Baseine – nėštukė: mankštos vandenyje padeda lengviau išnešioti vaisių ir pasiruošti gimdyti

„Gemma“ reabilitacijos centro kineziterapeutė Jolanta Urbonienė

Sveikatinantys užsiėmimai baseine – tai ne tik smagus užsiėmimas, bet ir naudinga veikla, o ypač nėščiosioms ir kūdikiams.

Baseine – nėštukė

Vandenyje galima atlikti daugelį gydomosios mankštos pratimų, taikomų salėje, tačiau kūnas palengvėja maždaug 10 kg, todėl daug lengviau judėti ir lavinti judesius, pratimai atliekami be skausmo. Mankštos vandenyje ypač naudingos besilaukiančioms moterims, nes padeda lengviau išnešioti vaisių ir pasiruošti gimdyti.

Pasak „Gemma“ reabilitacijos centro kineziterapeutės Jolantos Urbonienės, mankštinantis vandenyje gerėja placentos kraujotaka, vaisius gauna daugiau deguonies, gerėja nėščiosios nuotaika, o teigiamos emocijos labai svarbios būsimo kūdikio nervų sistemai formuotis.

Mankšta baseine lavina moters raumenų jėgą, didina raumenų tonusą, sąnarių paslankumą, stiprina mažojo dubens raumenis, kurie svarbūs gimdymo metu, mažina įtampą nugaros srityje, kojų tinimą ir venų sąstingį, gerina medžiagų apykaitą, širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemų veiklą, gerina nuotaiką, miegą, o tai labai svarbu besivystančiam kūdikiui. Mankšta taip pat mažina gimdymo komplikacijų riziką.

Ruošiantis gimdymui svarbu sustiprinti ne tik paviršinius viso kūno raumenis, bet ir giliuosius. Sportuojant vandenyje vienas iš pagrindinių tikslų tampa išlaikyti taisyklingą dubens padėtį.

Sportas (raumenų stiprinimas, plaukiojimas) ir mitybos reguliavimas padeda sumažinti insulino poreikį moterims, sergančioms nėščiųjų diabetu

Sveika ne tik kūnui, bet ir dvasiai

Vandenyje visi pratimai daromi daug lėčiau (maždaug 4 kartus) negu sausumoje. Taip yra dėl to, kad vanduo sukuria savotišką pasipriešinimą. Dėl tokio lėtumo sportas vandenyje ypač rekomenduojamas toms moterims, kurioms negali sportuoti intensyviai. Pavyzdžiui, turi problemų dėl nugaros, sąnarių, raiščių. Vanduo padeda dirbti giliesiems juosmeninio korseto raumenims, kurie yra atsakingi už mūsų nugaros „sveikatą“, – kuo jie stipresni, tuo menkesnė tikimybė nėštumo laikotarpiu ir po gimdymo skųstis nugaros skausmais.

„Sportas ne tik apsaugo nėščiąją nuo nugaros skausmų, padeda pasiruošti gimdymui, bet ir teigiamai veikia būsimą kūdikį. Sportuojančių mamų vaikai turi mažesnę tikimybę (apie 30 proc.) nutukti“, – sako „Gemma“ kineziterapeutė.

Svarbus ir psichologinis aspektas. Nėštumo metu būsimos mamos emociškai jautresnės, todėl gali jausti nerimą, nežinios jausmą. Net keli tyrimai parodė, kad reguliarus sportas vandenyje per 3 mėn. sumažina jaučiamą nerimą, depresinę nuotaiką.

Sportas (raumenų stiprinimas, plaukiojimas) ir mitybos reguliavimas padeda sumažinti insulino poreikį moterims, sergančioms nėščiųjų diabetu. Sportuoti vandenyje galima bet kuriuo nėštumo laikotarpiu, tik prieš tai reikia pasikonsultuoti su prižiūrinčiu gydytoju.

Kūdikėliui plaukiojimas – geriausia imuniteto treniruotė

Teigiama, kad 9 nėštumo mėnesius išbuvę vandenyje kūdikiai ir po gimimo labai gerai jaučiasi vandenyje. Medikai pripažįsta, kad vanduo teigiamai veikia mažylių emocijas. Po vandens procedūrų vaikai būna ramesni, pagerėja jų apetitas. Reabilitacijos centro „Gemma“ kineziterapeutai į baseiną išsiruošti su mažyliu rekomenduoja nuo 3 mėn., o iki tol mėgautis vandens malonumais vonioje ir po truputėlį ruoštis baseino vandeniui.

Vanduo grūdina mažylius ir stiprina imuninę sistemą, nes dėl temperatūros kaitos (oro ir vandens skirtumo) didėja organizmo atsparumas ir stiprinamas vaiko imunitetas. Jau seniai pastebėta, kad tokie mažyliai rečiau ir lengviau serga virusinėmis ligomis. Be to, baseinas atpalaiduoja kūdikio nervų sistemą ir ypač rekomenduojamas padidėjusį raumenų tonusą turintiems ir jautresniems vaikams. Vanduo ir pratimai jame tinka ir žemo raumenų tonuso kūdikiams. Dažnai vaikų gydytojai ar neurologai plukdymą rekomenduoja derinti su masažu.

Vandenyje visi pratimai daromi daug lėčiau (maždaug 4 kartus) negu sausumoje

Nepaisant to, kad kūdikis visai mažiukas, grupinėse treniruotėse jis socializuojasi, mokosi bendrauti ir reaguoti į aplinkinius, be to, stiprinamas ryšys su mama ar tėčiu. Medikai teigia, kad reguliarūs pratimai vandenyje ypač tinka kūdikių klubo sąnario displazijos profilaktikai.

„Vandenyje kūdikėlių plaučiai turi daugiau dirbti, taip didinamas jų tūris ir treniruojami kvėpavimo raumenys. Plukdymas gerina smegenų kraujotaką ir psichomotorinę raidą, kitaip tariant, ateityje vaiko protinė veikla bus efektyvesnė“, – pasakoja „Gemma“ reabilitacijos centro kineziterapeutė Jolanta Urbonienė. Užsiėmimų metu vaikai išmoksta nebijoti vandens, ugdoma vaiko savisauga ir pasitikėjimas savimi.

Vanduo – ideali aplinka stiprinti ir lavinti raumenis. Kūdikiai, reguliariai lankantys užsiėmimus baseine, yra ramesni, geriau valgo ir giliau miega, greičiau nei neplaukiantys draugai pradeda stovėti ir vaikščioti. Nepamirškime, kad lankymasis baseine – tai džiugios emocijos visai šeimai.

Smagaus taškymosi!

Andželika Voinė

Susiję straipsniai


Žymos: ,

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


− 1 = šeši

Kitos temos: