Žaidimėliai, kurie tinkami žaisti su 12–18 mėnesių vaiku

žaidžia

Pexels.com

Kodėl mes už žaidimėlius? Žaidimai tobulina kūdikio gebėjimą mąstyti, suprasti, bendrauti, pažinti, kurti prisiminimus, įsivaizduoti ir išsiaiškinti, kas bus toliau.

Kaip žaisti su 12–18 mėnesių kūdikiu?

Kaip žaisti su 0–4 mėnesių kūdikiais, skaitykite ČIA.

Kaip žaisti su 4–6 mėnesių kūdikiais, skaitykite ČIA.

Kaip žaisti su 7–9 mėnesių kūdikiais, skaitykite ČIA.

Kaip žaisti su 10–12 mėnesių kūdikiais, skaitykite ČIA.

Dauguma 12–18 mėnesių vaikų pradeda žygį į nepriklausomybę. Daugelis jų žengia pirmuosius žingsnius ir taria pirmuosius žodžius. Pradeda suprasti, ko iš jų norima, ir vykdyti nesudėtingus prašymus. Jie vis dar nesuvokia, kas yra savisauga, vieno ar kito veiksmo pasekmės, kas galima, kas negalima, todėl visada būkite šalia žaidžiančio vaiko ir atidžiai jį stebėkite.

Kad ir ką veikdamas mažylis vis labiau ir labiau nori būti savarankiškas. Šį jo norą visapusiškai skatinkite. Kasdien pasiūlykite įvairių žaidimų, nes 12–18 mėnesių vaikai negali ilgą laiką susikaupti vienai veiklai. Metinukas geriau jaučiasi, kai pasyvų žaidimą keičia judrus.

Jūsų dėmesiui – metinuką lavinantys žaidimai.

Knygelių skaitymas. Dabar galite tapti interaktyvesni. Kiekviename šiam amžiui skirtos paveikslėlių knygos puslapyje gausu dalykų, su kuriais galima patikrinti vaiko žinias. Tiesiog rodykite tai, ką matote paveikslėlyje, ir kelis kartus pasakykite, kas tai yra. Vėliau paprašykite – parodyk tą ir tą, paklauskite, kas tai – taip mažyliui padėsite išmokti įvairių žodžių.

Daiktų savybių pažinimo mokymas. Tai žinių apie daiktų spalvas, formą, tekstūrą, paskirtį perteikimas. Psichologai ir pedagogai rekomenduoja pirmiausia pradėti diegti pagrindines spalvas: geltoną, raudoną ir mėlyną, tada pridėti antrines spalvas: žalią, violetinę ir oranžinę. Savo namuose ieškokite bet kokių tos pačios spalvos daiktų, kurie galėtų būti įdomūs mažyliui, bet saugūs žaisti. Geriausia rinkti skirtingos tekstūros ir dydžio objektus. Keletas idėjų: juostos, virtuvės reikmenys, kaladėlės, knygos, įvairios paskirties popierius, žaislai, kamuoliai, puodeliai. Kasdien vaiką supažindinkite su skirtingais objektais, juos parodydami, pasakodami, leisdami pažaisti. Taip mokysite spalvų, judesių tikslum

žaidžia

Pexels.com

Namų tyrinėjimas. Patariama vaikščiojančiam ir siekiančiam savarankiškumo mažyliui leisti tyrinėti jam saugius namus. Pasiekiamose ir atidaromose spintelėse, stalčiuose neturi būti dūžtančių, aštrių, iki 4 cm skersmens daiktų, jokių namų valymui skirtų priemonių. Šiukšlių dėžė irgi turi būti nepasiekiama. Leiskite susipažinti su daržovių krepšeliu, pvz., kai gaminate pietų patiekalą. Šalia daržovių padėkite nedūžtantį dubenį su trupučiu vandens, tuščią puodą ar kartoninę dėžutę. Tegul vaikas atlieka pačius įvairiausius veiksmus su kopūstais, bulvėmis, morkomis, obuoliais.

Muzikinių garsų suvokimas. Vaikui duokite namuose turimus švilpuką, varpelį. Jei tokių neturite, tiks nedūžtantys tušti buteliai, pripildyti daiktų, kurie gali įvairiai barškėti. Iš skirtingų puodų ir 2 skirtingų šaukštų lengva pagaminti būgnus.  Vaikui nupirkite jo amžiui tinkančių muzikinių žaislų, pvz., medinį ar metalinį ksilofoną. Su vaiku klausykitės įvairių muzikos instrumentų garsų ir muzikos. Sukurkite nesudėtingus skirtingų žanrų grojaraščius: instrumentinės, vokalo, liaudies, džiazo, šokių muzikos ir pan.

Žodžių mokymasis naudojant korteles. Kiekvienoje kortelėje turi būti realus objekto vaizdas ir jo pavadinimas. Jei namuose randate tą daiktą (pvz., obuolį), jį padėkite šalia kortelės. Pasakokite apie daiktą, leiskite jį tirti, su juo žaisti. Vieno žaidimo metu parodykite 3–5 korteles ir tiek pat daiktų. Žodžių mokykitės kasdien naudodami vis kitas korteles ir objektus. Tos pačios kortelės ir objektai gali būti naudojami kas 3–4 dienas.

Žaislų, daiktų suradimas. Įvairius vaiko žaisliukus, obuolį, kriaušę, agurką, morką (kiekvieną atskirai) įvairia forma suvyniokite į kepimo popierių ir sudėkite į krepšį ar kibirą ir leiskite kiekvieną išvynioti. Ši veikla yra puikus juslinio žaidimo pavyzdys: mažylis tyrinėja kepimo popieriaus išsilankstymus, išvaizdą ir garsus, kurie atsiranda išvyniojant žaislą ar daiktą. Nustemba ir džiaugiasi atradęs daugelį kartų matytus žaislus ar daiktus.

Kitą dieną žaisliukus paslėpkite išaugtose mažylio kojinėse, pirštinėse. Leiskite vaikui su radiniu pažaisti. Pasakokite apie žaisliuką ar daiktą, kurį rado. Tokį žaidimą galima žaisti kelis kartus per dieną. Kai kasdien žaidimą paįvairinsite, jis neatsibos ir, kartojamas kas 4 dienas, mažyliui atrodys kaip naujas. Pvz., įvairius žaisliukus ar valgomus vaisius ar daržoves (obuolį, kriaušę, morką, agurką) paslėpkite ryžių ar avižų kruopose ar ekologiškais maistiniais dažais nuspalvintame kambario temperatūros vandenyje ir leiskite surasti lobius. Toks žaidimas lavina smulkiuosius judesius, o per juos – ir kalbą.

Žaidimas su puodeliais. Priešais sėdintį mažylį padėkite 3–5 nedūžtančius puodelius (vieną kartą vienos spalvos, kitą kartą kitos spalvos ar formos) ir nedidelį apie 4cm skersmens žaisliuką ar daiktą. Vaikui matant, po vienu iš puodelių paslėpkite žaisliuką ir puodelius sumaišykite. Tuomet vaiką paskatinkite ieškoti žaislo. Kai žaislą randa, – paplokite, pasidžiaukite jo gebėjimais. Šis žaidimas moko suprasti objekto pastovumą, kad žaislas nedingsta, kai yra paslepiamas.

Sėdėjimas dėžės viduje ir piešimas. Vaikams patinka įlipti į kartonines dėžes ir jose pabūti. Vienas iš šio amžiaus vaikų linksminimo būdų yra leisti įsikurti kartoninėje dėžėje ir pirštų dažais, žymekliais, flomasteriais, vaškinėmis kreidelėmis ar minkštais pieštukais kurti meną tiesiai ant dėžės kraštų. Ši veikla lavina kūrybiškumą, vaizduotę ir motoriką. Kitą dieną papuoštus dėžės kraštus apklijuokite baltu popieriumi ir vėl leiskite juos gražinti kita piešimo priemone.

Dangtelių derinimas prie stiklainių. Priešais sėdintį vaiką padėkite nedidelę kartoninę dėžę su skirtingo skersmens atvirais stiklainiais ir jų dangteliais. Parodykite, kaip paėmus stiklainį susirasti atitinkamo dydžio dangtelį ir mėginti jį užsukti. Kai mažyliui tai pavyksta, būtinai pasidžiaukite. Taip skatinsite jį žaisti toliau, būti išradingą. Kitą dieną paduokite 4–5 vienodo dydžio stiklainiukus su ant jų ir jų dangtelių nupieštomis skirtingomis nesudėtingomis spalvotomis figūromis, pvz., saulute, besišypsančiu veiduku, trikampiu, kvadratu, stačiakampiu. Mažylį skatinkite prie stiklainiuko piešinio priderinti dangtelio piešinį. Žaidimas lavina judesių tikslumą, jutimų suvokimą, spalvų atpažinimą.

žaidžia

Pexels.com

Gėlių tyrinėjimas. Vaikui įteikite kelių skirtingų rūšių ir spalvų gėlių puokštę (rožės netinka!). Tai vaiką sudomina, nes puokštė labai skiriasi nuo kitų jo matytų daiktų ir žaislų. Vaikai puokštę išskirsto, čiupinėja, trina, purto, pešioja, skina lapus, žiedlapius. Tai puiki jutiminė veikla, lavinanti judesius ir bendrą aplinkoje esančių augalų supratimą. Būkite šalia vaiko, pasakokite apie kiekvieną paimtą gėlę, kuo viena nuo kitos skiriasi, ir neleiskite suvalgyti puokštės.

Prieskonių uostymas. Kartu su vaiku uostykite neaštraus kvapo prieskonius. Vienam žaidimo seansui užtenka pauostyti 3–5 skirtingus prieskonius. Kitą dieną galima uostyti kitus prieskonius, prie dviejų uostytų prieskonių pridėti vieną naują ir pan. Geriau tinka nedidučiai prieskonių stiklainiukai, nes su jais, gerai stipriai užsuktais, vaikas mielai žaidžia juos vartydamas, purtydamas, stebėdamas kaip juda jų turinys. Vaikai mielai žaidžia su cinamono lazdelėmis. Ši veikla lavina uoslę.

Žaislų ir daiktų ardymas. Priešais sėdintį mažylį kasdien padėkite vis kitų žaislų arba daiktų, kurie yra įvairaus dydžio ir sudėti vienas į kitą, kuriuos jis gali išardyti, vėl bandyti vieną į kitą sudėti, pvz., tuščių įvairaus dydžio dėžučių, matavimo puodelių rinkinį, nedūžtančių dubenėlių, ardomų lėlių („matrioškų“), dėžučių, iš kurių galima išimti žaislą, kamuoliuką ar obuolį ir pan.

Mažyliui patinka atlikti veiksmą ir čia pat pamatyti jo pasekmę. Išardyto žaislo dalis jis purto, mėto, įvairiai dėlioja. Tai puikus užsiėmimas, mokantis suprasti, kad daiktai yra skirtingų dydžių, kad reikia atlikti veiksmų, norint kažką rasti.

Žaidimas su spalvotais ryžiais. Tai vienas iš mėgstamiausių mažų vaikų žaidimų. Po vieną stiklinę ryžių nudažykite skirtingų spalvų ekologiškais maistiniais dažais. Nudažytus ryžius išdžiovinkite orkaitėje. Priešais mažylį pastatykite nedūžtančių dubenėlių su ryžiais, duokite šaukštą, tuščią dubenėlį. Parodykite, kaip galima ryžius maišyti, pilstyti, išberti per didesnių skylių kiaurasamtį, pilstyti per piltuvą, pilti į nedidelį kambario temperatūros vandens kibiriuką, o supylus šaukštu maišyti. Kitą dieną ryžių puode ar dėžutėje paslėpkite žaisliukų ir mažylį paskatinkite juos surasti.

Ryžius pildami iš 1–1,5 metrų aukščio vaikui parodykite „ryžių lietų“. Dar kitą dieną ryžius supilkite į skaidrius nedūžtančius apie 0,5 litro butelius. Ryžių pripilkite iki pusės buteli, kad žaidėjas matytų, kaip keičiasi vaizdas butelyje, kai su juo jis atlieka įvairius veiksmus.

Ryžius sumaišykite su įvairių formų makaronais ir parodykite, kaip juos išrinkti pagal formą, kaip skirtingų formų makaronus sudėti į jiems skirtus nedūžtančius puodelius. Šis žaidimas ne visuomet pavyksta, tačiau tai nėra svarbu, nes svarbiausia – pats veiksmo atlikimas, gebėjimas susikaupti.

Patiesus ant grindų paklodę, galima išpilti ryžius, juos išlyginti ir neskubant pirštu braižyti įvairias nesudėtingas figūras, pvz., saulutę, besišypsantį veiduką, medį, namuką ir pan. Mažyliai linkę kopijuoti suaugusiųjų veiksmus. Kai pabos braižyti, parodykite, kad ant išpiltų ryžių galima pavaikščioti ir patrypčioti.

Kartu su mažyliu ant 3–5 lipnių juostelių klijuokite skirtingų spalvų ryžius. Išpuoštas juosteles priklijuokite prie šaldytuvo durų.

Kas 3–4 dienas galima kartoti tą patį žaidimo su ryžiais variantą, nes jis mažajam žaidėjui atrodys kaip naujas. Žaidimo su ryžių nauda didelė, nes lavinami įvairūs judesiai, kūrybiškumas, vaizduotė.

„Mamos žurnalas“

mamoszurnalas.lt_630x400

Susiję straipsniai

Žymos: , , ,

Sponsored Video

Komentarų nėra.

Palikite atsiliepimą


2 − vienas =

Kitos temos: