

Šaltalankių arbata

Jums reikės:

Saujos šviežių šaltalankių (gali būti ir šaldyti)

Kelių šaukštų medaus

Žiupsnelio cinamono

Paruošimas:

Šaltalankio uogas sutrinkite, tuomet į sutrintas uogas įmaišykite kelis šaukštelius medaus – pagal skonį, įberkite nedidelį žiupsnelį cinamono. Viską užpilkite karštu vandeniu. Skanaus!

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

Žymos: , , , ,

Sponsored Video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


4 + devyni =

Kitos temos: