Nesvarbu, kokio amžiaus jūsų vaikas, jis tiesiog privalo tris kartus per savaitę po 60 minučių aktyviai judėti

sportas

Eglės vedamas užsiėmimas

Esu trijų vaikučių mama (17 metų, 12 metų ir 2 metų), gyvenu Jungtinėje Karalystėje, Peterborough mieste.

Atvykau čia prieš 8 metus, sunkiu savo gyvenimo laikotarpiu – po skyrybų su vyru. Esu labai dėkinga savo draugėms, kurios padėjo apsiprasti su britišku gyvenimo būdu. Įsiliejusi į šalies gyvenimą, ėmiau ieškoti papildomos veiklos, kurioje galėčiau realizuoti savo pomėgius. Baigiau sporto instruktorių kursus ir įkūriau Happy Kids Fitness klubą lietuvių vaikams. 

Per pirmas dvi savaites mūsų lietuviukų prigužėjo apie 30! Jie buvo ištroškę aktyvaus laiko, žaidimų, adrenalino! Tėveliai nuostabūs – palaiko,  džiaugiasi, kad vaikai turi kur išsikrauti. Daug tėvų klausdavo:  „Ką daryti, kaip atitraukti vaiką nuo kompiuterio? Norime, kad eitų sportuoti. Kaip priversti?“ Nereikia jų versti! Reikia rodyti pavyzdį. Čia gyvendama žaviuosi britų senjorais, kurie rytais bėgioja, eina mankštintis. Jie džiaugiasi gyvenimu. Ko nepasakytum apie jaunąją kartą. Anglijoje labai daug nutukusių vaikų, ir kaltas ne vien pigus, greitas maistas. Vaikai visiškai nejuda. Tiesa, galima pastebėti ir kitą kraštutinumą – yra vaikų, aktyviai lankančių kokios nors konkrečios sporto šakos treniruotes. Bet, manau, populiariai apie judėjimo naudą per mažai kalbama. Todėl nutariau parašyti jūsų žurnalui ir paskatinti tėvelius, kad ir karantino metu nepamirštų su vaikais pajudėti, pasivaikščioti, padūkti.

Kovido situacija užsitęsė labai ilgai, vaikai kasdien girdi informaciją apie užsikrėtusius, mirusius žmones. Jų pasąmonė orientuota į baimę, nerimą, stresą, nors žodžiais galbūt to ir neišsako. Nesakau, kad reikia nuo vaikų slėpti, kas vyksta pasaulyje, bet turime suprasti, kaip tai veikia vaikų (ir ne vaikų) psichologiją. Mes tiesiog privalome pozityviai gyventi ir imtis protingų veiksmų. Prisiminkime, kad judėjimas gamina laimės hormoną.

Uždarytos salės ir sporto užsiėmimai? Taip, tai didžiulė problema. Bet jei nors kiek pamąstysite, tikrai sugalvosite, kaip vaikus išjudinti! Tai labai labai svarbu – neužsidaryti tarp keturių sienų.

Taigi nesvarbu, kokio amžiaus jūsų vaikas, jis tiesiog privalo (pagal PSO rekomendacijas) atlikti 60 minučių vidutinio intensyvumo veiklą, aktyviai judėti tris kartus per savaitę. Tėveliai, prisiminkite savo vaikystę. Bus nepamirštamas laikas tiek jums, tiek jūsų vaikams. Eikite į lauką ir įjunkite fantaziją, įtraukite kuo įvairesnių pratimų: bėkite, šokinėkite, tūpkite, šliaužkite, voliokitės,  ropokite, šokite!

Kiek daug pratimų galima atlikti tiesiog stovint, atsisėdus ar atsigulus. Pasiimkite kamuolį, lanką, ką tik turite. Taip lavinsite vaiko vikrumą, ištvermę,  lankstumą, jėgą (iki 14 metų su svarmenimis nerekomenduojama sportuoti). Dauguma vaikų tiesiog palikti likimo valioje būtent šituo sunkiu pandemijos metu. Yra nemažai užsiėmimų per Zoom programėlę! Ieškokite, domėkitės.  Turite suprasti, kad vaikams privaloma iškrova! O jei neturite fantazijos, tikrai mielai padėsiu. Aktyvių žaidimų, pratimų mano veikloje tikrai nemažai, nebijokite klausti, tai nieko nekainuoja! Judėkite, kvėpuokite, džiaukitės gyvenimu!

Eglė Norvilaitė

mamoszurnalas.lt_630x400

Susiję straipsniai

Žymos: , , ,

Sponsored Video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


du + 1 =

Kitos temos: