Yra vaikų kurie iš darželio į mokyklą iškeliauja perskaitę per 200 knygų!

Knygu_ darz_elio foto.

Svarbu, ne kiek laiko praleidžiama su knyga, o kaip nuosekliai ir pagal kokią metodiką tas darbas vyksta

Rugsėjo mėnesį po „Šiaurės Licėjaus“ stogu Kaune, Rotušės aikštėje duris atvers ikimokyklinė grupė 45 m. vaikams. Mintis sudominti dar jaunesnius vaikus priešmokyklinę klasę jau turinčioje pradinėje mokykloje kilo bendradarbiaujant su Vilniuje įsikūrusiu privačiu knygų darželiu „Aukštyn kojom“. Apie tai, kaip meilė knygai daro įtaką pradinukų rezultatams pasakoja ir patirtimi dalinasi šių ugdymo įstaigų vadovės.

„Aukštyn kojom“ nei dienos neištveriame be knygų. Įsivaizduokite, nuo vienerių metų darželį lankantis vaikas į mokyklą iškeliauja perskaitęs per 200 knygų! Net pačių mažiausiųjų grupėse pedagogai kasdien skiria laiko interaktyviąjam skaitymui. Skaitydami istorijas vaikai susipažįsta su herojais, iš jų semiasi idėjų, mokosi gyvenimiškų pamokų, vertybių ir susipažįsta su pasauliu“ – pasakoja darželio vadovė Aurėja Kalaimaitė.

„Dirbdami su pradinukais pastebime, kad iki mokyklos užmegztas vaiko santykis su knyga daro milžinišką įtaką jo motyvacijai skaityti, rašyti ir apskritai – smalsumui mokytis. Todėl dėmesys vaikų literatūrai – jos pažinimui, skaitymui, analizavimui bei joje pateiktos gerosios patirties pritaikymui kasdieniniame gyvenime – turi būti skiriamas nuo pat mažens.

Knygu_ darz_elio foto

Meilė knygai daro įtaką pradinukų rezultatams

Ieškodami būdų, kaip motyvuoti mokinius siekti aukščiausių asmeninių rezultatų pradėjome bendradarbiauti su „Aukštyn kojom“ darželiu. Profesionalūs „Šiaurės licėjaus“ pedagogai nuo šio rudens Kaune taikys ne vienerius metus knygų darželio kauptą patirtį, sudarydami galimybes ir Kauno ikimokyklinukams pamilti knygą“ – pasakoja „Šiaurės licėjaus“ Kauno mokyklos vadovė Rūta Kuodienė.

Laiką su knyga vaikai praleidžia ko gero kiekvienoje ugdymo įstaigoje, tačiau ir A. Kalaimaitė ir R. Kuodienė tvirtina, kad svarbu, ne kiek laiko praleidžiama su knyga, o kaip nuosekliai ir pagal kokią metodiką tas darbas vyksta.

„Dirbant su knyga svarbu naudoti skirtingas strategijas, nes lavinami skirtingi gebėjimai. Pavyzdžiui, žinių aktyvavimas – puikus kontekstinio ugdymo pavyzdys. Nuo vaiko gebėjimų labai priklauso, kokia strategija taps jo mėgstamiausia.

Nuspėjimą labiausiai mėgsta vaikai, pasižymintys lakia fantazija, o į santraukos formulavimą lengviausiai įsitraukia gebantys gerai susikaupti ir matyti „didelį paveikslą“. Formuluojant santrauką naudinga kurti minčių žemėlapius – jis padeda atrasti ryšius; išsiaiškinti pagrindinius herojus, jų bruožus; išskirti esminius įvykius ir kaip jie pakeitė istoriją; diskutuoti; tiksliai suformuluoti santrauką; suteikia „vedėjo“ vaidmenį vaikams ir leidžia būti išklausytiems kitų“ – pavyzdžiais dalijasi A. Kalaimaitė.

Knygų darželio vadovė džiaugiasi, kad dalinantis patirtimi su partneriais Šiaurės šalyse ir dieną iš dienos dirbant su vaikų literatūra pavyko sukurti kokybišką sužaidybintą metodiką, pagal kurią nuo rudens jau ir Kaune ikimokyklinukai smagiai leis laiką su knygomis nė nepastebėdami, kaip žaidimo metu progresuoja jų gebėjimai ir plečiasi galimybės.

Norite, kad jūsų vaikas „užsikrėstų“ knygomis dar iki priešmokyklinės klasės? Registruokitės asmeniniam pokalbiui tel. 8 612 54048 arba parašykite el. p. [email protected].

Susiję straipsniai

Žymos: , ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


7 − = trys

Kitos temos: