Patarimai šeimoms, kurios saugo vaikus nuo nutukimo arba augina jau nutukusius mažylius

svoris

Vitos Jurevičienės nuotr. www.fotovita.lt

Pataria gydytoja dietologė Jūratė Lipeikaitė.

  • Visomis jėgomis stenkitės, kad gydomas nuo nutukimo vaikas nesijaustų išskirtinis ar nuskriaustas. Tegul mato, kad visi šeimos nariai nuo šiol valgo sveikiau, t.y. tą patį, ką ir jis.
  • Valgymo metu niekada vaiko nebarkite, kalbėkite tik maloniomis, nenervinančiomis temomis. Svarbu, kad valgymo aplinka būtų rami, vaikas įprastų valgyti neskubėdamas, lėtai kramtytų maistą.
  • Mitybos pokyčius įvedinėkite palaipsniui. Jei suprantate, kad iki šiol kai kurie mitybos įpročiai šeimoje buvo neteisingi, keisdami juos po truputį kaskart paaiškinkite vaikui, kad šitaip maitintis sveikiau.
  • Pasistenkite laikytis valgymo grafiko: suaugusieji tegul valgo 4-5 kartus, vaikas gali valgyti 5- 6 kartus nedideliais kiekiais tomis pačiomis valandomis, nieko nekramsnodamas tarp valgymų.
  • Ryte pasistenkite visi kartu papusryčiauti. Ypač tiems, kurie nepasiliks namie, tai puiki proga pavalgyti tokio maisto, kokio negaus vėliau mokyklos ar darbovietės valgykloje ir kurio negalėsite įsimesti į maišelį: košės ar dribsnių su liesu pienu, vaisių salotų. Žinoma, tėtis čia irgi turi susiprasti ir nevalgyti riebalais varvančios kiaušinienės su spirgučiais.
  • Jei nuo pusryčių iki pietų prabėgs daug laiko, pasirūpinkite, kad visi turėtumėte nedidelį užkandėlį priešpiečiams. Jei įmanoma, įsidėkite neriebaus jogurto, vaisių ar indelį neriebios daržovių mišrainės su gabalėliu duonos. Vaiko priešpiečiai galėtų būti panašūs į jūsiškius, tegul mato, kad ne tik jis nešasi ne sausainius su šokoladu.
  • Pietūs neturėtų būti nei labai gausūs, nei labai riebūs. Geriausia, kad desertas po pietų būtų švieži vaisiai. Taip ne tik kad neskatinsite šeimos kaupti riebalus, bet ir nevargins popietinis mieguistumas.
  • Pavakary ir vėl truputį užkrimskite. Nedidelis sumuštinis be sviesto, bet su daržovėmis arba vaisiai, riešutai ir liesas pieno produktas – labai neblogas pasirinkimas.
  • Pasistenkite, kad po vakarienės dar liktų bent kelios valandos iki miego. Jei grįžtate vėlai ir tenka vakarieniauti prieš pat miegą, išskirstykite dienos mitybą taip, kad vakarienei tektų tik nedidelė dienos maisto dalis, pavyzdžiui, pieniška daržovių sriuba.
  • Atminkite, kad maistas turi būti ruošiamas be riebalų. Atsisakykite patiekalų, keptų aliejuje, taukuose ar svieste. Nepamirškite, kad maistą galima ruošti mikrobangų krosnelėje, virti garuose ar vandeny, kepti orkaitėje įvyniotą į foliją ir t.t. Trupučiu aliejaus pagardinkite jau pagamintą patiekalą.
  • Pripraskite patys ir pripratinkite vaiką gerti vandenį tarp valgių Nnegailėkite pinigų nupirkti kokybiško skanaus vandens buteliuose. Kartais galite pakeisti vandenį žolelių arbata su citrina, saldinta iš aspartamo pagamintu saldikliu, pomidorų sultimis, „netikra” gilių ar cikorijų kava, balinta trupučiu lieso pieno.
  • Tegul šaldytuve ir virtuvės spintelėse nuolatos būna sveikų produktų: pirkite tik liesus pieno produktus, visuomet turėkite įvairių šviežių ir šaldytų vaisių bei daržovių, sveikų neriebių užkandžių. Galite prisipirkti duoniukų, ryžių paplotėlių, įvairių dribsnių, tik pirkdamos, pvz., šventinį desertą, pirkite tik tiek, kad būtų po vieną gabalėlį kiekvienam šeimos nariui ir neliktų nereikalingų pagundų.
  • Sugalvokite skatinamųjų priemonių, nesusijusių su maistu. Nupirkite bilietą į kino teatrą, žaislų, kompaktinių plokštelių… Jei vaikui leisite išsirinkti, ar jis valgys sekmadieninio tortą po pietų, ar visa šeima apsilankys baseine (kine, teatre, zoologijos sode, prie ežero), kalorijų pertekliaus išvengsite nesunkiai.

Jei kiti šeimos nariai ploni

Kad ir kaip būtų keista, labai dažnai mamos, mokomos gaminti tą patį sveiką maistą storam vaikui ir kitiems šeimos nariams, jaudinasi, kad nesuplonėtų ir taip plonas vaiko broli ar sesuo. Tokiu būdu ir toliau būtinai perka jiems pyragėlius. Nepainiokite sveikos mitybos su dieta plonėjimui! Liekniesiems šeimos nariams nebūtina skaičiuoti kalorijų, tad jie tegul sveiko maisto į lėkštę kraunasi kiek tik nori, tegul jų salotos būna labiau pagardinamos aliejumi, tegul valgo riebesnius jogurtus. Tik kad koks plonas vaikas būtų, jam niekada nebus sveika nei riebaluose kepta mėsa, nei blyneliai, nei bulvių traškučiai, nei pyragėliai. Tad tegul juos valgo kiek įmanoma rečiau ir – geriausia – nematant storuliui…

Post scriptum sveikų vaikų mamoms

Taip, kaip mokote savo vaikus gerbti vaikus, turinčius negalią, ir iš jų nesišaipyti, pasistenkite kuo subtiliau paaiškinti ir storulio klasės draugo problemą – kad tai yra liga, ir kad iš to jokiu būdu negalima juoktis ar tyčiotis; kad žmogaus vertė nepriklauso nuo jo kūno masės. Skatinkite draugauti su tokiu vaiku. Galbūt jam tokia pagalba bus tikrai neįkainojama.

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

Žymos: , , ,

Sponsored Video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


vienas + = 8

Kitos temos: