Žindančios moters mityba. Kūdikiui išmaitinti reikia 637-722 kcal per parą

darzoves1

Studijos „G foto“ nuotr. www.gfoto.eu

Laimingos moterys, kurios maitina savo kūdikius krūtimi nesukdamos gavos apie tai, ką joms valgyti. Dalis jaunų mamų (ir nemaža dalis) jaudinasi dėl kiekvieno kąsnio, nes mažyliams pučia pilvukus, beria. Mamų prašymu, trumpai grįžtame prie temos – ką valgyti žindyvei.

Pagrindinė taisyklė

Visos, net ir mažiausiai į teorines rekomendacijas besigilinančios žindančios mamos išmano pagrindines mitybos rekomendacijas (mažiau citrusinių vaisių, mažiau kavos ir šokolado, mažiau arba jokio alkoholio). Jei vaikučiui nekyla sveikatos sutrikimų, mamai pakanka laikytis vienos aiškios taisyklės:
Žindančios moters mityba neturėtų radikaliai skirtis nuo mitybos nėštumo metu. Per 9 nėštumo mėnesius vaikutis jau susipažino su mamos valgiaraščiu, maitinimosi ritmu, priprato prie mamos vartojamo maisto skonio, tad pienas su pažįstamu prieskoniu bus gardesnis.

Kiek suvalgyti

Gamta pasirūpino, kad po gimdymo moteriai liktų 2-4 kg papildomų riebalų, kurie skirti pieno gamybai. Todėl tikrai nereikia sukti galvos dėl pogimdyminio antsvorio – jis išgaruos žindant. Maitinimo metu lieknėjama pačiu sveikiausiu organizmui būdu – netenkama tik riebalų (paprastai laikantis dietų netenkama skysčių, mažėja raumenų masė).
Kiek papildomai suvalgyti, kad pasigamintų reikiamas kiekis pieno? Šimtui mililitrų pieno pagaminti mama išeikvoja apie 85 kcal. Kasdien vidutiniškai pasigamina 750-850 ml pieno. Vadinasi, vienam kūdikiui išmaitinti moteris išeikvoja 637-722 kcal per parą. Žindančiai moteriai rekomenduojama suvartoti papildomas 500 kcal. Tiek padidinus kalorijų kiekį, svoris vis tiek turėtų po truputį kirsti. Jei liko nemažai antsvorio, kalorijų kiekio galima nedidinti, tada svoris kris greičiau.

Ar maistas tinka kūdikiui?

Paprastai netolerancija pirmiausia pasireiškia pilvo pūtimu. Tarp produktų, kurie gali sukelti mažylio pilvuko pūtimą, minimi: kopūstai, ropės, brokoliai, pupelės, rabarbarai, abrikosai, džiovintos slyvos, svogūnai, česnakai. Jei abejojate, ar valgomas produktas tinka mažyliui, stebėkite kūdikio reakciją į šį maistą 24 valandas po to, kai suvalgėte. Jei per tiek laiko pilvuko pūtimo nepastebėjote, greičiausiai produktas tinkamas.

Kūdikiui pilvuką gali pūsti ir dėl per didelio mamos suvartojamo kofeino kiekio, todėl patariama išgerti ne daugiau kaip 2 puodelius kavos per dieną. Kofeinas didina kūdikio dirglumą, taip pat veikia ir arbata bei energetiniai gėrimai.
Manoma, kad įvairių rūšių saldumynų perteklius gali būti viena iš kūdikio pilvo pūtimo priežasčių.
Produktai, sukeliantys dujas žarnyne, tai daro motinos žarnyne, o ne kūdikio. Todėl nėra visiškai teisinga prielaida, kad visi produktai, kurie sukelia vidurių pūtimą mamai, per pieną sukels ir kūdikiui.

Maitinanti mama ir skysčiai

Gerti reikia tiek, kiek prašo organizmas – kai jaučiamas troškulys. Todėl reikia klausyti troškulio jausmo. Skysčių (kurių didžiąją dalį turėtų sudaryti vanduo) reikėtų išgerti kiek daugiau nei iki šiolei: kasdien bent 2 litrus, o jei gausiai prakaituojama – ir daugiau. Trūkstant skysčių pieno gali sumažėti, bet per prievartą versti savęs gerti neverta – nuo skysčių pertekliaus pieno nedaugėja. Atvirkščiai – priverstinis skysčių vartojimas gali sumažinti pieno gamybą ir kartu sulėtinti naujagimio svorio augimą. Taigi per didelis vandens vartojimas ne tik kad nenaudingas, bet gali būti ir žalingas žindant. Kaip suprasti, kad skysčių trūksta? Tuomet sumažėja šlapimo kiekis, šlapimas tampa tamsesnis, tačiau pagaminamo pieno kiekis nekinta.
Gazuoti gėrimai neturi pastebėto neigiamo poveikio mažylio virškinimui, jei vartojami su saiku. Svarbu, ar gazuotame gėrime nėra dirbtinių saldiklių, kurie gali turėti kancerogeninį poveikį. Visuomet geriau rinktis gėrimą su natūraliomis sultimis.
Karvės pienas kažin ar pagerins motinos pieno sudėtį, tačiau svarbus motinai kaip kalcio šaltinis, todėl jo ar kitų pieno produktų reikėtų vartoti kasdien. Pilnaverčiame dienos racione turėtų būti ne mažiau kaip trys pieniški patiekalai.

Magiška kmynų galia

Kmynų arbata jau daugybę metų perduodama iš kartos į kartą kaip gėrimas, skatinantis laktaciją. Nėra tyrimų, įrodančių, jog kmynų cheminė sudėtis turi teigiamos įtakos laktacijos fiziologijai. Tačiau šios arbatos vartojimas turi teigiamą psichologinį poveikį daliai mamų, tikinčių jos nauda. Šiltas gėrimas gali palengvinti pieno tekėjimą, atpalaiduoti žindančią motiną, tačiau apskritai arbatą reikėtų gerti nestiprią ir ne per dažnai.

Pagrindiniai žindančios moters mitybos principai

Venkite dietų, o juo labiau svorį mažinančių vaistų.

Valgykite kuo įvairesnį maistą – duonos bei grūdinių kultūrų gaminių, vaisių, daržovių, pieno produktų, mėsos ar jos pakaitalų kiekvieną dieną. Maitinančios mamos valgiaraštyje turėtų būti kuo įvairesnių vaisių ir daržovių, geriau išaugintų mūsų gyvenamame regione, o ne atvežtų iš egzotiškų kraštų.

Suvartokite 3 ar daugiau pieno produktų porcijų kiekvieną dieną, tačiau negalvokite, kad išgertas karvės pienas padidins motinos pieno kiekį. Per dieną išgeriant daugiau nei 400 ml pieno, į motinos organizmą pakliūva daug pieno baltymų. Jų perteklius nėra naudingas kūdikiui.

Verta atsisakyti: rūkytų dešrų, bulvių traškučių, alkoholio (kurio koncentracija piene prilygsta koncentracijai motinos kraujyje), rūkymo. Reikėtų vengti per didelio kiekio kavos, arbatos, kitų gėrimų su kofeinu, šokolado, riešutų. Jei vaikas ne visada noriai čiulpia krūtį, vertėtų vengti pienui nemalonų prieskonį galinčių suteikti produktų: labai pikantiškų, gausiai pagardintų česnaku, svogūnu, pipirais patiekalų, ridikėlių, salierų, didesnių kiekių kopūstų, žiedinių kopūstų.

Gerkite, kai tik pajuntate troškulį. Žindant skysčių poreikis padidėja.

Nepiktnaudžiaukite kava, nes kofeinas patenka į pieną. Kūdikiui nekenkiantis kiekis yra du puodeliai per dieną. Kavą reikėtų išgerti tuojau po žindymo, jei žindoma kas 3-4 val.

Patartina vengti maisto ir gėrimų, turinčių daug konservantų (sulčių iš pakelių, greito maisto, kai kurio šaldyto maisto), nes konservantai per pieną gali patekti kūdikiui.

Nereikia paniškai bijoti citrusinių vaisių. Jie yra puikus vitamino C šaltinis, todėl jei šeimoje nėra alergijos šiems vaisiams, saikingai juos vartoti net pageidautina.

Nepakeičiama žindančiai mamai yra geležis, kuri reikalinga, kad moteris nesusirgtų nėščiųjų anemija, nes vaikelis per pieną „pasiima“ iš mamos tiek geležies, kiek jam reikia, o mamai kartais lieka per mažai.

Svarbu, kad žindanti mama gautų pakankamai kalcio. Kalcis reikalingas vaikelio kaulams ir dantims, suteikia jiems tvirtumo, būtinas raumenų darbui, nervams funkcionuoti, kraujui krešėti, imunitetui.

Dar vienas nepakeičiamas elementas, reikalingas žindyvei – omega3 rūgštys, skatinančios vaikelio smegenų vystymąsi ir veiklą. Papilduose, skirtuose žindančioms moteris, paprastai yra sumažina vitamino A dozė. Vitamino A (retinolio) kiekis nėštumo metu ir žindant turi būti mažesnis, nei įprasta.

„Mamos žurnalas“

Žymos: , ,

3 Atsiliepimai kategorijoje “Žindančios moters mityba. Kūdikiui išmaitinti reikia 637-722 kcal per parą”

  1. 2017/08/24 at 15:03 #

    Svarbiausia yra valgyti įvairų maistą, kad vaikelis gautų įvairių maistinių medžiagų ir vitaminų. Dar kaip ir minėta straipsnyje, reikėtų privengti visokių aitrių prieskonių ir produktų, kurie sukelia pilvuko dieglius.

  2. Inga
    2018/02/09 at 19:00 #

    Kokie pezalai. Maitinu kudiki,esu apkuni,nutariau valgyti maziau,kad dar labiau nesustoreciau ir ka jus manote? Po poros savaiciu pradejo dingineti pienas,krutys tapo tuscios,vaikas alkanas. Pradejau valgyti vel daugiau,tikrai daugiau negu reikia moteriai iprastu jos gyvenimo momentu ir pieno vel pradejo atsirasti daugiau. Vien arbateliu gerimas ar specifinio maisto valgymas,jeigu kaloriju per mazai,nepakanka! Nereikia cia situ nesamoniu skleisti ir,nezinau,pagelbeti farmacijos mafijai,kad mamos lektu pirkti papildu ar vaistu. Maitinant reikia valgyti daugiau! Ir gerti daugiau,ne be reikalo mociutes taip sako,nes seniau niekas nemeluodavo,nes nebudavo del ko. Lygiai tas pats del valgymo uz du laukiantis. Valgyti uz du tikrai nereikia,bet juk pats kudikis,organizmas vercia valgyti uz du!

  3. bbb
    2018/03/09 at 13:10 #

    na as irgi valgau daug daugiau nei iprastai,o jei maziau, tai ir pieno mazai yra…
    Svoris grizta i mano iprasta, normalu, bet neliekneju. Taigi tiesa kad vis tiek reikia daugiau valgyt..

Palikite atsiliepimą


5 − du =

Kitos temos: