Kokia sporto šaka labiausiai tinka būtent jūsų vaikui

tomas-vitonis

Judesio studijos „Strakaliukas“ treneris Tomas Vitonis

Vis mažiau vaikų sutinkame kiemuose, žaidimų aikštelėse, todėl tėvai stengiasi užrašyti vaikus į sporto būrelius, kad jie nors kiek fiziškai pajudėtų. Lieka tik nuspręsti, kokia sporto šaka Jūsų vaikui tinka labiausiai. Konsultuoja judesio studijos „Strakaliukas“ treneris Tomas Vitonis

Renkantis sporto šaką būtina atsižvelgti į savo vaiko:

Pomėgius.

Charakterį, koks sportas jam tiktų – komandinis ar individualus.

Fizinius gebėjimus, kadangi kiekvienas vaikas auga ir vystosi skirtingai.

Amžių, nes tai vienas svarbiausių aspektų, renkantis sporto šaką, juk tam tikros sporto šakos skiriasi savo sudėtingumu, meistriškumo ir specializacijos reikalavimais.

Dažniausiai sporto šaką savo vaikams išrenka tėvai, tačiau jie turėtų žinoti, kuri sporto šaka yra rekomenduojama tam tikro amžiaus vaikams.

2–4 metai – pasiruošimas sportui

Patiems mažiausiesiems, kurie pradeda valdyti savo judesius ir gali sportuoti be tėvų pagalbos, patartina lavinti pagrindinius judamuosius gebėjimus: ropojimą, šliaužimą, bėgimą, šokinėjimą, gaudymą. Šiuos gebėjimus galima lavinti nebūtinai sporto mokykloje ar salėje – tam puikiai tinka kiemas, žaidimų aikštelė.

5–9 metai – pažintis su sporto šakomis

5–9 metų vaikai save galėtų išbandyti komandiniuose žaidimuose (futbolas, krepšinis ir t.t.); plaukime; gimnastikoje; šokiuose; dailiajame čiuožime.

Ką ugdo komandinis sportas

Komandinio sporto metu vaikai skatinami dalintis, mokosi bendravimo, lavina koordinaciją bei loginį mąstymą. Šiuo vaiko amžiaus tarpsniu rekomenduojamas ir plaukimas. Plaukimas kompleksiškai stiprina organizmą: gerina medžiagų apykaitą ir imuninę sistemą, stiprina nugaros raumenis ir stuburą, skatina geresnį vaiko augimą ir vystymąsi, ypač, jei yra prižiūrimas ir kontroliuojamas profesionalaus trenerio.

Gimnastika, šokiai, dailusis čiuožimas

Gimnastikos užsiėmimų metu ugdoma jėga, kūno lankstumas, gerinama koordinacija, laikysena, grakštumas, plastiškumas. Gimnastika patariama ir tiems vaikams, kurie turi silpnesnius raumenis, nes būtent ši šaka padeda juos sustiprinti.

Šokių, kaip ir gimnastikos, užsiėmimų metu yra lavinama laikysena, lankstumas, koordinacija, ritmo jausmas bei ištvermė.

Dailiojo čiuožimo užsiėmimai stiprina raumenis, ištvermę, lankstumą, koordinaciją, pusiausvyrą.

10–12 metai – ištvermei ir susikaupimui lavinti

Sulaukę 10–12 metų, vaikai gali išbandyti komandinius žaidimus; ištvermės sporto šakas (dviračiai, irklavimas, slidinėjimas ir t.t.); lengvąją atletiką; kovos menus.

Ištvermės sporto šakos vaikams patartinos tik tuomet, kai susiformuoja  kvėpavimo, širdies ir kraujagyslių sistemos.

Lengvoji atletika padeda mokytis bazinių sporto judesių, juos lavinti ir stiprinti. Lavėja šoklumas, greitumas, ištvermė, jėga, lankstumas ir t.t.

Kovos menų užsiėmimų metu ugdomi bendri fiziniai gebėjimai, taip pat ir disciplina bei pasitikėjimas savimi. Kovos menai susivaldyti, kovoti ir priimti tinkamus sprendimus.

Kodėl nereikėtų parinkti sporto šakos per anksti

Viena dažniausių klaidų, kurias daro tėvai, yra ankstyva sportinė specializacija. Užsiėmimas viena sporto šaka išryškina ir tobulina tik mažą dalį fizinių gebėjimų, užgoždamas ir neugdydamas kitų, tai gali pakenkti tolesniam vaiko vystymuisi.

Tad svarbu žinoti, kad:

  • Iki 12 metų 80 proc. vaiko fizinės veiklos turi sudaryti bendras fizinis aktyvumas ir tik 20 proc. profesionalusis sportas.
  • 13–15 metų vaikams rekomenduojamas 50 proc. bendras fizinis aktyvumas ir 50 proc. profesionalusis sportas;
  • 16 metų ir vyresniems paaugliams jau galima fizinį krūvį skirstyti taip: 20 proc. bendras fizinis aktyvumas ir 80 proc. profesionalusis sportas.

Vis dėlto, jei tėveliai nori, kad vaikas užsiimtų kuria nors sporto šaka ir kad vaiko įgūdžiai vystytųsi proporcingai, patartina iki 11–12 metų neapsistoti ties viena sporto šaka ar bent išbandyti keletą, nes skirtingi užsiėmimai lavina skirtingus gebėjimus. Ir tik po to apsistoti ties viena sporto šaka. Ją renkantis, dar labai svarbu atsižvelgti ir į tai, kokie bus keliami tikslai. Ar sportas bus tik užsiėmimas praleisti laisvalaikį, pramoga, ar bus tikslingai siekiama aukštų rezultatų.

Renkantis sporto šaką, svarbu atsižvelgti ir į traumų riziką. Vienose sporto šakose ji mažesnė, kitose didesnė, tad pasvarstykite, ar esate pasiryžę rizikuoti savo vaiko sveikata.

Pasirinkus konkrečią sporto šaką, reikėtų atsižvelgti į labai svarbų veiksnį – trenerį. Būtent šis žmogus mokys jūsų vaiką tinkamai atlikti pratimus, padės išvengti traumų ir užtikrins, kad treniruočių procesas būtų tikslingas. Rekomenduojama pirmosiose treniruotėse dalyvauti kartu, iš šalies stebėti trenerio elgesį ir jo bendravimą su vaikais, ar vienodai skirstomas dėmesys. Būtina atsižvelgti į treniruotės metu duodamą krūvį vaikams, ar ne per daug iš jo bus reikalaujama.

Tėvelių vaidmuo čia irgi labai svarbus. Būtina padrąsinti, pagirti, kad vaikas norėtų sportuoti ir būti sveikas.

„Mamos žurnalas“

Susiję straipsniai

 

Žymos:

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


+ du = 9